Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرغضنفری از بازرسین اداره صمت خواست در ایام عید نوروز بر وضعیت شلوغی بازار و مراکز خرید نظارت داشته باشند و اظهار داشت : بازرسن با حضورشان شریط را طوری مدیریت کنند که مردم آگاهانه و بارعایت چارچوب ها و پروتکل های بهداشتی به خرید بپرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، «اسماعیل میرغضنفری » امروز (سه شنبه، 26 اسفند) در جلسه ستاد کرونا این شهرستان به اعمال محدودیت های بسیار شدید برای تردد های شبانه تاکید کرد و گفت: براساس دستورالعمل های ابلاغی ستاد کرونا کشور برگه های تردد با اولویت کادر درمان و پزشکی صادر می شود تا کادر درمان بتوانند در صورت نیاز در طول شبانه روز تردد داشته باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار انزلی تصریح کرد: این برگه های تردد برای کادر درمان و نیروهای خدماتی متخصص صادر می شود و در سایر موارد محدودیت های تردد در همه موارد بویژه از ساعت 21 تا 3 بامداد برقرار خوهد بود.

 

وی در ادامه با اشاره به ممنوعیت برپایی چادر در پارکها و اماکن تفریحی، سواحل، محدوده شهری و مناطق گردشگری انزلی گفت: مهمترین دلیل آن عدم نظارت بر وضعیت مسافران می باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: مسیرهای ورودی و خروجی شهر بسته نخواهد شد و در خصوص مسیرهای منتهی به سواحل هیچ دستورالعمل خاصی وجود ندارد اما کامیون های حمل مواد سوختی و کامیون های حامل ارزاق عمومی تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شوند.

 

میرغضنفری در خصوص نحوه فعالیت های گروه های موسیقی نیز گفت: مجموعه هایی که دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، می توانند در رستورانها و مراکز تفریحی با 50 درصد ظرفیت به مدت دو ساعت از ساعت های 9 تا 11 شب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به اجرای برنامه بپردازند.

 

وی ادامه داد: ادره فرهنگ و ارشاد اسلامی کارگروه رسانه ای برای اطلاع رسانی و ارسال پیام های فرهنگی در ایام عید نوروز تشکیل دهد. مردم با همراهی خود در اجرای مصوبات یاور مسئولان بوده و در این زمینه می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی به‌عنوان یک الگوی برتر فرهنگ منطقه انزلی را به شهرستان‌ها و استانهای دیگر صادر کنند.

 

*مراکز درمانی انزلی در تعطیلات نوروز در نوبت صبح باز هستند

«بابک صیاد» نیز در این جلسه اظهار داشت: رنگ بندی این شهرستان طبق اعلام وضعیت ستاد کرونا زرد است و بر همین اساس می تواند پذیرای مهان های نوروزی باشد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرنزلی با ابراز نگرانی از تغییر رنگ شهرستان پس از ورود مسافران گفت: ممکن است پس از ورود مسافران وضعیت شهر ناپیدار شود اما هجوم مسافر دست ما نیست و ستاد کرونا کشور این تصمیم را اتخاذ کرده ، عمل به توصیه های بهداشتی را ادامه می دهیم و مرکز 16 ساعته کرونا شهرستان باز بوده و 50 درصد از مراکز درمانی نیز در شیفت صبح باز خواهند بود . افراد در صورت نیاز می توانند به مراکزی که اعلام می شود برای انجام تست مراجعه کنند.   

 

وی با بیان اینکه انزلی هم اکنون در شرایط پایداری قرار دارد از اجرای طرح تشدید ردیابی از 18 اسفند تا 18 فروردین خبر داد و افزود: در طرح ردیابی بیماران  اطرافیان فرد مبتلا به بیماری کرونا رد یابی می شوند تا در صورت مشاهده علائم بیماری تحت درمان قرار گیرند .این طرح با همکاری سپاه و بسیج جامعه پزشکی در حال اجراست و تاکنون بیش از چهار هزار تست رپید و پی سی آر رایگان انجام شده است.

 

*کسب رتبه برتر بیمارستان شهید بهشتی انزلی در تحلیل ریشه ای ویروس کرونا

در این جلسه «مرتضی فلاح کرکان» اظهار داشت: با توجه به جهش ژنتیکی ویروس و اینکه هر زیست بومی ژنتیک خود را دارد در این مسافرت ها ممکن است ویروس یکی شده و ژنتیک جدیدی ایجاد شود که برای ما مشکل ساز خواهد بود.

 

رییس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی نیز با اشاره به کسب رتبه برتر بیمارستان شهید بهشتی انزلی طی سه ماه گذشته به جهت انجام اقدامات موثر در تحلیل ریشه ای این ویروس، گفت: متاسفانه استفاده از داروی دارای کورتن بدون نسخه مانند دگزامتازون و... در این شهرستان بسیار بالا بوده و این درحالیست که این داروها سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و افراد را مستعد ابتلا به بیماری کرونا می کنند.

 

وی به همه کسانی که عامل خطر مانند سن بالای 65 ، بیماران دیابتی و قند خون، بیماریهای قلبی و عروقی و کلیه کسانی که به هر دلیل نقص سیستم ایمنی دارند توصیه کرد با مشاهده هر علائمی خود را به افراد متخصص رسانده و یا به بیمارستانها مراجعه کنند.

 

وی در پایان از مردم بافرهنگ و فهیم شهرستان بندرنزلی خواست که در چهارشنبه سوری از تجمعات پرهیز کرده و مواظب مواد احتراق زا باشند.

پایان پیام/707

منبع: شبستان

کلیدواژه: جلسه ستاد کرونا تعطیلات نوروزی تردد مسافر ستاد کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۴۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر

 عبدی اظهار کرد: در ادامه اجرای طرح نظارت بر اماکن عمومی ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان اهر به همراه نمایندگان اتحادیه‌های صنفی نظارت بر فعالیت صنوف را در سطح این شهرستان در دستور کار خود قرار داده و از واحد صنفی بازدید کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح طی هفته جاری از تعداد ۷۲ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که تعداد ۱۸ واحد صنفی متخلف اعم از (سمساری، خواربار، کافه خانه و دفتر مشاوره ازدواج) به علت عدم رعایت قوانین صنفی و عدم توجه به اخطار‌هایی داده شده پلمب شد و متصدیان واحد‌های صنفی متخلف با تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر با اعلام تداوم و تشدید این طرح‌ها و اقدامات کنترل و نظارت پلیس گفت: با صنوف و افرادی که شئونات اسلامی را رعایت نکنند نیز برخورد قانونی خواهد شد و از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند