Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@19:09:43 GMT

توسعه رزن جسارت می‌خواهد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۹۰۵۳

توسعه رزن جسارت می‌خواهد

خبرگزاری فارس ـ همدان؛ توسعه همه‌جانبه و پایدار دارای مشخصات و شاخصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که بر اساس تحقق این شاخصه‌ها بتوانیم به توسعه متوازن منطقه خود دست یابیم، بر اساس این شاخصه‌ها می توانیم بگوییم منطقه توسعه‌یافته است یا خیر؟ دیگر نیازی به حضور مداوم در یک منطقه نیست تا توسعه را حس کنیم بلکه در هر زمان که شاخصه‌ها را رویت کنیم می‌توانیم بلافاصله توسعه در منطقه را نیز تایید کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی در بهار سال ۱۳۹۸ پس از سال‌ها دوری مجددا پا به عرصه منطقه شهرستان رزن گذاشتم و پس از تایید شورای نگهبان و حضور اینجانب در انتخابات مجلس شورای اسلامی و در مدت فعالیت انتخاباتی تا پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی دریافتم که عمده مشکلات منطقه رزن و درگزین بر سر یک دیدگاه است و آن نگاه همه به این منطقه و روستاها به عنوان یک سکوی پرتاب به دنیای سیاست کشوری است.

باید گفت زیباترین کلمه برای ابراز همه مدعیان خدمت به مردم کلمه خدمت است؛ همه می‌گویند ما برای خدمت آمدیم و احساس تکلیف برای خدمت کردیم و تشنه خدمتیم. روزی در زمان پیش از برگزاری انتخابات مجلس و در جلسه‌ای کوچک بزرگ مردی که دستان پینه زده‌اش نشان از اصالت تلاش و زحمتش داشت به من گفت مگر نمی‌گویی تشنه خدمتی پس اگر رای نیاوردی که نخواهی آورد، در حد بضاعت قدمی برای سامان اوضاع بردار و من هم دعا می‌کنم خداوند یار و یاورت باشد؛ من هم از فردای انتخابات تلاش‌ها و فعالیت خود برای توسعه منطقه را آغاز کردم و در این خصوص حرف‌های بسیاری در سینه دارم ولی برای بیان آنها فرصت مناسبی نیست و در این برهه روی سخنم با مردم شرف رزن و شهرستان رزن است.

مردم شریف شهر رزن؛ در این مدت که در منطقه فعالم می‌بینم که چه فرصت‌هایی سوخته و چه خسارت‌های جبران‌ناپذیری وارد شده که هر فرصت خود به تنهایی می‌توانست دریای فرصت برای توسعه منطقه باشد.

روزگاری رزن در مسیر راهگذرهای بین‌المللی بود که اهالی آن می توانستند از این مسیرها امرار معاش کنند ولی الان اوضاع فرق کرده است و اگر به موقع جلوی ضرر را نگیریم پس باید روزی رو ببینیم که ساک بر دوش هجرت کنیم.

روزگاری صنعت حمل و نقل مسافر و کالا از مسیر رزن می‌گذشت تا به غرب کشور برسد اما حال چه؟ حال نه تنها این مسیر رو به فراموشی گذاشته بلکه حتی اهالی شهر و منطقه به سختی و با زحمت زیاد باید مسافرت کنند زیرا وسیله حمل و نقل عمومی از رزن به دیگر نقاط بسیار کمیاب شده است.

می‌دانید که صنایع و کارخانجات باید به منطقه عوارض پرداخت کنند تا از محل این عوارض منطقه توسعه پیدا کند ولی پس از دوپاره شده شهرستان رزن و تبدیل آن به شهرستان‌های رزن و درگزین، عوارض حاصل از فعالیت کارخانه سیمان هگمتانه که یکی از بزرگترین و پرسودترین کارخانجات صنعت سیمان کشور است، به شهرستان تازه تاسیس درگزین خواهد رسید و شهرستان رزن منفعتی نخواهد برد؛ باید از خود سوال بپرسیم این درآمد هم از جیب منطقه رفت، حال چه کنیم؟ یا باید بشینیم و تماشا کنیم و یا با درک حقیقت این جدایی برای توسعه منطقه راهکار جایگزین ترسیم کنیم.

شهرستان درگزین پس از جدایی با تلاش حسن لطفی نماینده شهرستان‌های رزن و درگزین پروژه دامداری ۶ هزار راسی سنقرآباد که پروژه بسیار خوبی بوده و با مشارکت شستا وابسته به سازمان تامین اجتماعی و با سرمایه‌گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان شروع به ساخت شده است، ولی ما مردمان شهرستان رزن باید از خود بپرسیم آیا به این حجم پروژه‌ها در منطقه ما از طرف دولت سرمایه‌گذاری برای ایحاد اشتغال شده؟ پس خود باید تلاش و همت کنیم تا اشتغال ایحاد نموده و شهر و شهرستان رزن را توسعه دهیم زیرا کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من.

مردم شریف شهر رزن؛ ما باید در دست هم دهیم تا روستاهای منطقه به توسعه اقتصادی دست یابد؛ شاید بپرسید پیشرفت روستاها چه ربطی به پیشرفت شهرها دارد و باید بگویم پیشرفت اقتصادی روستاها موجب رونق کسب و کار در شهرها خواهد شد و شهرها بازار این روستاها خواهند بود.

مردم شریف درگزین، بدانید و آگاه باشید هر دو شهرستان مانند دو چشم یک پیکره واحد هستند و آسیب به یک چشم کل پیکره را آزرده خواهد کرد و هر دو چشم برای دیدن راه آینده و رسیدن به پیشرفت لازم و ملزوم هم هستند و هرگونه تلاش برای پیشرفت شما، پیشرفت رزن است و پیشرفت رزن پیشرفت شما و این دو جدایی‌ناپذیرند و این اصل تفکر همگان باید باشد و هست و خواهد بود زیرا زمین همان زمین، منزل همان منزل، فرهنگ همان فرهنگ و همه ایرانی هستیم.

و همه ما باید خطاب به غافلان و جاهلانی که تصور می‌کنند این پیوند گسستنی است، به پیروی از کلام خداوند در آیه شریفه ۶۳ سوره فرقان ، یک صدا بگوییم؛ " وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا" و ما با این اصل محوری تلاش‌هایی برای توسعه منطقه نمودیم که ثمره این تلاش گروهی به همراه جمع فراوانی از نخبگان علمی، اجتماعی و دانشگاهی منطقه به فضل خدا در گام اول منجر به تاسیس ۱۴ تعاونی توسعه روستایی در ۱۴ روستا منطقه شد که سهم هر شهرستان هفت روستاست، این تعاونی‌ها آموزش‌های لازم برای توسعه روستاهای خود را دیده‌اند و برنامه‌های لازم برای ایشان از سوی ما ارائه شد و فعالیت خود را آغاز کردند. تعاونی توسعه روستایی هفت روستای دیگر در دو شهرستان در شرف تاسیس بوده و در ۹ روستای دیگر نیز کارهای اولیه و مطالعاتی آن پایان یافته و انشاءالله اجرایی خواهد شد. پس می‌بینید ما در راه توسعه رزن، نگاه برابر با درگزین داشته و داریم و خواهیم داشت.

مردم شریف رزن؛ روزی که من مجددا به این منطقه قدم نهادم شاید بیشتر از ۳۰۰ نفر نمی‌شناختم اما اکنون تعداد دوستان من در حساب قلبم بسیار زیاد هستند و من در واقع ثروتمندم، زیرا معتقدم ثروت افراد به میزان موجودی حساب‌های بانکی‌شان و نیز ریخت و پاش‌هایشان نیست بلکه ثروت ما به تعداد دوستانمان هست، پس من با قاطعیت می‌گویم که من ثروتمندترین مدعیان ثروت هستم.

 با وجود این فعالیت‌ها، موفقیت در توسعه منطقه منوط به همکاری دولت و شوراهاست و در این بین احساس کردم تغییرات حاصله و پیشرفت‌های ناشی از آن متاسفانه پاسخگوی جهش لازم برای توسعه منطقه و شهرها و حل مشکلات اساسی جامعه نبوده، چه رسد به آنکه بخواهد منجر به توسعه همه جانبه شود. به همه دوستداران توسعه منطقه از هر گرایش و سلیقه‌ای می‌گویم همه ما از کوچکی برای مردم بزرگ می‌شویم پس سلایق و اختلافات را کنار گذاشته و همه با هم جسارت به خرج داده به صورت یک پیکره واحد منطقه را پیشرفت و توسعه دهیم و تلاش کنیم تا محل سکونتمان را به محل همیشه بهار که همان بهارستان واقعی است، تبدیل کنیم و راه رسیدن به بهارستان واقعی همین راه و با همت و همدلی و یکی شدنمان است و چه زیبا سرود ابن یمین:
 " همت بلند دار نزد خدا و خلق *** باشد به قدر همت تو اعتبار تو ".

سعید شاهدی‌پور

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه انتخابات مجلس رزن و درگزین رونق کسب و کار برای توسعه منطقه شهرستان رزن مردم شریف شاخصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ فرماندار بروجن گفت: رفع مشکلات و تسریع در روند توسعه روستای امام‌قیس بخش گندمان این شهرستان در اولویت کاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
فتاح کرمی افزود: ساماندهی گلزار شهدا، تسریع در اجرای رفع تداخلات زمین‌های مستثنیات و ملی، تکمیل طرح حفر چاه آب آشامیدنی، اجرای طرح هادی روستایی و آسفالت معابر با اولویت دنبال و اجرایی شود.
وی افزود: تجهیز سالن ورزشی، اصلاح شبکه‌های برق روستایی، بهسازی جاده و کمربندی روستا، توسعه گردشگری، پیگیری و ایجاد بوم‌گردی در چشمه علی روستای امام‌قیس از مهمترین نیاز‌های توسعه‌ای این روستا است.
روستای امام قیس از توابع شهرستان بروجن و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • احترام سبب وحدت مضاعف در بین مذاهب اسلامی می شود
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است