Web Analytics Made Easy - Statcounter

واردات نفت هند از آمریکا ۴۸ درصد در فوریه نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافت و به ۵۴۵۳۰۰ بشکه در روز رسید در حالیکه واردات از عربستان ۴۲ درصد کاهش داشت.

آمریکا عربستان را به عنوان دومین عرضه کننده بزرگ نفت به هند پس از عراق پشت سر گذاشت. پالایشگاه‌های هند خرید نفت خام ارزان‌تر آمریکا را افزایش داده‌اند تا جبران کاهش عرضه نفت اوپک پلاس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تقاضای کمتر برای نفت خام آمریکا به همراه کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای عربستان و قرارداد کاهش تولید اوپک و متحدانش باعث این تغییر بوده است. واردات نفت هند از آمریکا 48 درصد در فوریه نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافت و به545300 بشکه در روز رسید که 14 درصد کل واردات نفت هند را در ماه گذشته میلادی تشکیل می‌داد.

 در عوض، واردات نفت هند از عربستان در فوریه 42 درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشت و به پایین‌ترین رقم 445200 بشکه در روز رسید. عربستان که همواره عرضه کننده شماره دوی نفت به هند بوده حالا برای اولین بار از ژانویه 2006 در رتبه چهارم قرار گرفته است.

 عراق همچنان برترین فروشنده نفت به هند است. گرچه واردات نفت هند از عراق هم 23 درصد کاهش یافته و به 867500 بشکه در روز رسیده است یعنی پایین‌ترین رقم طی 5 ماه گذشته.

 امارات به رتبه پنجم در بین عرضه‌کنندگان نفت به هند سقوط کرده و نیجریه با صادرات 472300 بشکه در روز به رتبه سوم رسیده است.

 هند بارها از ائتلاف اوپک پلاس خواسته محدودیت‌های عرضه نفت را بردارد و کاهش تولید داوطلبانه عربستان را مسئول افزایش قیمت جهانی نفت می داند. این کشور سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان است که حدود 84 درصد از نیاز خود را وارد می‌کند و شدیداً وابسته به نفت خاورمیانه است.

 سهم خاورمیانه از واردات نفت هند به 52.7 درصد یعنی پایین‌ترین رقم طی 22 ماه گذشته رسیده، در حالی که سهم آفریقا 15 درصد بالا رفته است.

 

تسنیم/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان ، هند ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NdH

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: آمریکا عربستان هند بازارنیوز واردات نفت هند بشکه در روز نفت به هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد

اداره تحلیل اقتصادی آمریکا (BEA) در گزارشی اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی سریعتر از حد انتظار کاهش یافت و این در حالی بود که نرخ تورم همچنان در حال افزایش است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل فاکس بیزینس، اداره تحلیل اقتصادی آمریکا (BEA) در گزارشی اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی سریعتر از حد انتظار کاهش یافت و این در حالی بود که نرخ تورم همچنان در حال افزایش است.

بر اساس برآورد پیشین اداره تحلیل اقتصادی (BEA) که روز پنجشنبه منتشر شد، تولید ناخالص داخلی واقعی آمریکا پس از افزایش 3.4 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2023، با نرخ سالانه 1.6 درصد برای دوره ژانویه تا مارس رشد کرد که نسبت به دوره قبل کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که سرعت رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در طول ماه قبل کاهش یافته و به 2.4 درصد رسیده است.

هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکانرخ تورم آمریکا در دوره بایدن به 18.8 درصد رسید

در مقایسه با سه ماهه چهارم، کاهش تولید ناخالص داخلی واقعی آمریکا در سه ماهه اول 2024 عمدتاً منعکس کننده کاهش هزینه‌کردهای مصرف کننده و صادرات و کاهش هزینه‌های دولت محلی و دولت فدرال است. البته این کاهش سرعت رشد اقتصادی تا حدی با تسریع رشد سرمایه گذاری ثابت در بخش مسکن جبران شد.

رابرت فریک، اقتصاددان "اتحادیه اعتباری فدرال نیروی دریایی" در این باره می‌گوید: ما می‌دانستیم که اقتصاد خود را از حمایت دولت دور می‌کند، فقط تصور نمی‌کردیم که تولید ناخالص داخلی به این سرعت کاهش یابد.

وی افزود: با کاهش هزینه‌های دولت و تعدیل هزینه‌های مصرف‌کننده همراه با ناپدید شدن حمایت‌های دوران کرونا، تولید ناخالص داخلی کمتر از همه برآوردها بود.

بنا بر این گزارش، شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی (PCE)، به استثنای قیمت مواد غذایی و انرژی - معیاری که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) برای اندازه گیری نرخ تورم دنبال می‌کند - پس از افزایش و رسیدن به 2 درصد در سه ماهه چهارم، 3.7 درصد در سه ماه اول 2024 افزایش یافت.

این در حالی است که داده‌های اخیر و اظهارات مدیران بانک‌های آمریکایی، نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان آمریکایی با درآمدهای پایین برای پرداخت به موقع اقساط وام‌های خود با مشکلات روزافزون مواجه هستند که این موضوع بانک‌ها را بر آن داشته است تا در اعطای کارت‌های اعتباری و وام‌های خودرو محتاط‌تر شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار