Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده عصر دوشنبه در ششمین اجلاس استانی نماز با رویکرد پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد با حضور محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در اراک برگزار شد، افزود: فرهنگ سازی نماز نیازمند حرکت همه جانبه در میان اقشار و استفاده از ابزارهای روز است.

استاندار مرکزی بیان کرد: موضوع این دوره از اجلاس نماز، پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد اختصاص پیدا کرده که پیوند آنها می‌تواند در نهادینه کردن فرهنگ نماز، ترویج سبک زندگی اسلامی و ارتقای معرفت تأثیر و نقش بسزایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهنگ‌سازی نماز نیازمند حرکت همه جانبه است

آقازاده خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی نماز نیازمند حرکت همه جانبه در میان همه اقشار و استفاده از ابزارهای روز است.

وی افزود: فرهنگ نماز باید از بدو دوران کودکی ترویج یابد و دانشگاه و محیط‌های کار باید به گونه‌ای باشد که باور نماز را تثبیت کند و ترویج فرهنگ نماز در سطح جامعه خود سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی است و در دوران حاضر که دوران احاطه جامعه توسط انواع آسیب‌های اجتماعی است، برای پیشگیری از ابتلای نسل آینده و حتی نسل امروز، راهی مطمئن‌تر از پیوند مدرسه مسجد و خانه وجود ندارد.

ترویج فرهنگ نماز علاوه بر آموزش نیاز به الگو دارد

استاندار استان مرکزی تصریح کرد: نگاه‌ها در حوزه نماز باید علاوه بر آموزش به نقش الگو نیز باشد و علاوه بر محیط مدرسه معلمان، دبیران و مدیران باید نقش الگو را در اقامه این فریضه الهی داشته باشند تا شاهد تأثیرگذاری آن در نحوه رفتار و برخورد دانش آموزان باشیم.

وی با اشاره به اینکه ضلع نخست ترویج و آموزش نماز خانه و خانواده است، خاطرنشان کرد: ترویج معنویت در جامعه و نهادینه سازی امور دینی نقش مؤثری در ارتقای فرهنگی و اجتماعی و تحکیم بنیاد خانواده دارد.

استفاده از ظرفیت حوزویان و دانشگاهیان در ترویج فرهنگ نماز

استاندار استان مرکزی گفت: خانواده‌ها باید این مهم را در تربیت فرزندان خود سرلوحه امور خود قرار دهند و حوزه‌های علمیه دانشگاه‌ها در تولید نظام نامه‌های کارآمد برای تعامل مسجد، مدرسه و خانه می‌توانند نقش مؤثری بر عهده داشته باشند.

وی تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد در کنار دیگر فعالیت خود در ترویج فرهنگ نماز و تقویت ارتباط پیوند مسجد، خانه و مدرسه می‌تواند نقش‌آفرین باشند.

کد خبر 5170451

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک نماز مسجد مدرسه خانواده استاندار مرکزی ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات 1400 انتخابات شورای شهر و روستا آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه بارش برف شیوع کرونا گرگان شیراز اردبیل برف و کولاک انتخابات شوراي شهر ترویج فرهنگ نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۸۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا

دانشگاهیان دانشگاه تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان تجمع می‌کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران برای حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل، امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه بعد از نماز ظهر جلوی سردر دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

5 نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا

نمازگزاران مسجد دانشگاه تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر، به جمع تجمع‌کنندگان می‌پیوندند.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، بسیج اساتید، بسیج کارکنان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و سایر تشکل‌های دانشگاه تهران از دانشگاهیان برای حضور در این تجمع دعوت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای