Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@20:44:02 GMT

چرا مدیران کارآمد استعفا را چاره می‌بینند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۹۵۵۸

چراکه نشانگر انحرافات و قصوری بزرگ در اهداف آن است که تاکنون در آن جای نداشته. نمی‌شود به ‌سادگی از تبدیل ماهیت انجمن‌ها، دلیل عمده این استعفا، چشم پوشید و نمی‌شود از این استعفا به ‌سادگی گذشت، چراکه علی ثابت‌نیا، مدیرعامل مستعفی انجمن موسیقی در مدت‌زمانی که در این سمت مستقر بوده است، در نزدیک به دو سال گذشته، عملکرد درخشانی از خود به‌ جای گذاشته و همکاران او در انجمن‌های سراسر کشور و نیز هنرمندان در تعامل با انجمن موسیقی ایران بر این حسن عملکرد صحه می‌گذارند و ناباورانه تایید این استعفا در هیات امنای انجمن را مورد پرسش قرار می‌دهند که این چگونه هیات امنایی است که برایش استعفای یک مدیر کارآمد و مفید با استعفای مدیران ناکارآمد یکی است؟ اینجاست که این پرسش به ذهن می‌رسد که این هیات امنا چگونه است که اینقدر مصر بر خلاف اهداف انجمن در بهبود وضعیت مشارکت موزیسین‌ها در انجمن‌ها و تعالی آن در تلاش است؟ و آیا این انحراف بزرگ از اهداف انجمن نیست؟ و پرسش مهم‌تر اینکه چرا این هیات امنا کفه ترازویش به سمت وزارت ارشاد و دستورات دولتی (همانند دستور حذف انجمن‌های سراسر کشور و ایجاد موسسات فرهنگی و هنری به ‌جای آنها) سنگینی می‌کند تا به نفع جامعه موسیقی و انجمن؟ آیا این سوال به ما متذکر نمی‌شود که وجود هیات امنای اینچنینی که اغلب در دم‌ودستگاه ارشاد و شوراهای آن صاحب رکورد و کسوت هستند، کمتر به صلاحدید انجمن می‌اندیشد و تنها در جهت تامین منافع وزارت ارشاد گام برمی‌دارند؛ همان بی‌خاصیت‌سازی وجود انجمن‌هاست که در دوره این دولت در انجمن موسیقی ایران رخ داده؟ و حالا هم که در نتیجه این وضعیت، تلاش برای تلاشی انجمن‌ها با تایید استعفای مدیرعامل انجمن موسیقی شاهدیم که مخالف با طرح وزارتخانه برای تبدیل انجمن‌های موسیقی به موسسات فرهنگی و هنری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در جهت حل مشکلات کشورمان همچون مسائل هسته‌ای و تحریم‌ها و ... در سطح جهانی امید به دولت داریم و نگاه حذفی را برنمی‌تابیم اما در قالب یک انجمن از عدم ایجاد مداخله‌گری و امتداد بقای آن عاجزیم و راهکار دوقطبی تنگنای حذف و بقا را کاتالیزور طرح‌های نامفیدمان می‌کنیم؛ تا آنجا که مدیرعامل انجمن به ناچار، خسته از تلاش، راه استعفای خویش را برمی‌گزیند تا ننگ ایجاد شرایط بغرنج و محنت‎زا برای انجمن‌ها را به جان نخرد. شایسته هم نیست مدیری که خوشنامی و حسن عملکرد از خویش برجای گذاشته این‌چنین به‌ناحق گرفتار دستوراتی شود که جز صدماتی آشکار به پیکره جامعه موسیقی نیست. چه شده است که در وزارت ارشاد و دولت بودجه‌ها صرف اموری می‌شود که جز دشوار کردن شرایط برای همکاری انجمن‌ها و فعالیت‌های مستقل و مشارکتی مردمی چیز دیگری نیست؟ کجایند آن‌ کسانی که داد سخن می‌دانند از سپردن کارها به انجمن‌ها و اصناف در هر حوزه؟ چرا بودجه دولتی و بیت‌المال در وزارت ارشاد و دفتر موسیقی به‌ جای طرح کمک به بهبود وضعیت موزیسین‌ها از طریق انجمن‌ها در جهتی صرف می‌شود که طرح‌های این‌چنینی راه را بر اندک فعالیت‌های مستقل موسیقی در روزنه‌های محدود باقیمانده در سراسر کشور سد می‌کند؟ دفتر موسیقی به عنوان عضوی از هیات امنای انجمن، با چه هدفی این روند را تسریع‌ می‌کند؟ چرا مدیران بالادستی ارشاد و دفتر موسیقی خود را مجاز می‌دانند که با ایجاد قوانین حذفی و تغییرات اساسی بر انجمن‌ها را تحت چنان فشاری قرار دهند که برای مدیرعامل چاره‌ای نماند جز آنکه نبودن را بر بودن ترجیح دهد؟ در این وزارتخانه چه موقعیت‌هایی بهتر و بالاتری در کجا برای کدام موزیسین و جمعی ایجاد شده است که این دولت فعالیت  آنها  را  با  حذف  انجمن‌ها  مفیدتر می‌داند؟ 

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: ساعت24

کلیدواژه: انجمن موسیقی وزارت ارشاد انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 1

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • رئیسی:تورم روز به روز کاهشی می‌شود/ فرآیند تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن اجرایی شده است/گشت ارشاد مدیران عملیاتی شده است
  • انتشارفراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 2
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 1
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»
  • موسوی: اگر منطقه ناامن شود همه کشورهای آن آسیب می‌بینند
  • مصائب یک واردات موسیقایی/ رایزنی با ارشاد اقدام با صمت!
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند