Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:18:15 GMT

خراسان رضوی در وضعیت زرد و آبی کرونایی قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۷۹۱۵

خراسان رضوی در وضعیت زرد و آبی کرونایی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رنگ‌بندی رسمی شهرستان‌ها  در نرم‌افزار ماسک که امروز 25 اسفندماه اعلام‌شده است شهرستان‌های خراسان رضوی در دو وضعیت زرد و آبی قرار دارند، به‌طوری‌که رنگ آبی بیانگر وضعیت کم‌خطر و رنگ زرد بیانگر وضعیت خطر متوسط است.

بر این اساس علاوه بر مشهد، ۱۴ شهرستان سرخس، کلات، درگز، قوچان، تربت‌حیدریه، کاشمر، بینالود، خلیل‌آباد، کوهسرخ،  بردسکن، سبزوار، نیشابور، گناباد، خواف در وضعیت زرد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین وضعیت کرونا در ۱۴ شهرستان تربت‌جام، فریمان، باخرز، زاوه، رشتخوار، مه ولات، خوشاب، چناران، فیروزه، جوین، جغتای، داورزن، بجستان، تایباد  آبی است.

این گزارش حاکی است کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه شماره ۵ خود، ضمن اعلام جدول رنگ­بندی شهرستان‌­های نارنجی و قرمز کشور از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ الی ۱۵ فروردین ۱۴۰۰، و تأکید بر ممنوعیت مسافرت«از» و «به» شهرهای نارنجی و قرمز، از همه مردم عزیز برای موکول کردن سفرها به زمان مناسب دعوت کرد.

در این اطلاعیه آمده است: برابر تکلیف قانونی مصوب در ستاد ملی، مسافرت"از" و "به" شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است. بر همین اساس، مقرر گردید تا لیست آخرین وضعیت شهرها در ۲۵ اسفندماه به استحضار ملت شریف رسانده شود. در این راستا اطلاعیه حاضر ضمن اعلام لیست مذکور، نکات مهم ذیل را نیز اعلام تا به‌صورت جدی از سوی همه مردم موردتوجه و رعایت قرار گیرد:

اگرچه وضعیت بیماری در شهرها روند مطلوبی پیدا نموده اما با توجه به وجود ویروس جهش‌یافته در ۲۹ استان، این وضعیت بسیار شکننده است. هرگونه تحرک، جابجایی، برگزاری دور همی، تردد و تجمع، می­تواند نه‌تنها برای تک‌تک مردم بلکه برای همه کشور خطرات جدی به همراه داشته باشد. لذا از همه عزیزان درخواست می­شود تا مسئولین را در ادامه این مسیر یاری رسانده و سفر را به زمان مناسب موکول نمایند.

مجدداً تأکید و یادآوری می­شود که مسافرت از و به شهرهای نارنجی و قرمز برابر لیست ذیل، ممنوع است.

چنانچه مردم عزیز قصد سفر ضروری دارند، درخواست می­شود به نکات ذیل توجه ویژه داشته و با رعایت آن‌ها از سلامت خود و خانواده صیانت نمایند:

حتی‌المقدور با خودروی شخصی مسافرت نمایند.

از وضعیت سلامت خود و خانواده اطمینان کامل داشته و بعد برنامه‌ریزی سفر نمایند.

از برگزاری دورهمی خانوادگی به‌شدت بپرهیزند.

از تجمع و ترددهای غیرضروری خودداری گردد.

دستورالعمل رعایت سلامت و بهداشت در سفر که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ‌شده را به‌صورت جدی رعایت نمایند.

در صورت اعلام تغییر روند بیماری در شهرها، ظرف کمترین زمان ممکن افراد غیربومی اقدام به بازگشت نمایند.

افرادی که از وضعیت بیماری خود اطلاع دارند (تست مثبت) به‌هیچ‌عنوان اقدام به تردد و عزیمت به مسافرت، ننماید.»

تبصره:
چنانچه وضعیت هریک از شهرهای زرد و آبی در طول مدت ایام تعطیلات به وضعیت نارنجی و قرمز تغییر یابد، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی نسبت به اعلام وضعیت به ستاد استانی اقدام می‌نماید.

در پایان ضمن تأکید مجدد در خصوص انجام سفر در زمان مناسب، با اطمینان خاطر و به­دور از کرونا، این نکته را یادآور می­شود که عزیزان ما در مراکز درمانی و بهداشتی به‌عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس، در سال گذشته با ایثار و فداکاری و به خطر انداختن جان خود تلاش فراوانی نمودند تا وضعیت بیماری به شرایط حال حاضر برسد. قطعاً با توجه به تلاش­های دولت محترم و پیگیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امر واردات و تولید واکسن، بی­شک همه عزیزان اذعان می­نمایند، که استمرار شرایط فعلی طی چند ماه آینده و انجام واکسیناسیون می­تواند فرصت مناسب ایمن و مطمئن را در ماه­های نه‌چندان دور فراهم نماید.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رنگ بندی کرونا خراسان رضوی وضعیت آبی وضعیت زرد نارنجی و قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان در خراسان رضوی خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در مشهد، مهدی اله‌پور، اظهار داشت: محیط‌بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ را در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان کشف کردند.

وی افزود: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و در بررسی‌های اولیه، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تصریح کرد: جهت کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منتقل شده و پس از نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت 41 هزار و 73 هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت جام قرار دارد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر
  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل