Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، ژنرال «کنت مکنزی» که به لبنان سفر کرده است روز دوشنبه در گفت‌وگو با تلویزیون ال.بی.سی این کشور افزود: واشنگتن در۲ سال گذشته از سیاست فشار حداکثری علیه تهران پیروی کرده اما دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در صدد ارزیابی این شیوه است.

به گفته او بین واشنگتن و تهران بر سر یکسری موضوعات از جمله برنامه هسته ای و موشکی ایران و سیاست خارجی دو کشور در منطقه خاورمیانه اختلاف وجود دارد اما واشنگتن به دنبال جنگ با تهران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالیکه جمهوری  اسلامی ایران و گروههای مقاومت مشارکت در حمله به مواضع آمریکا در منطقه به ویژه عراق را بارها تکذیب کرده اند ، ژنرال آمریکایی مدعی شد؛ "حمله به نیروهای ما در عراق که به احتمال زیاد از سوی وکلای ایران انجام می شد ،‌عملی خصمانه است . ما آن را محکوم می کنیم و برای هر گونه پاسخ مورد نیاز آماده هستیم."

فرمانده سنتکام اضافه کرد : دامنه این گونه حملات از زمان ترور قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و «ابو مهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد در سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ۹۸)  افزایش یافته است.

مکنزی در باره هشدار ایران برای گرفتن انتقام شهید سلیمانی نیز گفت که نیروهای مسلح آمریکا برای هرگونه احتمال و پاسخ مورد نیاز، آماده اند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سال گذشته در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری وقت آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

متعاقب این اقدام در ۱۸ دی ماه پایگاه نظامی عین الاسد امریکا در عراق هدف حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران قرار گرفت .

ژنرال فرانک مکنزی فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در خاورمیانه پیشتر درمورد حمله موشکی سال گذشته ایران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد عراق گفته بود: در صورت تخلیه نشدن این پایگاه، ممکن بود ۲۰ تا ۳۰ هواپیما و ۱۵۰ نیروی آمریکایی را در آن حمله از دست می  دادیم.

برچسب‌ها جنبش انصارالله جهان و سردار سلیمانی بیروت عراق ایران عین الاسد سنتکام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنبش انصارالله جهان و سردار سلیمانی بیروت جنبش انصارالله جهان و سردار سلیمانی بیروت عراق ایران عین الاسد سنتکام اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سنتکام با وزیر دفاع مصر در سایه تنش در غزه

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در سفری به مصر با وزیر دفاع این کشور دیدار و درباره تحولات نوار غزه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه مصری «الأهرام»، ژنرال «مایکل کوریلا» رئیس سنتکام امروز (سه‌شنبه) در قاهره با «محمد زکی» فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع مصر دیدار کرد.

در این دیدار موضوعات مهم از جمله تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه اوضاع نوار غزه بررسی شد.

زکی در این دیدار بر اهمیت هماهنگی تلاش‌های همه طرف‌های تأثیرگذار جامعه جهانی به منظور دستیابی به آرام‌سازی، برقراری آتش‌بس و افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه رفح به منظور کاهش بحران‌ انسانی فلسطینیان در نوار غزه تأکید کرد.

رئیس سنتکام نیز ایفای نقش محوری مصر در تحقق امنیت، ثبات و توازن در منطقه و تلاش‌های قاهره را در خصوص غزه ستود و علاقه‌مندی آمریکا برای حمایت از روابط و شراکت راهبردی و هماهنگی مستمر بین نیروهای مسلح دو کشور را مورد تأکید قرار داد.

جنبش حماس دوشنبه شب (دیشب) موافقت خود با پیشنهاد قطر و مصر درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه را اعلام کرد اما با وجود موافقت حماس، کابینه رژیم صهیونیستی حمله زمینی به رفح را تصویب کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز (سه شنبه) حملات به مناطق مختلف شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و نیز یورش زمینی به بخش فلسطینی گذرگاه رفح را آغاز کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده سنتکام با وزیر دفاع مصر در سایه تنش در غزه
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • سرلشکر رشید: ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!