Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: براساس پیگیری‌های تیم اقتصادی سیستان و بلوچستان هیات دولت واردات کالا‌های اساسی و میوه‌های گرمسیری از جمله نارنگی، چای، دانه‌های روغنی، مغز گردو، بادام هندی، نهاده‌های دامی، دام زنده و گوشت گاو و گوساله بوسیله تعاونی‌های مرزنشینان و پیله‌وران را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با بیان اینکه این واردات بدون الزام به ارائه گواهی سایر دستگاه‌ها از جمله گواهی GMP و خارج از سهمیه ارزی و مقدار تعیین شده انجام خواهد شد افزود: این مصوبه فرصتی ویژه و خاص برای سیستان و بلوچستان و مردم مرزنشین است و استفاده از این فرصت می‌تواند در مبادلات مرزی و بالا بردن تراز تجاری استان بسیار موثر باشد بنابراین باید از این ظرفیت استفاده کنیم و دستگاه‌های ذیربط در این زمینه هماهنگ و پای کار باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این مصوبه حاصل تلاش و پیگیری‌های استاندار و همه تیم اقتصادی استان به ویژه سازمان‌های صمت و گمرک و مدیریت بازارچه هاست که به نتیجه رسیده است.

او  با بیان اینکه برای تحقق این مصوبه همه باید پای کار باشند تا قبل از شروع تعطیلات شاهد اجرای عملی آن باشیم تاکید کرد: شرکت‌های تعاونی مرزنشینان و پیله‌وران که اقدام به درخواست ورود کالا یا صلح اظهارنامه‌های صادراتی و ثبت آماری کنند کارت‌های آنان برای واردات اقلام مصوبه مذکور تا پایان سال ۱۴۰۰ به صورت خودکار تمدید می‌شود.

زنگنه با اشاره به اینکه کارت‌های پیله‌وران نیز به مدت چهار ماه تمدید می‌شود تصریح کرد: آن‌هایی که دارای تعهدات ارزی هستند نیز با اخذ تعهد محضری مبنی بر پرداخت ۳۰ درصد این تعهدات برای واردات به مدت چهار ماه تمدید و بعد از این مدت در صورت انجام ۳۰ درصد تعهدات برای واردات کارت آن‌ها تمدید و در غیر این صورت باطل خواهد شد.

او  خاطرنشان کرد: همچنین در این مصوبه هیات دولت بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان برای واردات کالا از تخفیف سود بازرگانی ۲۰ درصد برخوردار شده‌اند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توسعه اقتصادی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان برای واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم

هنر سوزن‌دوزی در میان زنان سیستان و بلوچستان، قدمتی دیرینه دارد. طرح‌های منحصر به فرد این نوع دوخت حتی به بازارهای خارجی نیز راه پیدا کرده است و طراحان کشورهای دیگر از آن الهام گرفته‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • جیش‌الظلم به سفره مردم بلوچ شلیک می‌کند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان