Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: مسئولان نباید تعرفه واردات خودرو را افزایش می‌دادند و ما را هم باید از قیمت‌گذاری معاف کنند.

احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران درمورد آزادسازی واردات خودرو  در برنامه «گفت وگوی اقتصادی»  تکان خوردن قیمت خودروهای وارداتی را  مربوط به تصمیم مجلس دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفت که حقوق ورودی خودروی سواری به ۸۶ درصد برسد درصورتیکه این موضوع قبلا در اختیار کمیسیون ماده یک بود و آن را به دولت تفویض اختیار می کردند اما الان آقایان تعرفه را بالا بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تصریح بر اینکه این افزایش تعرفه در جهت حمایت از حمایت صنعت داخلی نیست، افزود: تعرفه ها را به خاطر درآمدزایی دولت بالا بردند و همین موضوع بر قیمت خودروی وارداتی تأثیر می گذارد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: مردم حق دارند که از انواع خودروها استفاده کنند و ما هم مخالف واردات خودرو به کشور نیستیم.

نعمت بخش با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری خودرو باعث زیان دهی خودروسازان و قطعه سازان شده افزود: در این شرایط نباید انتظار داشت که خودروی با کیفیتی تولید شود. ۸۶ درصد خودرو از قطعات تشکیل شده اما وقتی سودی نصیب قطعه ساز نمی شود او هم ماشین آلات کهنه خود را به روزرسانی نمی کند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در ادامه اظهارکرد: تقاضای ما از مسئولان این است که تعرفه را کاهش دهند اما ما را از قیمت گذاری معاف کنند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد ثبت نام کنندگان در این قرعه کشی ها سرمایه گذاران و دلالان هستند افزود: دولت با سرکوب مالی خودروسازان، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت توزیع می کند.

نعمت بخش یادآور شد: طبق مرکز مطالعات ایران خودرو و سایپا، در حال حاضر نیاز واقعی جامعه با توجه به کاهش قدرت خرید مردم بیشتر از ۸۰۰ هزار دستگاه نیست و بنابراین هجوم برای خرید خودرو به دلیل کمبود نبوده و به خاطر اختلاف قیمت و سود آن است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران مطرح کرد: اگر خودرو در حاشیه بازار فروخته شود ظرف سه ماه قیمت خودرو کاهش پیدا می کند و رانت و فساد و دلالی هم از این بازار حذف خواهدشد.

وی تأکید کرد: مسئولان نباید تعرفه واردات خودرو را افزایش می دادند بلکه باید اجازه دهند که با ارز ایرانیان خارج از کشور (ارزی که پولشویی نباشد) خودروی وارداتی وارد کشور شود تا خودروی داخلی هم ارزان شود و مطلب سوم هم اینکه ما را از قیمت گذاری معاف کنند.
ایسنا

برچسب ها: افزایش تعرفه ، واردات خودرو ، روند افزایشی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ndi

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: افزایش تعرفه واردات خودرو روند افزایشی دبیر انجمن خودروسازان ایران قیمت گذاری معاف واردات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران

یکی از گران‌ترین خودرو‌هایی که حواله‌های آن در بازار خرید و فروش می‌شود بنز است.

به گزارش روزگار خودرو، حواله بنز سی کلاس جانبازان هم اکنون تا قیمت ۱۲ میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسد. نکته جالب اینجاست که قیمت خودرو بعد از تحویل حداقل ۲۵ میلیارد تومان اعلام می‌شود. همچنین حواله خودرو برای معاوضه با آپارتمان ۱۰۰ متری در مناطق ۱ تا ۵ تهران هم گذاشته شده است.

در حال حاضر میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه نیاوران تهران ۱۵۵ میلیون تومان است؛ بر این اساس با پول حواله خودروی مرسدس بنز c ۱۸۰ میتوان در منطقه نیاوران صاحب ملک ۷۷ متری شد.

دیگر خبرها

  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین