Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده دین و رسانه تصریح کرد: برای کاستن از آسیب ها و آفت های فضای مجازی لازم است که آموزش سواد رسانه ای به نهضتی فراگیر در کل کشور تبدیل شود.

دکتر «سید محمد مهدی موسوی مهر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات خوبی در این باره شروع شده اما باید با قوت هر چه بیشتر و برنامه ریزی بهتر، آموزش های سواد رسانه ای به شکل نهضتی فراگیر در ابعاد ملی ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشکده دین و رسانه افزود: به هر حال ما در زمانه ای بسر می بریم که روز به روز بر اهمیت و دامنه نفوذ رسانه در زندگی بشر افزوده می شود و طبعاً در چنین شرایطی باید مهارت های مرتبط با حوزه سواد رسانه ای به اعضای جامعه به خصوص نسل جوان آموزش داده شود.


وی گفت: تحولات پرشتاب فضای مجازی، ارتباطات خاص فرهنگی و نوع ویژه ای از مراودات اجتماعی را رقم زده که به هر حال نمی توان از تأثیرات و تأثرات آن چشم پوشی کرد و اگر می خواهیم که این وضعیت به شکل مطلوبی در نهایت رقم بخورد، یکی از الزاماتش توجه به همین بحث سواد رسانه ای است.


عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما همچنین افزود: اگر همه نهادها و ارگان ها و حتی بخش خصوصی و مردمی دست به دست هم داده و زمینه شکل گیری نهضت ملی سواد رسانه ای را فراهم نمایند، قطعاً کلیت جامعه و خانواده های ایرانی از برکات و دستاوردهای آن بهره مند می شوند.


وی خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که جهان بشریت به شدت در حال رسانه ای شدن و توسعه فضای رسانه ای است و اقتصاد و فرهنگ و آموزش و بسیاری امور دیگر، تحت تأثیر رسانه قرار گرفته، کما این که در سال شیوع کرونا به عینه اهمیت این موضوع را درک کردیم و لذا توجه به مقوله رسانه و فضای مجازی و ارایه آموزش های لازم در این خصوص از جمله مباحث بسیار ضروری و کلیدی است.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: آموزش سواد فضای مجازی آموزش سواد رسانه سواد رسانه ای سواد رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۰۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی خدمتكار آرانی، مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در گفتگوی رادیویی در مورد آغاز طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی در استان تهران اظهار كرد: این طرح اواخر سال گذشته در سازمان امور اجتماعی وزارت كشور طراحی و پیاده‌سازی آن آغاز شد. مشاركت مردمی همواره یكی از پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است كه نیازمند بسترسازی برای حضور مردم به صورت نظام‌مند در جهت حل مسائل حوزه‌های مختلف فراهم شود كه وظیفه متولیان است.

او در این باره افزود: در سازمان امور اجتماعی كشور وزارت كشور، ناظر به مسائل اجتماعی و فرهنگی در موضوع كنترل و كاهش آسیب‌های اجتماعی، دغدغه مشاركت مردمی وجود داشت و به این نگاه این طرح طراحی شد. در طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی تلاش می‌شود كار شناسایی دقیق ظرفیت‌های مردمی كشور به‌ویژه استان تهران صورت گیرد كه در سال‌های گذشته صورت نگرفته است. پس از این مرحله، ارزیابی ظرفیت‌ها در دستور كار قرار می‌گیرد و پس از آن نیز استفاده از ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف است.

آرانی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تمهید مقدمات و بسترسازی‌ها تا اوایل تابستان و اواخر بهار صورت گرفته تا از آغاز تابستان بتوان ظرفیت مردمی را به كار گرفته و به صورت بهینه از آن در جهت حل مسائل مختلف استفاده شود.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اشاره به ارتباط نزدیك دستگاه‌های اجرایی با مجموعه‌های مردمی گفت: سازمان بهزیستی، كمیته امام خمینی (ره)، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها با مجموعه‌های مردمی در ارتباط هستند كه باید دور یك میز قرار گرفته و داشته‌ها و ظرفیت‌های مردمی را به میدان آورده و در فضای روشن از آنها به صورت هدفمند استفاده شود.

او لازمه برنامه‌ریزی روشن را تعریف گام‌های اجرایی و زمان‌بندی‌های مناسب دانست و ادامه داد: تا اواخر خردادماه شناسایی و ارزیابی اولیه صورت می‌گیرد و از اوایل تابستان در سطح كشور استفاده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود سكوی ظرفیت‌های مردمی استان تهران را در فضای مجازی بالا آورده تا برای همه ارگان‌ها و همه نهادها قابل شناسایی و استفاده باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد