Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی نسبت به آمار کرونا بعد از ایام نوروز هشدار داد. حسین کرمانپور در گفت‌وگو با میزان بیان کرد: متاسفانه آمار کرونا در برخی بیمارستان‌ها در حال افزایش است و در بعضی دیگر ثابت باقی مانده است که این امر نشان می‌دهد شرایط کنترلی کامل نیست و تعدادی از مردم در رعایت پروتکل‌ها کوتاهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در یک بازدید میدانی شاهد این موضوع بودم که تمام فروشگاه‌ها باز هستند و در مغازه‌های کوچک حدود ۱۰ نفر حضور داشتند و مشغول خرید بودند.   بیشتر بخوانید: آسیب‌های چشمی چهارشنبه سوری غیر قابل بازگشت هستند

این پزشک ضمن اشاره به اینکه با این اقدامات این عید شاد به غم تبدیل می‌شود، متذکر شد: آثارسوء عدم رعایت پروتکل‌ها هم اکنون آشکار نمی‌شود و احتمالا بعد از ایام نوروز و حدود پانزدهم فروردین شاهد افزایش آمارهستیم و به همین دلیل مردم و مغازه داران باید خودشان به خودشان رحم کنند و رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند.

وی توضیح داد: این مسئله ثابت شده و در طول سال بار‌ها شاهد این موضوع بوده ایم که هنگامی که پروتکل‌ها،  فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنیم و برای مدت طولانی در یک محیط کوچک زیر یک سقف با افراد بسیاری در ارتباط هستیم، ۲۸ تا ۳۰ روز بعد با عوارض سوء آن مواجه هستیم.

وی یاد آورشد: در حال حاضر که شب عید است، برای کودکان بیشتر خرید می‌شود و این در حالی است که ویروس انگلیسی سطح ابتلا را علاوه بر بزرگسالان به کودکان هم کشانده است.

وی عنوان کرد: اینکه ۱۰ نفر همراه با فرزندان خود در یک مغازه کوچک حضور دارند، حتی اگر ماسک هم داشته باشند و شخص دو تا ماسک بزند، بازهم شرایط بسیار خطرناک است چرا که هنگامی که حجم هوای آلوده زیاد شود، حتی در صورت استفاده ار ماسک احتمال ابتلا به کرونا بالا است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با بیان باید نظارت به خرید‌های شب عید افزایش یابد، اظهار کرد: با وجود این همه اطلاع رسانی که در خصوص عدم برگزاری دورهمی‌ها، رعایت فاصله گذاری و پرهیز از حضور یافتن در مکان‌های شلوغ می‌شود، بازهم شاهد این تصاویر تلخ هستیم که تعدادی از افراد برای خرید شب عید در مدت زمان طولانی در یک مغازه کوچک حضور میبند. بیا‌یابند؛ در مغازه‌هایی که تجمع زیاد است باید اصلا حضور نیابیم یا اگر به هر دلیلی مجبور به حضور در آنجا هستیم نباید بیشتر از ۳ تا ۴ دقیقه آنجا باشیم.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی بیش از هر شخص دیگری مغازه داران آسیب می‌بینند، ادامه داد: مغازه داران می‌توانند بر در ورودی مغازه خود مانعی ایجاد کنند تا افراد تک تک داخل آنجا شوند؛ فروش در چنین شرایطی نه تنها غنمیت نیست بلکه از دست دادن غنایم و خدایی کرده جان خود و اطرافیان است.

کدام عضو‌های بدن در حوادث چهارشنبه آخر سال بیشتر آسیب می‌بینند؟

این پزشک اورژانس در پاسخ به این سوال که کدام عضو‌های بدن در حوادث چهارشنبه آخر سال بیشتر آسیب می‌بینند؟، توضیح داد: به طور کلی در حوادث چهارشنبه اخر سال اعم از انفجار دست‌ها، صورت و به ویژه چشم‌ها بیشتر از سایر اعضای بدن آسیب می‌بینند و بعد از آن هم بحث تروما است و تعدادی از افراد هنگامی که می‌خواهند از روی آتش بپرند یا درون آتش و یا روی زمین فرود می‌آیند با آسیب‌های جدی از ضربه مغزی تا شسکتی اندام‌های مختلف رو به روبه می‌شوند که البته میزان آسیب‌ها به نسبت حوادث مربوط به انفجار کمتر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا عید نوروز چهارشنبه سوری نظام پزشکی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا عید نوروز چهارشنبه سوری نظام پزشکی آسیب می بینند پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است.

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

تسنیم در خبری نوشت: در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • هشدار نارنجی هواشناسی لرستان: در حاشیۀ رودخانه‌ها توقف نکنید
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟