Web Analytics Made Easy - Statcounter

زیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جمهوری اسلامی ایران بهار سال ۱۴۰۰ یکی از بهترین و مهمترین واکسن سازان دنیا می‌شود، واکسن مشترک با کوبا اولین واکسنی است که به تولید انبوه می رسد، بعد از آن واکسن برکت، بعد رازی و بعد واکسن فخراست که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خبرگزاری میزان - سعید نمکی روز سه شنبه در مراسم آغاز فاز کارآزمایی بالینی واکسن کرونا ایرانی فخرا گفت: جمهوری اسلامی ایران در بهار آینده یکی از مهمترین و بهترین واکسن سازان جهان می شود، امروز به دلیل رعایت گروه های آسیب پذیر با خواهش و تمنا و التماس از جاهای مطمئن دنیا واکسن وارد می کنیم گر چه زخم زبان هم تحمل می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کم اذیت نشدیم اما از کسانی که نفهمیدند و به علت آلودگی به سیاست زدگی برخی حرف ها را شنیدیم و تحمل کردیم. این افراد فکر می کردند کانتیترها یخچال دار واکسن پشت مرز صف کشیده اند و واکسن می فروشند و ما نمی خریم.

وی ادامه داد: یکی از برندهایی واکسن کرونا که می گفتند چرا آن را نمی آورید و در سهمیه کوواکس ما هم هست، اکنون هفت کشور اروپایی تزریق آن را متوقف کردند. اما در ایران واکسن کرونا را از معتبرترین واکسن سازان دنیا وارد کردیم. گر چه ما را به باد مسخره گرفتند. اما امروز متوجه شده اند که کار ما از روز اول درست بود و معلوم شد با دستهای بسته اما با چشمان باز حرکت کردیم و کار درست را انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: هشدار یک پزشک در خصوص افزایش آمار کرونا بعد از ایام نوروز/ شادی را به غم تبدیل نکنید

وزیر بهداشت گفت: امروز معتبرین واکسن های دنیا را می آوریم، برای واکسن زدن از مطمئن ترین منابع عجله داریم اما برای واکسیناسیون نمایشی عجله نداریم. مشکل منابع نداریم و وزارت خارجه نیز همکاری می کند.

نمکی ادامه داد: به زودی تا آخر اسفند تعداد قابل توجهی از گروههای آسیب پذیر در کادر درمان و بقیه را واکسینه می کنیم. امید ما به واردات نیست. امید به ما به تولید داخل است. واکسن مشترک با کوبا در انستیتو پاستور اولین واکسنی است که در ایران انبوه تزریق می شود. واکسن برکت دومی است واکسن رازی سومی و همدوش با آن واکسن فخرا یا سپند پیش می رود.

وی گفت: امروز روز سرافرازی و تکیه بر دانش بومی است. هم به عنوان همکار ایمونولوژیست و هم وزیر بهداشت شهادت می دهم که روش تولید واکسن در ایران منطبق بر علمی ترین روشهای دنیاست و اگر راه را کوتاه کردیم اما درست رفتیم و دنیا هم تصدیق خواهد کرد. آزمایش های مدل های حیوانی واکسن فخرا نشان داد فوق العاده اثربخش بوده و آزمایش در مدل های انسانی نیز امروز آغاز می شود.

وزیر بهداشت افزود: ما مسئولان جمهوری اسلامی اضطراب را به خانواده های خود منتقل می کنیم، وقتی زمزمه های انتقاد از واکسن اسپوتنیک مطرح شد. فرزند خودم را اول صف گذاشتم. امروز هم که شروع کارآزمایی واکسن شهید فخری زاده است. آزمایش این واکسن را روی یکی از عزیزترین فرزندان این کشور (فرزند شهید فخری زاده) شروع می کنیم.

این خبر در حال تکمیل است...

برچسب ها: واکسن کرونا واکسن ایرانی کرونا نمکی وزیر بهداشت شهید فخری زاده

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن ایرانی کرونا نمکی وزیر بهداشت شهید فخری زاده وزیر بهداشت واکسن سازان واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۱۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • لوپتگی حالا شیطان است؛ اسلوت بهترین شغل دنیا را می‌گیرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران
  • گزینه رویایی ایران در آستانه فتح بهترین لیگ دنیا
  • لاپورتا:حفظ ژاوی برای یک فصل دیگر بهترین تصمیم است
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟