Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، اسماعیل میرغضنفری روز سه شنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان بندرانزلی ظهار داشت : مسیرهای ورودی و خروجی شهر بسته نخواهد شد و در خصوص مسیرهای منتهی به سواحل هیچ دستورالعمل خاصی وجود ندارد ضمن این که  کامیون های حمل مواد سوختی و کامیون های حامل ارزاق عمومی تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اعمال محدودیت های بسیار شدید برای ترددهای شبانه تاکید کرد : بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ستاد کرونا کشور برگه های تردد با اولویت کادر درمان و پزشکی صادر می شود تا کادر درمان بتوانند در صورت نیاز در طول شبانه روز تردد داشته باشند .

وی افزود: این برگه های تردد برای کادر درمان و نیروهای خدماتی متخصص صادر می شود و در سایر موارد محدودیت های تردد در همه موارد بویژه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد برقرار خوهد بود .

میرغضنفری ادامه داد : بازرسان اداره صنعت معدن تجارت در ایام عید نوروز بر وضعیت شلوغی بازار و مراکز خرید نظارت داشته باشند و با حضورشان شریط را طوری مدیریت کنند که مردم آگاهانه و بارعایت چارچوب ها و پروتکل های بهداشتی به خرید بپردازند .

وی در خصوص نحوه فعالیت های گروه های موسیقی نیز گفت : مجموعه هایی که دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند می توانند در رستورانها و مراکز تفریحی با ۵۰ درصد ظرفیت به مدت دو ساعت از ساعتهای ۹ تا ۱۱ شب با رعایت پروتکل های بهداشتی به اجرای برنامه بپردازند.

وی خواستار تشکیل کارگروه رسانه ای برای اطلاع رسانی و ارسال پیام های فرهنگی در ایام عید نوروز شد و خاطر نشان کرد : مردم با همراهی خود در اجرای مصوبات یاور مسئولان بوده و در این زمینه می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی بعنوان یک الگوی برتر فرهنگ منطقه انزلی را به شهرستانها و استانهای دیگر صادر کنند .

در این جلسه سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرنزلی رنگ بندی این شهرستان را طبق اعلام وضعیت ستاد کرونا زرد اعلام و تصریح کرد  : طبق دستورالمعل ستاد کرونا انزلی میتواند پذیرای مهان های نوروزی باشد .

بابک صیاد با ابراز نگرانی از تغییر رنگ شهرستان پس از ورود مسافران گفت: ممکن است پس از ورود مسافران وضعیت شهر به لحاظ ناپیدار شود اما هجوم مسافر دست ما نیست و ستاد کرونا کشور این تصمیم را اتخاذ کرده ، عمل به توصیه های بهداشتی را ادامه می دهیم و مرکز ۱۶ ساعته کرونا شهرستان باز بوده و ۵۰ درصد از مراکز درمانی نیز در نوبت صبح باز خواهند بود . افراد در صورت نیاز می توانند به مراکزی که اعلام می شود برای انجام تست مراجعه کنند.    

وی با بیان اینکه انزلی هم اکنون در شرایط پایداری قرار دارد از اجرای طرح تشدید ردیابی از ۱۸ اسفند تا ۱۸ فروردین خبر داد و اضافه کرد: در طرح ردیابی بیماران  اطرافیان فرد مبتلا به بیماری کرونا رد یابی می شوند تا در صورت مشاهده علائم بیماری تحت درمان قرار گیرند . این طرح با همکاری سپاه و بسیج جامعه پزشکی در حال اجراست و تاکنون بیش از چهار هزار تست رپید و پی سی آر رایگان انجام شده است .

رئیس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی نیز اظهار داشت: با توجه به جهش ژنتیکی ویروس و اینکه هر زیست بومی ژنتیک خود را دارد در این مسافرت ها ممکن است ویروس یکی شده و ژنتیک جدیدی ایجاد شود که برای ما مشکل ساز خواهد بود .

مرتضی فلاح با اشاره به کسب رتبه برتر بیمارستان شهید بهشتی انزلی طی سه ماه گذشته به جهت انجام اقدامات موثر در تحلیل ریشه ای این ویروس ، گفت :متاسفانه استفاده از داروی دارای کورتن بدون نسخه مانند دگزامتازون و غیره در این شهرستان بسیار بالا بوده و این درحالیست که این داروها سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و افراد را مستعد ابتلا به بیماری کرونا می کنند .

وی به همه کسانی که عامل خطر مانند سن بالای ۶۵ ، بیماران دیابتی و قند خون ، بیماریهای قلبی و عروقی و کلیه کسانی که به هر دلیل نقص سیستم ایمنی دارند توصیه کرد با مشاهده هر علائمی خود را به افراد متخصص رسانده و یا به بیمارستانها مراجعه کنند .

وی در پایان از مردم بافرهنگ و فهیم شهرستان بندرنزلی خواست که در چهارشنبه سوری از تجمعات پرهیز کرده و مواظب موارد احتراق زا باشند .

شهرستان بندرانزلی در کرانه دریای خزر با حدود ۱۴۴ هزار نفر جمعیت از کانون های گردشگری شمال کشور است.

برچسب‌ها ستاد کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ستاد کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخبار کنکور ستاد کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۲۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ردایی عصر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران میزان بودجه شهری را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۵۲ درصد بودجه عمرانی و مابقی جاری است.

وی با اظهار این که در سال جاری شش واحد مغاز ه برای تعریض خیابان مرکز شهر تملک می‌شود، افزود: همچنین بعد از سه دهه توانستیم کل خیابان‌های سطح شهر را آسفالت کنید.

وی از مرزن آباد به عنوان دروازه ورودی استان یاد کرد و معدن مرزن کوه را چالش اصلی در شهر ذکر کرد و گفت: مسؤولان برای آن که جلوی فعالیت کارخانه معدن را بگیرند، وعده داده اند زیرا این مکان برای فعالیت معدنکاری مناسب نیست.

ردایی با اظهار این که معدن از دوره سوم شورای شهر ثبت شده است و همکاران شوراهای قبلی جلوی فعالیت آن را گرفته بودند، گفت: متأسفانه مردم مرزن آباد مظلوم واقع شدند.

رئیس شورای شهر مرزن آباد با بیان این شهر به شهر اکسیژ معروف بود، گفت: به دلیل فعالیت‌های معدنکاری این شهر به شهر گرد وخاک تبدیل شده است.

وی شمار معادن فعال در حاشیه وحریم شهری را ۱۲ واحد ذکر کرد و گفت: هیچ عایدی از معدن به شهر نمی‌رسد.

ردایی به فعالیت ۱۰ باشگاه ورزشی در شهر مرزن آباد اشاره و اضافه کرد: به توجه به شمار بالای ورزشکاران، راه اندازی اداره ورزش مستقل در شهر و بخش مرزن آباد الزامی به نظر می‌رسد.

رئیس شورای شهر مرزن آباد پایین و اندک بودن محدوده شهری را از مشکلات شهر مرزن آباد بیان کرد و گفت: افزایش محدوده شهری الزامی بوده زیرا ۶۰ درصد محدوده شهری خارج از بافت است.

ردایی ترافیک را مهمترین معضل شهر مرزن آباد عنوان کرد وگفت: ترافیک سنگین سبب می‌شود تا بومی‌های منطقه در ایام پایان هفته و تعطیلات گرفتار شوند و برای خروج از شهر با مشکل روبرو شوند.

وی اعتبار موردنیاز برای تملک چهار واحد مغازه را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 6090223

دیگر خبرها

  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در اسفراین
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی