Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دادخدا سالاری روز سه شنبه در تشریح این خبر افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و طبق نظر مسئولان ذیربط هرگونه گردهمایی و اجتماع از موجبات شیوع این ویروس و تهدید علیه بهداشت جامعه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با متخلفین برخورد خواهد شد و قانونگذار تا یک سال حبس را در این رابطه پیش بینی کرده و دستگاه قضایی با قاطعیت با متخلفین برخورد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدعی العموم با تاکید بر این مطلب که در استان کرمان طی سال های گذشته موارد خاصی از تخلفات چهارشنبه آخرسال وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود که بر اساس نظارت دقیق خانواده ها و دقت نظر جوانان و نوجوانان به هشدارهای آموزشی از بروز حوادث ناگوار در روزهای پایانی سال پیشگیری شود.
سالاری عنوان کرد: با توجه به بند «ث» ماده ۱۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات؛ صرف نگهداری و حمل مواد محترقه ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس در پی دارد ضمن آنکه اگر پرتاب مواد محترقه موجب انفجار صوتی، هراس و فوت و مصدومیت شخصی شود پرتاب کننده مواد محترقه طبق ماده ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی به قصاص و یا پرداخت دیه محکوم خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه اگر پرتاب مواد محترقه موجب آتش‌سوزی شود و یا موجب تخریب اموال مردم شود طبق مواد ۶۷۷- ۶۷۶ قانون مجازات اسلامی به ۶ ماه تا سه سال حبس محکوم خواهد شد، اظهار داشت: در صورتی که پرتاب مواد محترقه موجب برهم زدن نظم جامعه شود مرتکب طبق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی به سه ماه تا یک سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
دادستان کرمان ادامه داد: اگر شخصی با پرتاب مواد محترقه  موجب ایجاد مزاحمت برای اطفال و بانوان شود طبق ماده ۶۱۹ مجازات اسلامی به دو تا شش ماه حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
سالاری اظهارداشت: درصورتی که  مواد محترقه به وسیله خودرو حمل یا از داخل خودرو جهت پرتاب مواد محترقه استفاده شود خودرو طبق ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی به عنوان اسباب ارتکاب جرم  توقیف خواهد شد.

منبع: روزنامه چاینا دیلی برچسب‌ها کرمان دادستانی کل کشور دادگستری کل استان کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان دادستانی کل کشور دادگستری کل استان کرمان کرمان دادستانی کل کشور دادگستری کل استان کرمان اخبار کنکور قانون مجازات اسلامی پرتاب مواد محترقه محکوم خواهد شد طبق ماده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰کیلوگرم چوب قاچاق از یک کامیون در یاسوج کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه لقمانی ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: مأموران منابع طبیعی و آبخیزداری با کشف هیزم قاچاق از یک کامیون، پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی بیان داشت: این میزان هیزم به ارزش ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز یاسوج رسیدگی شد.

لقمانی تصریح کرد: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز اعلام و هیزم کشف شده، توقیف و متهم به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

کد خبر 6095056

دیگر خبرها

  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • جریمه کابینت ساز متقلب در کرمانشاه
  • ۳۰۰۰کیلوگرم چوب قاچاق از یک کامیون در یاسوج کشف شد
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • قاچاقچی سوخت در بند قانون تعزیرات
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟