Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الله جلیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی، از واکاوی تعدادی نهال در طرح هزار هکتاری در محور بندر امام خمینی – شادگان خبر داد و افزود: در سمت راست محور بندر امام – شادگان، در گذشته سه هزار هکتار کانون فعال ریزگرد وجود داشت که با تحقیقات و مطالعاتی که انجام شد، دو پروژه برای مهار ریزگردها تعریف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با اجرای پروژه درختکاری ۱۰۰۰ هکتاری و پروژه ۳۰۰ هکتاری غیر بیولوژیک برای مهار این کانون فوق بحرانی، در این زمینه تلاش‌های زیادی انجام شد.

وی تصریح کرد: در پروژه ۱۰۰۰ هکتاری، از نهال کهور پاکستانی استفاده شد که به ازای هر هکتار، ۱۴۰ اصله از این نهال در منطقه کاشته شد؛ همچنین در این پروژه از بوته‌های شورگز، اشنان و آتریپلکس برای تثبیت خاک و تقویت پوشش گیاهی استفاده شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر ماهشهر گفت: با توجه به شوری زیاد خاک در بخش‌هایی از این منطقه، امکان کشت نهال مقدور نبود که در همین راستا از پروژه‌های غیر بیولوژیک تحت عنوان پروژه ۳۰۰ هکتاری استفاده شد.

جلیلیان تأکید کرد: در پروژه ۱۰۰۰ هکتاری، میزان سبزینگی درختان کاشته شده بیش از ۸۵ درصد است؛ همچنین رویش بوته‌ها در این منطقه رضایت‌بخش بوده و در مجموع، یک هزار و ۳۰۰ هکتار از این کانون فوق بحرانی امروز با کمک این پروژه‌ها مهار شده است.

کد خبر 5170925

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان ماهشهر منابع طبیعی خوزستان کاشت نهال و درخت بیابان زدایی شادگان ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات 1400 آمار کرونا انتخابات شورای شهر و روستا بوشهر خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا گرگان بارش برف انتخابات شوراي شهر شیراز اردبیل کرونای انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، جمال صالح زاده بعد از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در سفر رئیس جمهوری به شادگان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که این مبلغ می‌تواند رونق خاصی به حوزه گردشگری شهرستان داشته باشد.

وی به ریل گذاری شهرستان شادگان در سال جدید در اولین جلسه شورای اداری اشاره کرد و ادامه داد: از مجموعه شورای اداری این شهرستان انتظار می‌رود با تعیین اولویت‌های پیگیری ادارات شهرستان به صورت تیمی و در یک راستا باشد که این موضوع با سرعت عمل بیشتری به نتیجه برسد.

صالح زاده بیان کرد: یکی از موضوعات مهم شهرستان ۲۵ درصد معافیت سود بازرگانی برای بندر شادگان در مراحل پایانی قرار گرفته که می‌طلبد این مصوبه در سطح وزارت اقتصاد و امور دارایی پیگیری شود.

فرماندار شادگان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و… به بهره برداری رسیده بود،

وی گفت: از مهمترین پروژه‌های به جا مانده در شادگان تصفیه خانه آب دارخوین که سالیان سال راکد بود که با دستور آیت الله رئیسی افتتاح شد.

کد خبر 6089183

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران