Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@09:35:42 GMT

تامین کالاهای اساسی در کردستان برای ایام عید نوروز

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۱۶۵۱

تامین کالاهای اساسی در کردستان برای ایام عید نوروز

جلسه ستاد تنظیم بازار استان کردستان در حالی در سنندج برگزار شد که مسئولان اعلام کردند کالاهای اساسی استان برای ایام عید نوروز تامین شده و در استان کمبود کالا وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ستاد تنظیم بازار که متشکل از مسئولان ارشد استانی و محلی است به فراخور زمان در استان کردستان تشکیل جلسه می‌دهد و موضوع نظارت بر قیمت کالا و خدمات را مورد تاکید قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این ستاد در ۲۵ اسفند ماه در استانداری کردستان تشکیل شد تا وضعیت کالاهای اساسی استان در آستانه عید نوروز بررسی شود.

 

استاندار کردستان در این جلسه با بیان اینکه هم اکنون در استان کمبود کالاهای اساسی وجود ندارد، افزود: برای تامین میوه شب عید و تنظیم بازار در این بخش ۹۵۰ تن سیب و پرتقال تامین و در ۷٨ غرفە در سطح استان توزیع می‌شود.

 

بهمن مرادنیا میوه تنظیم بازار شب عید را شامل ۶۵۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب دانست و گفت: پرتقال از قرار هر کیلو ۱۱ هزار و ۵۰۰ و سیب زرد و سرخ به ترتیب نه و هفت هزار تومان تعیین شده است.

 

وی در خصوص قیمت مرغ نیز گفت: کردستان از استان‌هایی بود که نسبت به دیگر استان‌ها کمترین نوسان را در قیمت مرغ داشت و این امر با دید حمایت از مصرف کننده و تولید کننده امکان پذیر شد.

 

وی در ادامه به فعالیت بازارچه های مرزی در استان نیز اشاره کرد و گفت: از بازارچه‌های مرزی امکان واردات کالاهای اساسی امکان پذیر شده، بنابراین از تجار و بازرگانان درخواست می‌شود جهت فعال شدن این بازارچه‌ها و افزایش درآمد مرزنشینان و کاهش کولبری جدی‌تر در صحنه حضور پیدا کنند.

 

استاندار کردستان همچنین با بیان اینکه خوشبختانه ۵۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پول حاصل از فروش سوخت به زودی به حساب خانوارهای مرزنشین واریز می‌شود، گفت: طبق محاسبات سهم هر خانوار مرزنشین از سود فروش سوخت یک میلیون و ۹۴۵ هزار تومان است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۱۲ میلیارد تومان برای خرید میوه شب عید هزینه شده است، گفت: از امروز ۶۵۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب در سطح استان توزیع می‌شود.

 

محمد دره‌وزمی بیان کرد: برای توزیع میوه عید در سنندج ۲۳ غرفه و در سایر شهرستان‌های استان ۵۵ غرفه در نظر گرفته شده است.

 

وی اضافه کرد: برای توزیع کالاهای اساسی در سطح بازار شبکه توزیعی مناسبی در طول سال شکل گرفت که براین اساس ۱۸۸ فروشگاه زنجیره‌ای و صنفی در شهرستان‌های استان برای توزیع در نظر گرفته شد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز از توزیع یک‌هزار و ۴۸۵ تن مرغ منجمد در سطح بازار در کردستان خبر داد و گفت: روزانه ۶۰ تن مرغ گرم در استان توزیع می‌شود و کمبودی در سطح بازار نداریم.

 

محمدفرید سپری بیان کرد: قیمت مرغ گرم در درب مرغداری ۱۷ هزار و ۵۰۰تومان است که با قیمت ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان به دست شهروندان می‌رسد.

 

وی اضافه کرد: مشکل خاصی در تامین مرغ برای مصرف روزانه نداریم و به هر میزانی که لازم باشد گوشت گرم مرغ و گوشت منجمد در بازار توزیع می‌شود.

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: جلسه تنظیم بازار تامین کالاهای اساسی استان کردستان کالاهای اساسی توزیع می شود تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رصد هفتگی بازار کالاهای اساسی نشان از نوسان قیمتی بسیار این کالا دارد. البته وضعیت در بازار گوشت مرغ و تخم مرغ مناسب است و امید است مدیریت تثبیت قیمت این کالاها ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
کالای اساسی قیمت هفته جاری قیمت هفته گذشته
گوشت مرغ ۷۸-۸۲ ۷۸
گوشت مرغ بدون کمر ۷۷-۸۰ ۷۴.۸۰۰
گوشت مرغ با کمر ۶۷-۷۹ ۵۹.۸۰۰
گوشت چرخ کرده مرغ ۱۳۰-۱۸۲ ۱۳۰
قزل آلا ۱۶۸-۱۸۴ ۱۷۴-۱۸۴
میگو پرورشی ۳۹۰-۴۵۰ ۳۹۰
میگو دریایی ۷۹۰ ۷۹۰
تخم مرغ دولتی (شانه ۳۰ عددی) ۷۹-۱۱۰ ۶۹-۸۹
کد خبر: 1229628 برچسب‌ها قیمت مرغ

دیگر خبرها

  • ۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • توزیع اقلام‌ اساسی بین خانوارهای حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز