Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اردستان گفت: سومین کارگاه پارچه بافی موسوم به چادر شب بافی در روستای نیسیان شهرستان اردستان به بهره‌برداری رسید. - اخبار استانها -

مهدی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان اظهار داشت: سومین کارگاه پارچه‌بافی موسوم به چادر شب‌بافی در روستای نیسیان شهرستان اردستان به بهره‌برداری رسید و شرایط اشتغال حداقل پنج نفر را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این کارگاه که با هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیون ریال اعتبار با همکاری نهادهای حمایتی و یکی از هنرجویان دوره‌های آموزشی قبل که توسط میراث فرهنگی شهرستان اردستان برگزار شده متقاضی ایجاد این کارگاه بوده است که برای چندین نفر نیز اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

سهم صنایع دستی در اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد چقدر است؟موانع ارسال صنایع دستی فاخر بلوچستان با پست/ تولیدکنندگان با بروکراسی‌های غیرمنطقی ارسال رو به رو هستندنمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی تولیدشده توسط زندانیان اصفهانی در تهران

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اردستان گفت: روستای نیسیان اردستان که از روستاهای هدف گردشگری نیز بوده در گذشته هنر جانماز بافی و پارچه‌بافی در آن رونق داشته که ضمن نیاز خود برای صادرات به شهرهای دیگر نیز استفاده می‌شده است که متاسفانه این هنر رو به فراموشی بود.

مشهدی بیان کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی چند نفر علاقه‌مند به ترویج و تولید این نوع صنایع دستی پس از آموزش نسبت به راه‌اندازی این کارگاه همت گماشته‌اند و این کارگاه توسط استاد محمد جواد عبدلی راه‌اندازی شد و تمامی مراحل بافت زیر نظر وی و با راهنمایی‌های این استاد ارجمند انجام می‌شود.

انتهای پیام/802/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان اردستان صنایع دستی پارچه بافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه نویسندگی با عنوان «انتقال تجربه و مبانی داستان نویسی برای کودکان - دوره دوم» توسط میز کودک حوزه هنری با حضور «کلر ژوبرت» نویسنده و تصویرگر کتاب کودک به مدت ۲ روز در رشت برگزار می‌شود.

این کارگاه در روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حوزه هنری گیلان برگزار می‌شود لذا علاقمندان برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر با این شماره ۰۹۱۱۳۳۳۹۱۵۲ تماس حاصل کرده و یا به این آیدی @artguilan مراجعه کنند.

گفتنی است؛ «کلر ژوبرت» نویسنده فرانسوی، کارشناس علوم تربیتی، کارشناس ارشد ادبیات کودک و دارای مدرک تحصیلات حوزوی است، کار داستان‌نویسی و تصویرگری را از سال ١٣٧٥ آغاز و بیش از ۵۰ عنوان کتاب به دو زبان فارسی و فرانسه در کارنامه خود دارد.

کد خبر 6095889

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها