Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@19:09:24 GMT

تأسیس انجمن علمی بین‌المللی اربعین

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۲۴۰۴

تأسیس انجمن علمی بین‌المللی اربعین

موضوع تأسیس انجمن علمی بین‌المللی اربعین در پنجمین نشست شورای برنامه‌ریزی فرهنگی اربعین سال ۱۴۰۰ مطرح شد و مورد استقبال اساتید دانشگاه‌های ایران و عراق قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد در پنجمین نشست شورای برنامه‌ریزی فرهنگی اربعین 1400 که در محل این نمایندگی فرهنگی برگزار شد، شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این جلسه که حجج اسلام سید حمید حسینی، حمید احمدی، سعید غضنفری و الماسی حضور داشتند، اعضای جلسه به بررسی روند اجرای مصوبات نشست شورای برنامه‌ریزی فرهنگی اربعین طی آبان‌ماه در تهران پرداختند.

 

همچنین در این نشست، حجت‌الاسلام احمدی، رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین درباره برنامه‌های سه ماهه ستاد فرهنگی اربعین و تشکیل شورای سیاستگذاری فرهنگی و تدوین پیشنویس سیاست‌ها و راهبردهای فرهنگی اربعین، گزارشی ارائه کرد.

 

در ادامه نشست، ساختار و تشکیلات ستاد فرهنگی اربعین مورد بررسی، و با تجدید نظرهای به تصویب رسید.

 

طرح برگزاری نشست‌های مشترک جمعی از موکب داران و فعالان اربعینی و شعرا و قاریان ایران و عراق در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ و چگونگی و نحوه اجرای آن در این جلسه به بحث و گفتگو گذاشته شد و کلیات آن مورد تائید قرار گرفت.

 

در ادامه، راه‌های تقویت و گسترش فعالیت شبکه اینترنتی عبرات و فعالیت‌های ستاد در حوزه فضای مجازی، نشریات و شعار اربعینی۱۴۰۰، بحث و تبادل نظر شد.

 

در پایان جلسه، اعضای شورا از تشکیل مجمع فعالان مردمی اربعین در ایران و نیز از پیشنهاد تأسیس انجمن علمی بین‌المللی اربعین از سوی جمعی از اساتید دانشگاه‌های ایران و عراق استقبال کردند و این اقدام‌ها را تحکیم اساس مردمی ماندن اربعین و به فعلیت رساندن ظرفیت‌های عظیم آن دانستند.

 

برگزاری وبینار برنامه‌ریزی جهت اربعین 1400

رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد در وبیناری جداگانه با کمیته تبلیغات محیطی و تولید محصولات فرهنگی (معاونت اجتماعی شهرداری تهران) و ستاد خادم منتظر شهرداری تهران (صادقی، مشاور شهردار تهران و رییس ستاد خادم منتظر) و سعيد غضنفری، دبير ستاد فرهنگی جهت برنامه‌ریزی مراسم اربعین 1400 گفتگو کردند.

 

عمده مباحث مطرح شده در خصوص کمک دستگاه‌های فرهنگی ایران به مسئولین و نهادهای عراقی برای فضاسازی، تعویض سازه‌ها، عکس و ... برای برگزاری مراسم اربعین 1400 حول محورهای بود.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین نشست بین المللی فرهنگی اربعین برنامه ریزی اربعین 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۲۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان گفت: تمامی رویدادها و جشنواره‌های گردشگری باید با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود.

علیرضا شه بخش در پنجمین جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی که در جزینک برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی یک اولویت و ضرورت است و ما از برگزاری این جشنواره‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: نباید در این امور صرفا به کمیت برگزاری توجه شود و نکته مهمتر کیفیت، نوع و اهداف این جشنواره‌هاست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: ضرورت دارد تا پس از طرح ریزی یک‌ برنامه و رویداد گردشگری و اجرا در سطح محلی، در گام نخست نسبت به ثبت آن اقدام شود و در مرحله بعد باید برای اجرای با کیفیت تر، بروزتر و غنی‌تر این رویدادها در سطوح ملی و بین‌المللی گام برداشت و نباید در یک نقطه درجا زد.

وی خاطر نشان کرد: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های فوق العاده زیاد اما گمنامی دارد که با برگزاری رویدادهای مختلف می‌توان آیین‌ها، سنن و آداب و رسوم مردم این استان را به دنیا معرفی کنیم و لازمه تحقق عملی این مطالبه، طرح ریزی برای برگزاری جشنواره‌هایی با کیفیت ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود