Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات امروز با بیش از ۳۶ هزار واحد رشد به کار خود پایان داد و ارزش معاملات بازار سهام به حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هرچند فروش اوراق توسط دولت، بازار سهام را با کاهش تقاضا مواجه کرد اما معاملات این بازار همچنان قابل توجه است؛ البته نگرانی‌هایی در رابطه با وضعیت آتی بازار سرمایه باعث وضعیت کم رمق و فرسایشی این بازار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاملات بازار سهام از اواخر هفته گذشته و ابتدای هفته جاری با روند صعودی همراه بود، بخصوص نمادهای سود محور مورد توجه بودند و روز گذشته با توجه به اتمام مهلت دریافت نقدینگی توسط حقیقی‌ها دو روز پایانی سال فشار کمتر شد و شاهد بهبود روند بودیم.   معاملات بازار سرمایه امروز نیز مانند دیروز با گرایش مثبت آغاز بکار کرد و شاهد بهبود و افزایش تقاضا بود؛ به طوری که نماگر بازار که شاخص بورس است به در آستانه ورود به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد قرار گرفت و احتمالا فردا به این کانال صعود خواهد کرد.   معامله گران امروز در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از یک میلیون و ۱۲۹ هزار معامله انجام دادند و مالکیت ۱۰ میلیارد و ۹۱۲ میلیون سهم و اوراق مالی را دست به دست شد.   ارزش معاملات بازار سرمایه به بیش از ۲۳ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام نیز حدود ۸۳۲۳ میلیارد تومان بود. سهامداران حقیقی در روز جاری بیش از ۴۸ میلیارد تومان پول وارد بازار کردند و خروج پول پس از مدت‌ها از بازار متوقف شد.   شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات امروز با ۳۹ هزار و ۳۰۹ رشد در ارتفاع یک میلیون و ۲۹۰ هزار و ۵۲۲ واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن نیز امروز رشد ۳۰۸۶ را ثبت کرد و به ۴۳۷ هزار و ۹۲۶ واحد رسید.   معامله گران در بورس بیش از ۸ میلیارد و ۸۳۳ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۸۱۶ هزار معامله و ارزش ۸۰۶۴ میلیارد تومان را داد و ستد کردند.   نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایشگاه اصفهان و پتروشیمی پارس با بیشترین اثر مثبت در رشد شاخص تاثیر گذار بودند.   شاخص فرابورس ایران نیز در امروز با ۳۵۷ واحد افزایش به عدد ۱۷ هزار و ۸۲۷ واحد رسید.   معامله گران در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۷۹ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۳۱۳ هزار معامله و به ارزش ۱۵ هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان را دادوستد کردند و نشان می‌دهد همچنان فروش اوراق توسط دولت ادامه دارد.   نمادهای بیمه پاسارگاد، پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریا ساسول، سرمایه گذاری صبا تامین، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین نقش را در رشد شاخص فرابورس داشتند.   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان معاملات بازار سرمایه گذاری بازار سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اوایل هفته کاری با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها شاهد شروع متعادلی بودیم، اما در جدال عرضه و تقاضا، فروشندگان برنده بودند و دوباره یک هفته‌ اصلاحی و خسته کننده را سپری کردیم. فقط شاهد نوساناتی در محدوه‌های حمایتی سهام بودیم، تعداد محدود، سهام بازیگر محور هم مجالی برای نوسان و رشد کوتاه مدتی داشتند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: افزایش نرخ انرژی و افزایش مالیات ستانی در کنار افزایش نرخ بهره شرکت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و عدم تعدیل نرخ دلار نیما از بعد درآمدی را دچار مشکل می‌کند و حاشیه سود‌ها کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از افت تولید، با افزایش نرخ‌های منطقی در صنایع برای پوشش رشد هزینه‌ها موافقت می‌شود.

او افزود: انتشار اوراق سنگین توسط دولت و بالا ماندن نرخ بهره، ابهام سقف معافیت مالیاتی و ... خریدار را یک قدم عقب‌تر در انتظار نگه می دارد. هر بار با نزدیک شدن به محدوده‌ حمایتی شاخص و سهام شرکت‌های بزرگ تر، شاهد سفارش‌های حمایتی بازارساز و نوسانات مثبت هستیم منتهی تا زمانی که این دور باطل ادامه دارد حرف خاصی برای گفتن نمی‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس امروز ۱۶ اردیبهشت/افت۵۱۸۲ واحدی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص