Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، محمد عارف آرام با بیان اینکه تزریق مرحله اول واکسیناسیون سالمندان واجد شرایط در ۳۹ مرکز شبانه‌روزی سالمندان استان خراسان رضوی آغاز شد، گفت: این طرح هم اکنون در شهرهای تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور در حال اجرا است و تا پایان فروردین به همه‌ مراکز تسری می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: از ۳۹ مرکز سالمندان شبانه‌روزی استان، ۲ مرکز در تربت‌حیدریه، یک مرکز در تربت‌جام، یک مرکز در تایباد، ۲ مرکز در چناران، ۳ مرکز در نیشابور، ۲ مرکز در سبزوار، یک مرکز در داورزن، ۲۰ مرکز در مشهد، ۲ مرکز در درگز، یک مرکز در کاشمر،یک مرکز در بردسکن، یک مرکز در گناباد و ۲ مرکز در طرقبه شاندیز واقع شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: سالمندان مقیم مراکز به سه گروه تقسیم می‌شوند؛ کسانی که واجد شرایط تزریق هستند، کسانی که واکسن باید با احتیاط به آنها تزریق ‌شود و کسانی که شرایط لازم برای دریافت واکسن را ندارند.

آرام با بیان اینکه واکسن مراکز از نوع اسپوتنیک روسی است، گفت: به جهت وضعیت خاص سالمندان مراکز، از شبکه بهداشت شهرستان‌ها خواسته‌ایم یک بیمارستان معین در آن شهرستان معرفی کنند تا اگر چنانچه مشکلی برای سالمندان مرکز پیش آمد آن بیمارستان بلافاصله پذیرش داشته باشد و امکانات درمانی لازم را در اختیار بگذارد.

جانشین معاونت توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی همچنین یادآور شد: یک اکیپ اورژانس نیز در زمان تزریق واکسن در محل مرکز حضور دارد تا مراقبت‌های لازم را به عمل آورد.

وی با تأکید بر اینکه برای افراد مجهول الهویه مراکز از مقام قضایی به عنوان قیم سالمند، رضایت‌نامه دریافت می‌شود، گفت: برای سایر سالمندان از خانواده رضایت‌نامه می‌گیریم و اگر راضی به دریافت واکسن نبودند باید مکتوب اعلام کنند.

آرام درباره سالمندان غیر واجد شرایط گفت: کسانی که ۱۵ روز قبل بیماری کرونا داشته‌اند، سابقه شیمی‌درمانی دارند، در زمان دریافت واکسن تب داشته باشند، آلرژی شدید به واکسن دارند، مشکلات متعدد جبران نشده در چند ارگان دارا باشند، زخم‌ بسترهای متعدد داشته و یا دارای سرطان پیشرفته، زندگی نباتی و یا در کما باشند، واجد شرایط محسوب نشده و واکسن دریافت نمی‌کنند.

جانشین معاونت توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در مجموع ۳۹ مرکز شبانه‌روزی هزار و ۴۴۸ نفر سالمند زندگی می‌کنند و ۹۵۰ نفر پرسنل نیز از این عزیزان مراقبت می‌‌کنند که در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ نفر می‌شوند که همگی در صورت داشتن شرایط لازم، واکسینه خواهند شد.

وی تأکید کرد: دریافت کنندگان واکسن در روز اول به صورت ساعتی و متناوب مورد بررسی قرار می‌گیرند و در ماه اول به صورت هفتگی چک می‌شوند که هر گونه عارضه‌ای در آنها مورد توجه و اقدام پزشکی لازم قرار گیرد.

آرام در پایان گفت: سالمندان دو دوز واکسن دریافت می‌کنند که به فاصله ۲۸ روز به آنها تزریق می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی واکسیناسیون سالمندان بهزیستی خراسان رضوی واجد شرایط شبانه روزی یک مرکز ۲ مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به مناسبت روز جهانی مطبوعات، در دویست و ششمین برنامه سه شنبه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با همکاری مرکز اسناد اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد از روزنامه ادب قدیمی‌ترین روزنامه مشهد در گنجینه رضوی رونمایی کرد. 

 رئیس اداره مطبوعات آستان قدس رضوی، در این مراسم که در محل سالن شورای شهرداری مرکزی مشهد برگزار شد، سابقه چاپ مطبوعات در مشهد را بیش از یک قرن عنوان کرد که طی آن صد‌ها روزنامه و مجله منتشر شده اند.
ابراهیم حافظی، روزنامه‌نگاری مشهد را مرهون ادیب اللممالک فراهانی، موسس روزنامه ادب خواند که در سال ۱۳۱۸ به تاسیس آن اقدام کرد. 
 

ادب، روزنامه مردمی
حافظی افزود: در فضایی که روس و انگلیس بر شهر سلطه داشتند و حاکمان محلی نیز با پرداخت پول بیشتر به‌دربار، حکومت را به‌دست می‌گرفتند، ادیب اقدام به تاسیس روزنامه کرد.
وی انتشار روزنامه ادب را مروج روزنامه‌خوانی، افزایش جمعیت روزنامه خوان، مشوق زنان در روزنامه خوانی و فرصتی برای بیان نظرات، گلایه‌ها و پیشنهادات دانست که زمینه ورورد شاعران و ادیبان را به روزنامه نگاری فراهم کرد. 
میهن پرستی، مبارزه با خرافات، سوادآموزی، توجه به ادبیات از جنبه نظم و نثر، میزان توجه به مشهد و آستان قدس، مقایسه دارا و ندار، مخالفت با طب سنتی، مشوق بودن برای کار‌های عام المنفعه، تبلیغ دین از موضوعات این روزنامه بود که حافظی به آن اشاره کرد. 
وی، اظهار کرد: روزنامه ادب چاپ مشهد از اواسط حکومت مظفرالدین شاه قاجار که شاهزاده رکن‌الدوله والی خراسان بود با چاپ سنگی و به صورت هفتگی منتشر شد و طی مدت ۳ سال ۱۱۰ شماره از آن به چاپ رسید. 
 

روزنامه ادب
اثری که در این مراسم رونمایی شد، حاوی دوره کامل روزنامه ادب چاپ شده در مشهد طی سال‌های ۱۳۱۸ تا ۱۳۲۰ قمری است و علاوه بر آن فهرست مندرجات بعلاوه مقدمه‌ای در معرفی توصیفی روزنامه ادب و همچنین نمایه کامل روزنامه تهیه و ارائه شده است.
دوره کامل روزنامه ادب در سال ۱۳۴۲ قمری توسط عبدالعلی اوکتایی رئیس وقت کتابخانه آستان مقدس شده است.
ویژگی ممتاز روزنامه ادب مشهد، تصویر و کاریکاتور‌هایی است که از سال سوم به آن ورود کرده است.
تعداد ۱۱۷۷ عنوان (خبر، مقاله، اعلان) جزء فهرست مندرجات روزنامه است. محتوای کلی روزنامه را اخبار خارجه، سرمقاله‌های تحلیلی، اخبار شهرستان‌های ایران و خراسان و اعلان‌ها تشکیل می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • پیش بینی شدت بارش باران در خراسان رضوی
  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود