Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفتگویی با اشاره به ثبت نام برای انتخابات شوراها اظهار کرد: از چهارشنبه هفته گذشته ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها در ۱۳۹۱ شهر آغاز شد و امروز آخرین روز ثبت‌نام‌ها است.

موسوی افزود: تا ساعت ۱۷ امروز (سه‌شنبه)، بیش از ۴۱ هزار نفر در سراسر کشور برای انتخابات شوراها ثبت‌نام کردند و انتظار داریم تا پایان شب و در روزهایی که تمدید کردیم، این عدد خیلی بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ترکیب جنسیتی داوطلبان انتخابات شوراها گفت: بیش از ۳۶ هزار و ۲۹۹ مرد معادل ۸۸ درصد و ۴ هزار و ۷۷۷ زن معادل ۱۲ درصد در ششمین دوره انتخابات شوراها ثبت نام کردند. این نسبت در دوره قبلی هم حاکم بود.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: حدود ۵۴ درصد مردم با مراجعه به فرمانداری‌ها به صورت حضوری، ۱۴ درصد از طریق اپلیکیشن موبایلی، ۱۴ درصد از طریق رایانه‌های شخصی و ۱۸ درصد با مراجعه به دفاتر پیشخوان، ثبت‌نام کردند.

موسوی با بیان اینکه ۱۳ درصد داوطلبانی که ثبت‌نام کردند سابقه ایثارگری و ۱۵ درصد سابقه عضویت در شوراها را دارند، گفت: ۳ درصد از داوطلبان دیپلم، ۷ درصد فوق دیپلم، ۵۵ درصد کارشناسی، ۳۰ درصد کارشناسی ارشد، ۳ درصد مقطع دکتری و ۳ درصد هم تحصیلات حوزوی دارند.

وی افزود: ۸ درصد داوطلبان زیر ۳۰ سال، ۴۱ درصد بین ۳۱ تا ۴۰ سال، ۳۲ درصد تا ۵۰ سال، ۱۶ درصد تا ۶۰ سال، ۴ درصد تا ۷۰ سال و کمتر از نیم درصد بیش از ۷۰ سال سن دارند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: طبق قانون شوراها سقف سنی برای داوطلبان تعیین نشده اما حداقل سن یک کاندیدا باید ۲۵ سال باشد.

موسوی گفت: در شهرهای بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت فوق دیپلم کفایت می‌کند و بالاتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت باید لیسانس و بالاتر داشته باشند. کسانی که یک دوره کامل ۴ ساله عضو شورای شهر بودند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

وی افزود: بعد از ثبت نام داوطلبین، ما از ۴ مرجع قانونی استعلام می‌گیریم سپس پاسخ استعلام‌ها را در اختیار فرمانداران قرار می‌دهیم تا آنها در جلسات هیئت‌های اجرایی صلاحیت افراد را بررسی می‌کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: تا پایان وقت ثبت‌نام یعنی تا ساعت ۲۴، ممکن است تعداد ثبت نام‌ها به ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر برسد.

منبع: الف

کلیدواژه: ستاد انتخابات کشور انتخابات شوراها ثبت نام کردند هزار نفر ۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۹۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان تاکید کردند که خطر سرطان ثانویه برای هر بازمانده سرطان سینه بسیار کم است. با این حال، نسبت به افرادی که هرگز سرطان سینه نداشته اند، این خطر افزایش می‌یابد.

«آنتونیس آنتونیو»، نویسنده ارشد این مطالعه از بخش بهداشت عمومی و مراقبت‌های اولیه در دانشگاه کمبریج در بریتانیا، خاطرنشان کرد: «این بزرگترین مطالعه تا به امروز برای بررسی خطر ابتلاء به سرطان دوم در بازماندگان سرطان سینه است.»

تیم او داده‌های بیش از ۵۸۰۰۰۰ زن و بیش از ۳۵۰۰ مرد بازمانده از سرطان سینه را که در مجموعه داده‌های ملی ثبت سرطان بریتانیا ثبت‌نام کرده بودند، بررسی کردند. همه آنها تشخیص اولیه سرطان سینه شأن بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ انجام شده بود.

این تیم گزارش داد که زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنانی که قبلاً هرگز سرطان سینه نداشته اند، دو برابر با احتمال ایجاد تومور در سینه دیگر روبرو بودند.

این مطالعه نشان داد که برای بازماندگان مرد (که سرطان سینه در آنها یک بیماری بسیار نادر است)، احتمال ابتلاء به سرطان در سینه دیگر ۵۵ برابر افزایش یافته بود.

در مورد سایر انواع تومور، زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنان بدون سابقه سرطان سینه، ۸۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به سرطان آندومتر، ۵۸ درصد خطر ابتلاء به لوسمی میلوئیدی و ۲۵ درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به سرطان تخمدان روبرو بودند.

سن بیمار در اولین تشخیص سرطان سینه نیز مهم بود: زنانی که قبل از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان تشخیص داده شده بودند، ۸۶ درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به سرطان دوم مواجه شدند، در حالی که زنانی که برای اولین بار پس از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان سینه شده بودند، تنها ۱۷ درصد بیشتر مستعد ابتلاء به تومورهای ثانویه سرطانی بودند.

چرا سن مهم بود؟ به گفته تیم آنتونیو، احتمال دارد زنانی که در جوانی به سرطان سینه مبتلا می‌شوند نسبت به زنانی که سرطان‌هایشان در مراحل بعدی زندگی ظاهر می‌شود، حامل ژن‌های مرتبط با سرطان باشند.

کد خبر 6090452

دیگر خبرها

  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • جزئیات جدید از برگزاری انتخابات اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری