Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@23:47:13 GMT

پایان دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۸۶۱۶

پایان دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در آیین اختتامیه دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان که به صورت مجازی برگزار شد گفت: در این دوره از جشنواره بیش از ۳۰۰ اثر از ۵۰۰ شرکت کننده و در رشته‌ها و انواع ساز‌ها ارسال شده بود.

در این جشنواره ۳۰۰ اثر در بخش رقابتی شرکت کردند که ۲۵ اثر از هنرمندان کشور و سایر آثار از هنرمندان استان سمنان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش آزاد هم ۹۵ موسیقی دان با ارائه ۶۰ اثر شرکت کردند که در پایان بیش از ۱۵۰ نفر در بخش‌های رقابتی، آزاد، پژوهشی و مهمانان خارج از استان سمنان با رای هیات داوران انتخاب و برگزیده شدند

در اختتامیه دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان از دو هنرمند موسیقی پیشکسوت همایون میرمعصومی و احمد امامی تقدیر شد.
در آیین اختتامیه دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان که به صورت تلفیقی (حضوری و مجازی) برگزار شد، فرماندار سمنان از برگزاری تلفیقی این مراسم تمجید و این اقدام را الگویی مناسب برای برگزاری سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سال آینده عنوان کرد.

نادر فخری، اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری را برای ارتقای نشاط اجتماعی در جامعه لازم دانست و گفت: اعتبار مناسبی برای پروژه در حال ساخت مجتمع فرهنگی هنری سمنان پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز برگزاری جشنواره موسیقی با یک هزار عنوان اثر را به عنوان هدف و برنامه انجمن موسیقی این استان در سال ۱۴۰۰ بیان کرد.

فرشید فلاح جشنواره موسیقی را فرصت مناسبی برای شناسایی و معرفی استعداد‌های موسیقی استان دانست و گفت: از این جشنواره‌هاست که چهره‌ها و هنرمندان گمنام شناسایی و در سطح ملی معرفی می‌شوند.

او  تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری بهره گیری از فضای مجازی را در برگزاری برنامه‌ها و تولید محتوای دینی و فرهنگی در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام / گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در این مرحله از جشنواره میزبان آثار دانش‌آموزان سراسر استان جهت سنجش آنها در هنر‌های آوایی و نمایشی هستیم.

مجتبی قمری افزود: هنر‌های آوایی شامل تک نوازی، سرود گروهی و ساز‌های مختلف ایرانی و خارجی و هنر‌های نمایشی شامل نمایش عروسکی، نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای و نمایش نامه‌خوانی و نقالی می‌باشد.

او تصریح کرد: هدف ما ارزیابی و استعدادیابی دانش آموزان در رشته‌های مختلف است و بدین منظور در این مسابقات فرم ارزیابی و شناسایی دانش‌آموزان مستعد به داوران تحویل داده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش‌آموزان مستعد و علاقمند پس از سنجش به کانون‌های دانش‌آموزی جهت پیشرفت و آموزش بیشتر معرفی می‌شوند. 

مجتبی قمری افزود: برگزیدگان جشنواره استانی به مقطع کشوری راه خواهند یافت و امیدواریم بتوانند در دوره کشوری نیز حائز رتبه برتر شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان