Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@09:30:22 GMT

شکست طرح کاهش فشار بر «مأرب»

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۲۸۳۰

شکست طرح کاهش فشار بر «مأرب»

عناصر وابسته به دولت مستعفی قصد داشتند با اشغال مناطقی در تعز، فشار بر جبهه عملیاتی مأرب را کاهش دهند که با آزادسازی ۸۰درصد از مناطق اشغالی تعز این طرح نیز شکست خورد.

به گزارش مشرق، نظامیان و عناصر وابسته به دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن از چند روز پیش، به منظور کاهش فشار به جبهه عملیاتی مأرب (مرکز)، عملیاتی را در استان «تعز» (جنوب غرب) آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: انصار الله در کجای جنگ یمن ایستاده است؟

روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد، عملیات عناصر وابسته به هادی در تعز شکست خورده و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ۴۸ ساعت گذشته، پیشروی این عناصر در جبهه‌های غرب تعز را متوقف کردند و موفق شدند ۸۰ درصد از مناطقی را که کنترل آن را از دست داده بودند، مجددا آزاد کنند.

منابع محلی به این روزنامه گفتند که نیروهای دولتی یمن پس از رسیدن تجهیزات، موفق شدند مناطق مهمی مانند ارتفاعات «دراف»، «العرف» و «غباری» واقع در غرب جبهه «مقبنه» و منطقه «الطویر» را مجددا پس بگیرند ولی در برخی از مناطق «الکویحه» هنوز درگیری در جریان است.

به گفته این منابع، در حال حاضر در جبهه «البرح» در غرب تعز، درگیری بین عناصر هادی و نیروهای یمنی در جریان است. درگیری دو روز گذشته بین طرفین نیز در سه محور بوده که باعث کشته و زخمی شدن شمار زیادی از عناصر و سرکرده‌های دولت مستعفی شده است.

به گفته این منابع، شماری از سرکرده‌های منطقه الکدحه وابسته به دولت مستعفی شامگاه روز گذشته کشته و زخمی شدند که در میان افراد کشته شده و زخمی، ۳۰ عنصر وابسته به امارات هم حضور داشتند.

منابع آگاه هم خبر دادند، عملیات اخیر نیروهای یمنی در غرب تعز باعث شد که تلاشهای «عبدالرحمن الشمشانی» -وابسته به حزب اخوانی الاصلاح- برای متحد کردن عناصر ضد دولتی یمن در تعز نیز شکست بخود.

این در حالی است که عناصر وابسته به «طارق صالح» -وابسته به امارات- خطر آتی حزب الاصلاح (اخوان المسلمین) در غرب تعز را درک کرده و اخیرا حضور نیروهای خود را در مناطق درگیری در این منطقه افزایش داده است.

«عبدالحافظ الفقیه» رئیس حزب الاصلاح در تعز هم هشدار داد که ساحل غربی یمن را از اشغال امارات خارج خواهد کرد و از شبه‌نظامیان وابسته به ابوظبی خواست که دولت هادی را به رسمیت بشناسند.

الفقیه «پذیرش مشروعیت دولت هادی» را شرطی برای باقی ماندن این نیروها عنوان و تأکید کرد که امارات در راستای تجزیه تعز تلاش می‌کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا یمن تعز مارب امارات دولت هادی دولت مستعفی عبدربه منصور هادی ابوظبی عناصر وابسته غرب تعز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۲۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | استوری مشکوک یکتا ناصر و منوچهر هادی؛ ماجرای چیست؟

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900963

دیگر خبرها

  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • ببینید | استوری مشکوک یکتا ناصر و منوچهر هادی؛ ماجرای چیست؟
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی