Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:01:02 GMT

ثبت برند بدون مجوز

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۷۹۴۵

ثبت برند بدون مجوز

خبر خوب برای استارت آپ ها و  کلیه کسب و کار ها! ثبت برند بدون مجوز، ثبت برند لاتین بدون کارت بازرگانی!

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ثبت اسپادانا، ثبت برند بدون نیاز به ارائه مجوز تصویب شد. از این پس می توانید بدون نیاز به هیچ گونه مجوز و  مدرکی و صرفا با ارائه کارت ملی برند خود  را به ثبت برسانید!

برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای متن همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حذف جواز فعالیت از مدارک ثبت برند

امروزه ثبت برند یا علامت تجاری دارای اهمیت بسیار بالایی است. چرا که با سرعت بالای رشد صنایع و ایجاد مشاغل جدید شرکت‌های زیادی برای پیدا کردن بازار خود وارد رقابت شده‌اند. برندها به صاحبان کسب و کار کمک می‌کنند محصولات خود را به راحتی و با ویژگی‌های منحصر به فردشان معرفی نمایند و در عرصه رقابت تجاری بتوانند خود را از سایر رقبا متمایز کنند. همچنین ثبت برند موجب می شود که تحت حمایت های قانونی گیرند. و از افرادی که از برند آنها تقلید و یا سوء استفاده نموده اند، شکایت کنند.

قانونی بودن برند یک شرکت به بانک ها و سرمایه گذاران این اطمینان را می دهد که تجارت آنها قابل اعتماد است. و راحت‌تر می‌توانند برای اخذ وام و اعتبار اقدام نمایند. مزیت دیگر ثبت برند حق امتیازی است که ثبت برند ایجاد می کند.

و مالک برند می تواند این امتیاز را به اشخاص ثالث واگذار نماید. تا هم به شهرت و اعتبار آنها کمک نماید، هم در مقابل این واگذاری هزینه ای را دریافت کند. همچنین اگر برند مشهور شود به عنوان یک سرمایه محسوب شده و می تواند فروخته شود و درآمدی مناسب برای مالک ایجاد کند.

ثبت برند بدون جواز

 اما با وجود مزایایی که برای ثبت برند برشمرده شد موانعی بر سر راه این امر مهم برای کارآفرینان وجود داشت. یکی از این موانع اخذ مجوزهای کسب و کار مثل جواز کسب یا جواز تاسیس یا پروانه بهره برداری به عنوان یکی از مدارک لازم برای ثبت برند بود. مجوزهای شروع یک کسب و کار موجب هدر رفتن وقت و انرژی و هزینه زیادی از کارآفرین می شد.

که این وقت و انرژی و هزینه می‌توانست صرف ایجاد اشتغال های مستقیم و غیر مستقیم شده و بیکاری ها و مشکلات اقتصادی کشور را کاهش بدهد. حتی گاها این سنگ اندازی ها موجب منصرف شدن کارآفرینان از هدف خود شده و راه دیگری را انتخاب می نمودند.

 سیاست حذف مجوز از شرایط ثبت علامت تجاری و به عبارتی ثبت برند بدون مجوز به شرح ذیل گام موثری در راستای ایجاد تسهیل در کسب و کار برای استارات آپ ها، کارآفرینان و کارگاه های کوچک گردید.

ثبت برند بدون مجوز در قانون جدید

طبق مصوبه چهل و چهارمین نشست هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در جلسه مورخ ۲۶/۸/۱۳۹۹ به استناد ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن، تصویب شد:

 ۱- سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (مرکز مالکیت معنوی) ترتیبی اتخاذ نماید هر شخص برای ثبت علامت تجاری تا سقف یک علامت تجاری در یک یا چند طبقه مرتبط و برای یک دسته کالا یا خدمت، نیاز به ارائه هیچ مجوزی اعم از مجوز تاسیس یا بهره برداری یا امثالهم نداشته باشد.

 ۲- در راستای ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی عناوین و اصطلاحات بیگانه (مصوب ۱۳۷۸ هیئت محترم وزیران) سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  ضمن درج عبارت الزام به عدم عرضه کالاهای مورد نظر در داخل کشور در فرم اظهارنامه تقاضای ثبت (خود اظهاری)، شرط ارائه کارت بازرگانی را حذف کند.

۳- به منظور تسریع در رسیدگی به اعتراضات واصله به کمیسیون ماده ۱۷۰ آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری مصوب سال ۱۳۸۷ در خصوص اظهارنامه‌های ثبت علائم تجاری طرح های صنعتی و…  مقرر شد کارگروهی با حضور سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (مرکز مالکیت معنوی)، معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و دبیرخانه هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تشکیل و نسبت به تعیین زمان‌های مقرر بدون در نظر گرفتن موارد و مهلت های قانونی پیشنهاد لازم را ارائه بدهد. 

ثبت برند لاتین بدون کارت بازرگانی

ثبت برند لاتین بدون کارت بازرگانی نیز برای افرادی که قصد ثبت برند لاتین یا غیرفارسی جهت صادرات را داشتند، تبدیل به یک چالش شده بود. نمی دانستند چطور این مرحله را پشت سر بگذارند. چرا که کارت بازرگانی مخصوص افرادی است که در زمینه تجارت و یا مبادلات مختلف با خارج از کشور در ارتباط هستند.

ممکن است هر فردی که قصد ثبت برند لاتین دارد کارت بازرگانی نداشته باشد. با تصویب مصوبه جدید که در قسمت قبل ذکر شده ثبت برند لاتین تنها جهت صادرات بدون کارت بازرگانی نیز امکان پذیر شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت برند (علامت تجاری) بدون مجوز با مشاوران مؤسسه حقوقی اسپادانا و اخذ مشاوره تخصصی ثبت برند و ثبت شرکت ها از طرق ذیل تماس حاصل نمایید. 

ثبت اسپادانا با بیش از یک دهه سابقه در زمینه ثبت شرکت در اصفهان و همچنین ثبت برند در اصفهان انجام امور اداری، حقوقی و ثبتی شرکت ها و اخذ مجوزات با بهره گیری از وکلا و کارشناسان خبره آماده ارائه خدمات تخصصی می باشد.

شماره تماس: ۳۷۱۲۰-۰۳۱   

ارتباط و مشاوره آنلاین: https://sabtespadana.com

تخصص ما، جلب رضایت متقاضیان، با ارائه خدمات تخصصی، در سریعترین زمان ممکن است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ثبت برند ثبت شرکت در اصفهان بدون کارت بازرگانی علامت تجاری کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک

برخی از نوزادان به دلایل گوناگون از شیر مادر تغذیه نمی‌کنند و وقتی شیرخشک غذای اصلی نوزادان می‌شود والدین دغدغه تهیه آن را دارند. به گفته شهروند خبرنگار ما این روز‌ها افزایش یکباره قیمت برخی از برند‌های شیرخشک مانند شیرخشک آپتامیل پپتی والدین را نگران کرده است.

شیرخشک آپتامیل پپتی مناسب کودکانی است که به پروتئین شیر گاو حساسیت دارند به همین جهت با افزایش قیمت مشکلات والدین دوچندان شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و ادب؛ امروز رفتم شیرخشک تهیه کنم شیرخشکی که تا آخر فروردین قیمتش ۵۰ هزار تومان بود به یکباره ۱۰۰ هزار تومان شده است خواهش میکنم افزایش قیمت یکباره شیرخشک را پیگیری کنید. فرزند من، چون به پروتئین گاوی آلرژی دارد به ناچار باید شیرخشک آپتامیل پپتی بدهم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نگاهی به صنعت کفش در مستند «پاپوش»
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • کشف ۵ تن کنسانتره بدون مجوز در آشخانه
  • (عکس) تصویری جذاب از انبار رنو در تهران در دهه ۵۰
  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • خودرو‌های سایپا، چشم «کره شمالی» را گرفت
  • پیشنهاد‌های مالی وسوسه کننده به شمسایی برای مصرف برنج + فیلم
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • سهمیه سوخت خودر‌وهای بدون بیمه قطع می شود(+ عکس نامه)