Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،نخستین مرکز رشد خیرساز روستایی کشور در روستای بنیس شبستر افتتاح شد.
این مرکز رشد با مشارکت ۲ میلیارد تومانی خیران در دانشگاه پیام نور این روستا راه اندازی شده است.

پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در آئین افتتاح مرکز رشد واحد‌های فناور بنیس در شهرستان شبسترگفت:در سال‌های اخیر شاهد اقدامات خوبی به همت خیران در حوزه‌های عمرانی و آموزشی بوده‌ایم و این اقدامات تنها در بعد عمرانی آن خلاصه نمی‌شود؛ بلکه یک سرمایه‌گذاری برای تحولی بزرگ در آینده است که به الگویی برای سایر شهر‌ها و استان‌ها هم تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه انسان محور توسعه است افزود:اگر به دنبال پیشرفت پایدار و بالنده هستیم ،باید از مدرسه شروع کنیم، زیرا پیشرفت تحولی است که باید در ذهن‌ها اتفاق بیفتد و عزم عمومی با آن همراه باشد.

اوبا بیان اینکه کار‌های بسیار بزرگی در عرصه علم و فناوری در کشورمان انجام شده است ادامه داد: مطمئناً کشور ما جایگاه بسیار بالاتری دارد و همان‌طور که در افق ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده، ما باید پرچمدار تولید علم در منطقه باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز و آذربایجان، اسطوره تاریخ هستند گفت: رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز، به دو ویژگی نخبه‌پروری و جریان‌سازی آذربایجان و تبریز اشاره کردند که این افتخار، مدیون انسان‌های بزرگ این خطه است.

مهدی کشمیری مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در این مراسم افتتاح مرکز رشد واحد‌های فناور بنیس را اقدامی در سطح ملی دانست و گفت: ورود خیران به حوزه علم و فناوری موضوع مبارکی است.

اومشارکت خیران را در این حوزه الگوی خوبی برای خیران در کشور دانست و گفت: باید همت کنیم تا یک مجموعه فاخر در این مرکز شکل بگیرد و تبدیل به مجموعه‌ای شود که پاسخگوی اشتغال و ظرفیت‌های در منطقه باشد.

او با تأکید بر اینکه باید ادبیات تحقیق و پژوهش که امروز مبتنی بر نوآوری است، در صنایع ما شکل بگیرد اضافه کرد: از خیران بزرگوار می‌خواهیم که حمایت از کارآفرینان و دانشجویان خلاق و ورود آن‌ها به بازار را نیز مورد توجه قرار دهند.

عبداللهی فرماندار شبستر هم در این مراسم با اشاره به افتتاح مرکز رشد واحد‌های فناور بنیس گفت: از بین ۶۳ هزار روستای کشور، بنیس اولین روستایی است که صاحب مرکز رشد می‌شود و این افتخاری برای شهرستان شبستر است.

گفتنی است درسفراستاندار به شبستر همچنین یک مدرسه ۶ کلاسه خیرساز و یک مدرسه ۸ کلاسه را در مجموع با هزینه ۷ میلیارد تومان افتتاح کرد.

همچنین خط جدید تولید کیک و بیسکویت یک واحد تولیدی در روستای بنیس هم با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر و دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان شبستر با هزینه بیش از ۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرمایه گذاری افتتاح طرح مرکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی صبح یکشنبه در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان دشتی که با حضور مدیران کل استانی برگزار شد، اظهار کرد: با شروع دولت ایران قوی پروژه‌های خوبی در سطح شهرستان شروع به کار شد که برخی از این پروژه‌ها از مطالبات ۲۰ ساله مردم بوده است.

وی افزود: برخی از این پروژه‌ها تکمیل و برخی نیز در دست اجرا است.

بحرانی بیان کرد: علی رغم اینکه برخی از پروژه‌ها اعتبار لازم دارند ولی روند کار مطلبوب نیست که باید در روند آن تسریع شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم مدیران تلاش کنند پروژه‌های مهم شهرستان تا پایان دولت تکمیل و به بهره برداری برسانند.

کد خبر 6096887

دیگر خبرها

  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود
  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • آخرین وضعیت از سیل شهرستان شبستر
  • سیلاب در روستای انگشتجان بخش تسوج شهرستان شبستر
  • سیل وحشتناک در شبستر آذربایجان شرقی‌ + فیلم
  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • دوره آموزشی چرم دوزی در مهدیشهر