Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقاومت روحانی و ستاد ملی کرونا مقابل درخواست‌ها چراغ سبز به سفرهای نوروزی است که می‌تواند منجر به افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر مردم منجر شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ همزمان با سه رقمی شدن دوباره آمار مرگ‌و‌میر کرونایی در اسفندماه، ستاد ملی مقابله با کرونا ۲۵۲ شهر را زرد و ۱۵۴ شهر را آبی اعلام کرد؛ موضوعی که با توجه به مجوز سفر به شهر‌های زرد و آبی، چراغ سبزی به مسافران نوروزی تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که تنها ۴ روز دیگر تا آغاز سال جدید باقی مانده و هشدار‌ها درباره درگیری ایران با موج چهارم کرونا در ماه‌های فروردین و اردیبهشت روز به روز جدی‌تر می‌شود، ستاد ملی مقابله با کرونا در آخرین گزارش خود از رنگ بندی کرونایی شهر‌های کشور، ۲ مرکز استان را به‌عنوان مراکز نارنجی و قرمز و سایر مراکز استان‌ها را در وضعیت زرد اعلام کرد؛ این موضوعی است که می‌تواند با وجود تاکید‌ها بر پرهیز از سفر‌های نوروزی، از میزان احتیاط عمومی در این زمینه بکاهد.

آخرین آمار

فارغ از گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا درباره رنگ بندی کرونایی ایران، روز گذشته و برای دومین بار در اسفندماه ۹۹، شمار قربانیان کرونا سه رقمی شد. بر اساس اعلام سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز گذشته (دوشنبه)، ۱۰۰ بیمار کرونایی دیگر جان خود را از دست دادند. پیش از این در تاریخ یازدهم اسفند امسال، شمار جان‌باختگان کرونایی در کشور پس از دو ماه سه رقمی شده و به ۱۰۸ نفر رسیده بود که البته آمار روز‌های بعد، اندکی کاهش داشت.

معاون وزیر بهداشت گفت که نوسان مرگ‌و‌میر کرونایی اخیر در کشور به علت شمار مرگ‌و‌میری است که در خوزستان رخ می‌دهد و حتی استان‌های همجوار مثل کهگیلویه و بویراحمد هم در خطر هستند.

لاری دیروز با اشاره به شناسایی ۷ هزار و ۹۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در بازه زمانی ۲۴ ساعته منتهی به ظهر دیروز اعلام کرد: ۹۶۳ نفر از این بیماران بستری شدند. به این ترتیب، مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۳۳ نفر رسید. همچنین با احتساب ۱۰۰ قربانی روز گذشته کرونا در کشور، مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۳۳۰ نفر رسید. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت هم‌اکنون ۳ هزار و ۸۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

کاهش ۱۵ درصدی پروتکل‌ها

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت بهداشت از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و آن را نگران کننده خواند.

لاری با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز تاکید کرد اگر تردد‌ها افزایش پیدا کرده و کرونا چرخش پیدا کند، دستاورد‌هایی که به‌واسطه رعایت پروتکل‌ها و اجرای طرح شهید سلیمانی به دست آمد، از بین می‌رود.

محدودیت‎های تردد شبانه ادامه می‌یابد

با شرایط موجود کرونایی در کشور و همچنین پایتخت، محدودیت‌های تردد شبانه کماکان تداوم خواهد داشت. دیروز سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه دوربین‌های شهری در ایام پیش رو تخلفات رانندگی را به دقت رصد می‌کنند، گفت: محدودیت‌های تردد شبانه طبق نظر ستاد ملی مقابله با کرونا همچنان ادامه می‌یابد.

حال با توجه به افزایش ابتلا و سه رقمی شدن مرگ و میر و اصرار وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی سلامت مردم برای تعطیلی سفرهای نوروزی، مقاومت روحانی و ستاد ملی کرونا مقابل این درخواست‌ها منجر به چراغ سبز سفرهای نوروزی است که می‌تواند منجر به افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر مردم منجر شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روحانی کرونا سفرهای نوروزی ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت مرگ و میر سه رقمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

معصومه نوروزی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان از فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دامنه یک سامانه بارشی قرار می‌گیرد که شدت آن در مناطق غربی سبب صدور هشدار سطح نارنجی شده است.

وی افزود: بیشترین فعالیت سامانه بارشی در کوهرنگ، اردل و لردگان است و مخاطره آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌‎ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید

باران و تگرگ میهمان آسمان چهارمحال و بختیاری

نوروزی ادامه داد: طی این مدت بارش باران، رعد و و برق، وزش باد شدید و تگرگ در نقاط مستعد پدیده جوی غالب در استان است.

وی با تاکید بر اینکه الگو‌های بهاری به شدت تغییرپذیر است و امکان تضعیف یا تقویت آن وجود دارد، توصیه کرد: طی روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل