Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@04:41:49 GMT

تخت روانچی: آمریکا باید از سوریه خارج شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۹۱۲۴

تخت روانچی: آمریکا باید از سوریه خارج شود

باشگاه خبرنگاران جوان:  مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع سوریه برگزار شد، تنها راه حل درگیری سوریه را، روش مسالمت‌آمیز در انطباق با حقوق بین‌الملل دانست و گفت نیرو‌های آمریکا که بخشی از سوریه را اشغال کرده‌اند باید از آن خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این بحران نمی‌تواند بدون تضمین حاکمیت کامل، وحدت و تمامیت ارضی سوریه پایان یابد. نه مردم سوریه ادامه اشغال خاک خود یا نقض حاکمیت کشوشان را می‌پذیرند و نه جامعه بین‌المللی باید این را قبول کند، چرا که این امر در تعارض با اصول بنیادین حقوق بین الملل است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد خواستار "خروج فوری تمام نیرو‌های خارجی شد که بدون اجازه دمشق در سوریه حضور دارند بویژه نیرو‌های آمریکایی که بخش‌هایی از خاک سوریه را در اشغال خود دارند".

تخت‌روانچی همچنین حمله غیرقانونی اوایل اسفند آمریکا در مرز سوریه و عراق را محکوم کرد و گفت اینگونه اقدمات غیرقانونی وضعیت پرتنش منطقه را وخیم‌تر می‌سازد و باید متوقف شود.

وی حملات غیرقانونی اسرائیل به سوریه را نیز محکوم کرد و افزود جامعه جهانی باید رژیم اسرائیل را به پایان دادن به ماجراجوئی نظامی‌اش وادار سازد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و تنها روش پایان آن، حل مسالمت‌آمیز این بحران در انطباق کامل با حقوق بین‌الملل و بویژه اصول مصرح در منشور سازمان ملل است.

تخت روانچی یادآور شد: در ۱۰ سال گذشته، مردم سوریه رنج زیادی متحمل شدند و بحران این کشور نیز پیامد‌های نامطلوبی بر صلح، امنیت و ثبات کل منطقه داشته است.

وی با بیان اینکه این وضعیت نمی‌تواند همچنان ادامه یابد، افزود: در دهمین سال آغاز این بحران، باید تلاش‌ها برای پایان دادن به آن مضاعف گردد و در این راستا، تعدادی از اصول کلیدی باید بطور کامل، مؤثر و با حسن نیت توسط همه رعایت شود.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: تخت روانچی سازمان ملل متحد تخت روانچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود

ایسنا/فارس مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس ضمن تأیید آبگرفتگی در برخی نقاط شیراز، گفت: این سامانه نهایتاً امشب از استان خارج خواهد شد.

غلامرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به فعالیت سامانه بارشی که از ظهر امروز در شیراز شدت گرفت، گفت: این سامانه به صورت نقطه‌ای در استان و حتی در سطح شهر شیراز فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در بخش‌هایی از نقاط شیراز مثل بلوار گلستان، چهار راه زند، دروازه سعدی و... شاهد آبگرفتگی معابر هستیم، افزود: با توجه به حجم بارش‌های طی ساعات اخیر این آبگرفتگی طبیعی است البته نیروهای شهرداری در سطح شهر برای رفع آبگرفتگی در حال فعالیت هستند.

غلامی در خصوص وضعیت شهرک سعدی نیز گفت: در شهرک سعدی به دلیل بند خاکی که زدیم، از ورود آب به سطح شهر جلوگیری شده است و آب به آرامی وارد شهر می‌شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس درباره دروازه قرآن هم گفت: وضعیت دروازه قرآن آرام است و هنوز آب وارد لوله‌هایی که جدیداً برای جلوگیری از سیلاب کارگذاری شده، نشده است.

وی با بیان اینکه درباره آبگرفتگی در بازار وکیل هم گزارشی نداشتیم، گفت:‌ به دلیل حفظ امنیت شهروندان، تا اطلاع ثانوی کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز مسدود شده است البته هنوز آب رودخانه خشک سرریز نشده است اما چون بارش‌ها غیر قابل پیش‌بینی است، این کار انجام شده است.

غلامی با تصریح اینکه این سامانه نهایتاً تا امشب در استان فعالیت دارد و بعد از آن استان خارج می‌شود، گفت: پیک بارش‌ها همین ساعات بوده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس در خصوص وضعیت شهرستان‌ها هم گفت: وضعیت شهرستان‌ها خوب است و تاکنون گزارشی از آبگرفتگی یا سیلاب نداشتیم.

وی با بیان اینکه همچنین وضعیت تردد در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی فارس روان است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: این سامانه بارشی در شیراز تاکنون ۲۰ میلی‌متر بارندگی همراه داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت