Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:32:41 GMT

سربلندی مقتدرانه در آزمون الهی/اینجا صحبت از ایثار است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۹۸۶۹

سربلندی مقتدرانه در آزمون الهی/اینجا صحبت از ایثار است

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: خانواده بهرام پور که سال ۹۵ در اولین تجربه، اعضای سبحان بهرام پور پسر چهار ساله خود را به دنبال مرگ مغزی اهدا کرده بودند، این بار با اهدای اعضای نازنین‌زهرا بهرام پور، دختر ۲ ساله مرگ مغزی خود نیز موفقت کرده و به این ترتیب در چند سال گذشته در اقدامی خداپسندانه بزرگ‌ترین سربلندی را در آزمون الهی به دست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرای این این گونه است که حدود چهار سال گذشته در تاریخ ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۵، سبحان بهرام پور به دنبال افت هوشیاری و بررسی‌های ویژه با تشخیص مرگ مغزی و با رضایت خانواده برای اهدای عضو به تهران اعزام و اعضای بدن سبحان به نیازمندان اهدا می‌شود در حالی که خانواده بهرام پور در فراق فرزند خود روزها را سپری می‌کنند هدیه‌ای دیگر از جانب خدا دوباره لبخند را بر لب‌های این خانواده قاب می‌کند.

در حقیقت خانواده بهرام پور بعد از ۲ سال ۲۸ مرداد ماه سال ۹۷ صاحب فرزند دختری بنام نازنین زهرا می‌شود که پس از گذشت ۲ سال هم از تولد این دختربچه، نهایتاً ۱۴ اسفند ماه امسال این دختر ۲ ساله که در حین بازی دچار افت هوشیاری و قطع تنفس شده در آغوش پدر و با تنفس دهان به دهان مادر بدون هیچ گونه علائم حیاتی در بیمارستان بوعلی پذیرش می‌شود.

اقدامات احیای نازنین زهرا بلافاصله شروع شده و کودک با بازگشت ضربان قلب برای مدت کوتاهی امید را در دل مادر و پدر زنده می‌کند غافل از اینکه این بازگشت ضربان قلب امتحانی دیگر برای پدر و مادرش رقم می‌زند.

بعد از این اتفاق تیم پزشکی بیمارستان بوعلی اردبیل سریع اقدامات درمانی در آی سی یو اطفال را تحت نظر متخصصین اطفال، قلب و نرولوژی آغاز می‌کنند اما دوشنبه ۱۸ اسفندماه قلب کوچک نازنین زهرا از حرکت باز می‌ایستد. احیای مجدد این کودک ۲ ساله و عدم پاسخ به درمان‌ها او را در زمره کاندیداهای اهدای عضو قرار می‌دهد.

با توجه به تجربه قبلی خانواده بهرام پور این بار پدر کودک در اطلاع رسانی به کوردیناتور واحد فراهم آوری پیش قدم می‌شود. بعد از انجام معاینات و ویزیت متخصصین، متأسفانه مرگ مغزی نازنین زهرا تأیید شده و پدر و مادر بلافاصله با اهدای عضو دومین فرزند خود موافقت می‌کنند.

یازدهمین قرعه امسال به نام نازنین‌زهرا افتاد

نازنین زهرا کودک ۲ ساله دومین اهدا کننده از خانواده بهرام پور و یازدهمین اهدا کننده واحد فراهم آوری اعضای و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در سال ۱۳۹۹ را به نام خود ثبت کرد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در این باره اظهار کرد: روز ۲۱ اسفندماه سال جاری یازدهمین مورد از اهدای عضو استان اردبیل به ثبت رسید که در این اقدام اعضای نازنین‌زهرا دختربچه ۲ ساله به دلیل تأیید تیم مجرب و متخصص تشخیص مرگ مغزی اهدا شد.

مجیدمحمد غریبانی تصریح کرد: خانواده‌ای که برای دومین بار اعضای بدن جگرگوشه خود را اهدا کرده‌اند به خوبی به پاداش این کار واقف بوده و با آگاهی کامل نسبت به سفارش الهی در کمک به دیگران عمل کرده‌اند که این اقدام به راستی قابل تقدیر و شایسته فخر و مباهات است.

وی ادامه داد: اقدام اخیر خانواده بهرام پور شاید سبب خیری برای فرهنگ‌سازی بیشتر امر ارزشی اهدای عضو در بین مردم استان باشد تا بیش از این به موضوع نجات جان دیگران با اهدای اعضای فرد مرگ مغزی شده، توجه و دقت شود.

کد خبر 5169804

منبع: مهر

کلیدواژه: اهدای عضو اردبیل پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات 1400 انتخابات شورای شهر و روستا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر بارش برف شیوع کرونا اردبیل گرگان انتخابات شوراي شهر شیراز کرونای انگلیسی نازنین زهرا اهدای عضو مرگ مغزی ۲ ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۹۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ مهری فرشاد افزود: زنده یاد مظفر وحدانی که در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بستری بود، پس از تایید مرگ مغزی و جلب رضایت خانواده به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل و تحت عمل اهدای عضو قرار گرفت.
به گفته فرشاد قلب زنده یاد وحدانی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به مردی ۵۵ ساله ساکن تربت جام، کبد این جوان در بیمارستان منتصریه به مردی ۴۴ ساله ساکن بیرجند اهدا و پیوند شد.
وی همچنین گفت: قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

 

دیگر خبرها

  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • پنجمین اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد