Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@22:29:29 GMT

وقتی مهدی فقیه برای امرار معاش نجاری کرد!

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۰۵۸۷

وقتی مهدی فقیه برای امرار معاش نجاری کرد!

قسمت‌هایی از گفتگو با مهدی فقیه را مرور بخوانید.

روزهای کرونایی را چگونه سپری می کنید؟

در حال نگارش سریال عروسکی 145 قسمتی درباره شاهنامه فردوسی برای بچه های خوب مملکت ام هستم تا یک اثر درست و حسابی و در شأن فردوسی عزیز باشد. همچنین مشغول بازی در سریال «جشن سربرون» ساخته مجتبی راعی هستم که مطمئنم اثر خوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی در این شرایط به طور حتم برایتان سختی هایی را به همراه دارد.

حدود چهار ماه است که نتوانسته ام به شیراز بروم. متاسفانه در شهرستان ها کار نیست و اغلب کارها در تهران فیلم برداری می شود. مجبوریم برای بازی چند ماه در تهران بمانیم و رفت و آمد به دلیل شیوع کرونا سخت است.

درگذشت زنده یاد کریم اکبری مبارکه تلخ ترین حادثه کرونایی این‌هنرمند در سریال «جشن سربرون» بود.

-بعد از کمی مکث- من اکبری مبارکه را از قبل از انقلاب می شناختم، او هنرمندی وارسته، باسواد و مردم دار بود. او هم بازیگر، هم برنامه ریز و هم دستیار کارگردان بود و در چند کار مشترک در سمت های مختلف کنار هم بودیم. اکبری مبارکه در تمام سکانس های سریال «جشن سربرون» هم‌بازی من بود. روحش شاد.

این روزها وقتی نقشی پیشنهاد می شود، اولویت تان بحث مالی است یا نقش اهمیت دارد؟

درباره بحث مالی چیزی نگویید که خیلی بد است، دستمزدها زیر صفر است. هنرمندان ما در مضیقه زیاد مالی هستند و واقعاً اذیت می شوند، ما هم در بین مردم نمی توانیم مسائل زندگی مان را بازگو کنیم. بنابراین خیلی زندگی سخت می گذرد. خدا را شکر با وجود مشکلات در «جشن سربرون» هر روز پروتکل ها رعایت می شود و پزشک داریم و تست روزانه از ما و هنروران می گیرند.

بعد از درگذشت کریم اکبری مبارکه و درگیری لاله اسکندری با کرونا، سخت گیری های سر صحنه بیشتر شد؟

خیر. سخت گیری ها همیشه بود. کریم اکبری مبارکه در گذشته سابقه بیماری داشت و در کار ما به رحمت خدا رفت و داغی به دلمان گذاشت.

مردم نقش آفرینی‌های شما را در تلویزیون و سینما همچون «ملک سلیمان»، «خروج»، «ضد گلوله»، «کت جادویی»، «در چشم باد» و «مریم مقدس» به خاطر دارند، اما شاید کمتر کسی بداند که آقای مهدی فقیه رتبه دوم کشور را در بورسیه دانشگاه کسب کرد و به فرانسه رفت و در دانشگاه ونسن تئاتر خواند.

اگرچه هنر در اثر کسب تجربه به دست می آید، اما به جوانان علاقه مند می گویم، اگر می خواهند به هر قیمتی به حرفه بازیگری ورود کنند، باید تحصیلات آکادمیک هم در کنار تجربه داشته باشند. ما باید مفاهیم انسانی را به مردم بیاموزیم و این که چقدر توانسته ایم خودمان را به کمالات انسانی نزدیک کنیم، مهم است. می گویند جامعه فرهنگی و هنری باید یک سر و گردن از مردمش بالاتر باشد، اندکی هنرمندان از مردم عقب افتاده اند. به یاد دارم قبل از انقلاب تئاتر کار می کردم، به دنبال تحصیلات آکادمیک رفتم و رتبه دوم بورسیه را گرفتم و برای تحصیل به فرانسه رفتم.

به جز کار هنری، حرفه دیگری هم دارید؟

در گذشته و در مقطعی که کار پیشنهاد نمی شد، نجاری می کردم. چیزهای بزرگ که نمی توانستم بسازم، چون اذیت می شدم، اما جعبه چوبی و جعبه خاتم می ساختم و می فروختم.

۵۸۵۸

کد خبر 1496129

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران تلویزیون اکبری مبارکه جشن سربرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۰۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان، با گرامیداشت روز جهانی مطبوعات گفت با توجه به توطئه رسانه های ضد انسانی وابسته به دنیای استکبار اما رسانه های ارزشی و انساندوست توانسته اند صدای مظلومیت مردم غزه را به جهانیان برسانند و امروز شاهد هستیم که در خیابان‌های اروپا و آمریکا پرچم مظلومیت فلسطین به اهتزاز درآمده است.
حجه الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی وی با اشاره به وتوی به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط آمریکا گفت سازمان ملل توانایی و کارآمدی  کافی برای حمایت از مظلومان را ندارد.
امام جمعه کرمان تاکید کرد  به فضل خدا به زودی شاهد به رسمیت شناختن کشور فلسطین و پیروزی آنها خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از خطبه ها  با اشاره به روز ملی خلیج فارس گفت این خلیج برای همیشه هویت خود را حفظ خواهد کرد و همیشه فارس خواهد ماند.
نماینده ولی فقیه در استان  همچنین با اشاره به سالگرد ابلاغ دستورالعمل  هشتگانه مبارزه با فساد توسط رهبر معظم انقلاب گفت گلوگاه‌های فساد باید بسته شود و با فسادی هم که اتفاق می افتد بایدبا جدیت  برخورد شود.
وی همچنین  روز شوراها را گرامی داشت و گفت انتخابات شوراها نمودی از جمهوریت نظام در سایه اسلام است.
حجه الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی روز کارو کارگر را نیز گرامی داشت و گفت خدمات کارگران است که چرخهای اقتصاد کشور را به حرکت آورده است
 امام جمعه کرمان همچنین با گرامی داشت یاد استاد مطهری  روز معلم را تبریک گفت و افزود عرصه پیشرفت کشور با  دانایی، توانایی و تعهد ایجاد میشود که این هر  سه در کلاس درس شکل میگیرند 
وی افزود  یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت این است که مربی و معلم  صحنه علم و عمل را بهم پیوند بزنند و به آنچه  می آموزند عمل کنند چرا که ایمان زمانی شکل میگیرد که علم و اگاهی به عمل درآید.

دیگر خبرها

  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • رقابت سانداکار قمی در مسابقات استانی
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • مردم در انتخاب فرد اصلح نگاه قبیله‌ای را کنار بگذارند
  • رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین
  • داستان تیتراژ سریال«دلیران تنگستان»/ وقتی موسیقی ایرانی محترم است