Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-26@21:29:14 GMT

تلاش روسیه برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۵۷۴۵

تلاش روسیه برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سلوتسکی در جمع خبرنگاران به مناسبت دهمین سالگرد آغاز مناقشه مسلحانه در سوریه گفت: طرف روسی تلاش های سیاسی و دیپلماتیک گسترده ای را برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب می کند.

وی افزود: ما همچنان برای حل و فصل سیاسی مسائل سوریه در همه عرصه ها کمک می کنیم ازجمله تلاش می کنیم تا این کشور به اتحادیه عرب بازگردد و معتقدیم که سوریه بار دیگر با حقوق کامل در امور بین المللی مشارکت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مقام پارلمانی روس ابراز امیدواری کرد که تماس های نمایندگان دومای روسیه با اعضای پارلمان های کشورهای عضو اتحادیه عرب، ساز وکاری قوی باشد که به بازگرداندن سوریه به این اتحادیه و احیای موقعیت آن به عنوان عضو اتحادیه عرب کمک کند. 

اتحادیه کشورهای عرب یک سازمان بین‌المللی منطقه‌ای شامل ۲۲ کشور عمدتا عربیِ جنوب غرب آسیا (۱۲ کشور) و شمال آفریقا (۱۰ کشور) است که در ۲۲ مارس ۱۹۴۵ با ۶ عضو موسس مصر، عربستان، عراق، سوریه، لبنان و «فرا اردن» (اردن کنونی) بنیان نهاده ‌شد و یمن نیز چند روز بعد در ۵ مه ۱۹۴۵ به آن پیوست.

این اتحادیه ۲۲ عضو اصلی و ۴ عضو ناظر دارد که عضویت سوریه از نوامبر ۲۰۱۱ در این اتحادیه به حالت تعلیق درآمده است.

بحران سوریه از اسفند ماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱)  آغاز شد و پس از گذشت زمان کوتاهی با ظهور گروه‌های تروریستی و اعزام تروریست‌ها از بیش از یکصد کشور جهان به این کشور، بحران به یک جنگ بین‌المللی در داخل مرزهای سوریه تبدیل شد و به دنبال آن میلیون ها سوری در کشورهای مختلف آواره شدند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون: «وضعیت خاورمیانه: (سوریه)» گفت: وضعیت انسانی در سوریه همچنان وخیم است. مردم سوریه از چالش‌های اقتصادی عمیقی رنج می‌برند. بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد، ۱۶.۷ میلیون نفر، یعنی نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت سوریه، به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند. سطح بودجه فعلی تخصیص‌یافته برای رسیدگی به بحران انسانی در سوریه نگران‌کننده است.

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش