Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@10:24:55 GMT

سفر به ۹۱ درصد شهرها مجاز است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۷۹۴۴

سفر به ۹۱ درصد شهرها مجاز است

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، سردار سید کمال هادیانفر روز سه شنبه در همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی ترددها در اسفند افزود: مجروحان تصادفات امسال کاهش ۷۴ هزار نفری داشته است.

وی اضافه کرد: با همت همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها ۳۰ هزار نیروی پلیس راه و راهور در ۲۳۶ هزار کیلومتر راه‌های اصلی، فرعی و روستایی حضوری فعال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادیانفر گفت: در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ شاهد کاهش آمار جان‌ باختگان تصادفات بودیم.

وی ادامه داد: استفاده از همیاران و بازرسان نامحسوس و تعامل وزارت آموزش و پروش باعث ارتقاء فرهنگ ترافیک و موجب کاهش ۱۸ درصدی تخلفات رانندگی شد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: امروز شاهد هستیم که در دورترین شهرهای کشور همه از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند. بستن کمربند تا ۸۰ درصد در حفظ جان سرنشینان و راننده اثربخش است.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه ۳۵ میلیون وسیله نقلیه در اختیار ۴۴ میلیون راننده است، افزود: سالانه دو میلیون خودرو در کشور تولید می‌شود، اما متأسفانه زیرساخت‌ها هیچ‌گونه تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه بیشترین کاهش ترددها را به میزان ۶۸ درصد در فروردین ۱۳۹۹ داشتیم، افزود: متوسط ترددها کمتر از ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته بوده است و اسفندماه امسال نیز افزایش ۱۳ درصدی را در ترددها شاهد هستیم.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو که اساس آن صحبت با تلفن همراه است و خستگی و خواب‌ آلودگی مهم‌ترین عوامل تصادفات است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تصادفات فرهنگ ترافیک سرعت غیرمجاز خواب آلودگی خستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۷۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا پارسایی کیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرایم به‌خصوص سرقت مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه در مجموعه پلیس پیشگیری است.

وی افزود: در فروردین سال جاری با اجرای طرح‌های مختلف پیشگیرانه و پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز توسط مأمورین کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی این استان، یک هزار و ۸۵ فقره انواع سرقت کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا ۶۲۷ متهم که عمده آنها را سارقان تشکیل می‌دهند، دستگیر شده‌اند.

وی به کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت طی فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان اشاره کرد و گفت: تمامی متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده قضائی جهت تعیین تکلیف تحویل محاکم قضائی شدند.

کد خبر 6091051

دیگر خبرها

  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر است