Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@18:16:38 GMT

"فشارخون"خود راچه زمانی بگیریم؟

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۸۶۴۵

متخصص قلب و عروق گفت:بهتر است فشار خون قبل از صبحانه و یا عصرها اندازه گرفته شود. ناطقان: محمدرضا محمدحسنی، متخصص قلب و عروق درباره «گرفتگی عروق و ارتباط آن با فشار خون بالا به عنوان یکی از عوامل سکته‌های قلبی»، گفت: فشار خون بالا بیماری شایع، رایج و بی علامت است که در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این بیماری حدود 20 درصد مردان و 25 درصد زنان را درگیر می‌کند. فشار خون بالا چون بی علامت است مورد غفلت قرار می‌گیرد و فقط زمانی که موجب عوارضی همچون سکته‌های مغزی و قلبی، خون ریزی در چشم و بینی و بیماری‌های کلیوی شده فرد متوجه فشار خون بالای خود می‌شود؛ به همین دلیل این بیماری را با نام کشنده بی صدا می‌شناسند.

این متخصص قلب و عروق بیان داشت: توصیه پزشکان این است که همه مردم هر 5 سال یکبار فشار خون را اندازه گیری کنند. اگر فشار خون در حد نرمال 12 روی 7 باشد، هر 5 سال، اگر کمی بالاتر از نرمال باشد، هر 3 سال یکبار و اگر بالا باشد، هر سال باید چک شده و بیمار از دارو استفاده کند.

وی درباره «بهترین زمان سنجش فشار خون»، گفت: بهتر است فشار خون قبل از صبحانه و یا عصرها اندازه گرفته شود. اگر فشار خون در فرد بالغی که غذا نخورده باشد، هیجان نداشته باشد و حداقل 10 دقیقه استراحت کرده و سیگار نکشیده باشد؛ بالاتر از 12 بر روی 8 باشد، فشار خون نرمال تلقی نمی‌شود؛همچنین اگر 14 بر روی 9 باشد فشار خون بالا محسوب شده و نیاز به درمان دارد.

این متخصص قلب و عروق درباره علائم دیگر فشار خون بالا،گفت: حدود 1 میلیارد و 400 میلیون نفر در دنیا به فشار خون بالا مبتلا هستند که می‌تواند زمینه‌ای برای بیماری‌های عروق کرونر باشد و باعث توقف عملکرد قلب به عنوان حیاتی ترین عضو بدن شود. فشار خون بالا می‌تواند به جداره داخلی رگ‌ها آسیب بزند.

وی  با اشاره به نقش مهم تغذیه، ورزش و استرس به عنوان عوامل موثر بر فشار خون، خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از گرفتگی عروق کرونر، باید مصرف قند و چربی را کاهش داده، به طور مداوم ورزش کرده و از استرس دوری کنیم تا بتوانیم از این بیماری دور بمانیم. منبع: فارس برچسب ها: فشارخون ، صبحانه ، عصرها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فشارخون صبحانه عصرها متخصص قلب و عروق فشار خون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

به گزارش "ورزش سه"، سجاد جعفری درباره دیدار اخیرشان مقابل استقلال عنوان کرد: همه بچه‌های تیم انگیزه زیادی داشتند تا در این بازی نتیجه بگیرند و تمام تلاش خود را کردند، اما با وجود عملکرد خوبی که در نیمه دوم و به ویژه دقایق پایانی داشتیم و ممکن بود یک امتیاز بگیریم، در زدن گل سوم بدشانس بودیم.

او که پس از حضورش در زمین نمایش خوبی در میانه زمین ارائه کرد و شمس‌آذر هم با این تغییرات توانست دو گل به استقلال بزند، ابراز کرد: هر زمان آقای دقیقی صلاح بداند، بازی می‌کنم و در خدمت تیم هستم تا بتوانیم نتیجه بگیریم و روند خوبی که در این فصل داریم را ادامه بدهیم. با این وجود به نظرم تیم ما عملکرد قابل تحسین برابر استقلال داشت.

هافبک تکنیکی شمس‌آذر که پایه‌گذار گل اول مقابل استقلال بود، عنوان کرد: همیشه هر چند دقیقه که فرصت داشته باشم، همه وجودم را می‌گذارم تا تیم موفق شود و در این بازی هم سعی کردم بهترین کار را انجام بدهم و خدا را شکر با تلاش بچه‌ها آن توپ تبدیل به گل شد ولی معتقدم استقلال شانس آورد که لحظه آخر گل مساوی را نخورد.

جعفری درباره دیدار آینده شمس‌آذر مقابل پیکان گفت: مطمئنا بازی سختی در پیش داریم و نمی‌توانیم هیچ تیمی را دست کم بگیریم. متاسفانه هواداران را در این مسابقه کنار خودمان نمی‌بینیم، اما امیدوارم با تلاش همه بچه‌ها و تدابیر کادر فنی و البته زحمات و حمایت‌هایی که باشگاه و آقای شهاب زندی دارند، نتیجه بگیریم.

دیگر خبرها

  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • انجام عمل تاوی در بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام علی (ع)
  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است