Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@06:39:26 GMT

انگلیس زرادخانه اتمی خود را به 260 کلاهک افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۷۳۴۱

انگلیس زرادخانه اتمی خود را به 260 کلاهک افزایش می‌دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، علیرغم جریان حاکم بر جامعه بین‌المللی برای کاهش بمب‌های اتمی بعد از پایان جنگ سرد، دولت انگلیس روز سه شنبه اعلام کرده که قصد دارد زرادخانه اتمی خود را افزایش دهد.

براساس گزارش العربیه، دولت انگلیس مدعی شده که بازنگری و بررسی سیاست دفاعی، خارجی و امنیتی این کشور نشان می‌دهد که نمی‌توانیم به تعهدات خود مبنی بر کاهش زرادخانه اتمی پایبند باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در گزارش دولت انگلیس برای بازنگری آمده است که انگلیس به شرایطی که انبار ذخایر کلاهک‌های اتمی این کشور بیشتر از 260 بمب نباشد منتقل خواهد شد. 

براساس این گزارش، در برنامه بازنگری سیاستهای انگلیس همچنین ذکر شده است که تهدید تروریستی در این کشور کاملا واقعی است و قصد دارند در این راستا مشارکت امنیتی با کشورهای مختلف از جمله عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را افزایش دهند. 

قصد لندن برای همکاری با عربستان سعودی برای مبارزه با تروریسم درحالیست که ریاض طی دو دهه گذشته همواره به صادرات تروریسم و تسلیح گروههای مسلح تروریستی متهم بوده است. 

در حال حاضر انگلیس حدود 195 کلاهک اتمی در اختیار دارد. لندن در حالی قصد دارد زرادخانه اتمی خود را گسترش دهد که  این کشور در بررسی دفاعی استراتژیک سال ۲۰۱۵ خود به کاهش مجموع ذخایر تسلیحات هسته‌ای خود تا حدود ۱۸۰ کلاهک متعهد شده بود.

روزنامه تلگراف گزارش داد، در صورت عملی شدن افزایش تعداد کلاهکهای اتمی بریتانیا، برای نخستین بار از پایان جنگ سرد به این سو خواهد بود که شمار کلاهک‌های اتمی این کشور افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/م
 

منبع: فارس

کلیدواژه: سیاست دفاعی زرادخانه اتمی کلاهک اتمی زرادخانه اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۷۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند

شبکه اسکای نیوز انگلیس گزارش داد که چهار نفر در نزدیکی ایستگاه مترو در شمال شرق لندن با چاقو زخمی شدند. پلیس انگلیس نیز از دستگیری یک مرد ۳۶ ساله خبر داده و از مردم محلی خواست تا از دستورات افسران پلیس در محل را اجرا کنند.

براساس گزارش النشره، فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مردی را نشان می‌دهد که قمه‌ای را در لینگ کلوز در نزدیکی ایستگاه MRT حمل می‌کند. سازمان حمل و نقل لندن گفت که این ایستگاه متروی لندن به دلیل تحقیقات پلیس در منطقه بسته شده است و پلیس، آمبولانس و آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

روزنامه تلگراف انگلیس در همین راستا گزارش داد: پلیس گفت که اندکی قبل از ساعت ۷ صبح با آنها تماس گرفته شد تا گزارش شود که یک وسیله نقلیه به داخل خانه ای وارد شده است و افرادی در همین محل چاقو خورده اند.

تلگراف گفت که دو تن از این افرادی که چاقو خوردند افسر پلیس لندن هستند که با قمه مورد حمله قرار گرفتند. با این وجود پلیس لندن می گوید به نظر نمی‌رسد این حادثه مرتبط با تروریسم باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟ (اینفوگرافی)
  • اینفوگرافیک/ کدام کشور‌های جهان کلاهک اتمی دارند؟
  • شمال یمن بمباران شد
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • ۹ کشور هسته‌ای جهان چند کلاهک دارند؟
  • اینفوگرافیک/ کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن