Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:38:55 GMT

کردستان سومین قدرت فوتبال بانوان کشور شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۹۵۵۷

کردستان سومین قدرت فوتبال بانوان کشور شد

به گزارش خبرنگار مهر، هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان روز سه شنبه برگزار شد و در این چارچوب شهرداری بم توانست با نتیجه‌ی چهار بر صفر بر وچان کردستان غلبه کرد و به نایب قهرمانی این رقابت‌ها رسید.

شهرداری بم که تا پایان هفته چهارم رقابت‌ها در صدر جدول ایستاده بود، امید زیادی برای دفاع از عنوان قهرمانی فصل گذشته خود داشت اما با شکست این تیم مقابل سپاهان در هفته پنجم، این شهرداری سیرجان بود که توانست رتبه نخست را از چنگ رقیب سنتی‌اش درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بمی‌ها برای قهرمانی محکوم به پیروزی برابر وچان کردستان بودند و به علاوه باید چشم انتظار درخشش بازیکنان سپاهان برابر شهرداری سیرجان می‌ماندند تا تیم هم استانی برنده از زمین خارج نشود.

وچان کردستان نیز در این بازی که به نوعی تأثیری در رتبه چهارمی‌اش نداشت و تشریفاتی تلقی می‌شد با چند غایب در ترکیب اصلی‌اش به دلیل مصدومیت پا به میدان گذاشت. زهرا قنبری، هلاله عبداللهی و زهره جلالی در ترکیب بازی و در لیست اسامی بازیکنان وچان قرار نگرفتند.

همین امر سبب شد تا کسب عنوان خانم‌گلی لیگ سیزدهم توسط افسانه چترنور از شهرداری سیرجان با ۲۲ گل زده پیش از انجام بازی پایانی مسجل شود و او دیگر خطری از سوی زهرا قنبری ۲۰ گله احساس نکند.

شاگردان مهناز جعفری با نتیجه تساوی جام قهرمانی را از دست می‌دادند و محکوم به گلزنی در این بازی بودند اما از غیبت مدافع اصلی تیم وچان در نیمه نخست بهره‌ای نبردند و بازی در این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید تا بازیکنان برای استراحت ۱۵ دقیقه‌ای روانه رختکن شوند.

در نیمه دوم بازی، شهرداری بم به فشار حملات خود افزود و رفته‌رفته وچان را وادار به عقب‌نشینی کرد. حملات خطرناک شاگردان مهناز جعفری سرانجام در نیمه دوم به بار نشست و این تیم توانست با ضربه‌ی شهناز جعفری‌زاده به گل نخست برسد.

اما پیروزی شهرداری سیرجان در بازی همزمان دیگر به قائله تعیین قهرمان خاتمه می‌داد و پیروزی حتی با اختلاف چندین گل هم، نوشدارویی بود که به کار شهرداری بم نمی‌آمد.

شهرداری بم در ادامه یکبار دیگر توسط سمانه چهکندی به گل رسید تا این بازیکن خوش‌نقش و خراسانی شهرداری بم اختلاف را دو گله کند و یکبار دیگر ارزش‌های خود را در واپسین بازی لیگ برتر به اثبات برساند.

نتیجه بازی که چندان تفاوتی برای وچان کردستان نداشت، سبب شد تا این تیم دست به آب‌وآتش نزند و انگیزه‌ای برای جبران نتیجه نداشته باشد. ادامه بازی نیز با میدان‌داری بمی‌ها دنبال شد.

شهرداری بم دو بار دیگر هم توسط مهناز جعفری‌زاده و بهناز طاهرخانی به گل رسید تا این دو بازیکن تیر خلاص را به پیکره نیمه‌جان وچان کردستان شلیک کنند.

وچان کردستان نیز، همانند چند هفته اخیر در رده چهارم برترین‌های فوتبال زنان ایستاد و جایگاه بسیار متفاوت‌تری نسبت به آنچه بازیکنان و هواداران این تیم در سر داشتند، کسب کرد.

در دیدار همزان نیز شهرداری سیرجان توانست با یک بازی حساب شده سپاهان قدرتمند را با نتیجه‌ی دو بر صفر شکست دهد و به عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان در سال ۹۹ برسد.

سپاهان اصفهان نیز با هفت امتیاز و قرارگیری در رده سوم رقابت‌های لیگ برتر فصل پر فرازوفرودی را پشت سر گذاشت و ارزش‌های خود را در چند هفته اخیر به معرض دید گذاشت.

در پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان، افسانه چترنور، مهاجم کلیدی شهرداری سیرجان توانست با به ثمر رساندن ۲۲ گل در ۱۶ بازی، به عنوان برترین گلزن لیگ دست پیدا کند.

کد خبر 5171427

منبع: مهر

کلیدواژه: ورزش سنندج تیم فوتبال بانوان وچان کردستان لیگ برتر فوتبال بانوان ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات 1400 آمار کرونا انتخابات شورای شهر و روستا بوشهر خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا گرگان بارش برف شیراز حوادث چهارشنبه سوری اردبیل انتخابات شوراي شهر رقابت های لیگ برتر شهرداری سیرجان وچان کردستان شهرداری بم رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۹۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد

«صادق خان» موفق شد تا در انتخابات شهرداری لندن بر رقیب خود از حزب محافظه‌کار غلبه و کرسی شهرداری پایتخت انگلیس را برای سومین دور متوالی حفظ کند.

خان که از سال ۲۰۱۶ کرسی شهرداری لندن را بر عهده دارد، توانست با کسب ۴۳ درصد آراء سوزان هال از حزب محافظه‌کار را شکست داده و برای چهار سال دیگر بر مسند شهرداری لندن تکیه بزند.

این برای نخستین بار است که یک شهردار لندن برای سه دوره متوالی انتخاب می‌شود. گفتنی است که این سمت در سال ۲۰۰۰ ایجاد شد و نخستین کرسی آن به «کن لیوینگستون» از حزب کارگر رسید. هشت سال بعد یعنی سال ۲۰۰۸ بوریس جانسون بر مسند شهرداری لندن تکیه زد و سپس صادق خان انتخاب شد.

خان به دلیل مسلمان بودن در میان جوامع اسلامی طرفدارانی دارد؛ مواضع ضد امپریالیستی وی نیز به ویژه در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ هوادارانی را برای او در میان گروه‌های حقوق بشری دست و پا کرده است.

اما سیاست‌های سختگیرانه او در حوزه مقابله با تغییرات اقلیمی، با اعتراضات گسترده‌ای مواجه شده است. او تابستان سال گذشته طرح حذف خودرو‌های قدیمی از خیابان‌های شهر را به اجرا گذاشت و با این کار ده‌ها هزار راننده را به اصطلاح پیاده و یا با جریمه‌های سنگین مواجه کرد.

بر اساس طرح موسوم به یولز، روزانه ۱۲.۵ پوند (حدود ۱۶ دلار) برای اکثر خودرو‌های بنزینی و ون‌های تولید شده پیش از سال ۲۰۰۶ میلادی و خودرو‌های دیزلی قبل از ۲۰۱۵ میلادی جریمه تعیین شده است.

این طرح ابتدا در سال ۲۰۱۹ در مرکز لندن پیاده شد؛ در سال ۲۰۲۱ به حومه‌های داخلی شهر گسترش یافت و از تابستان سال گذشته کل لندن از جمله حومه‌های بیرونی آن که بیش از نیمی از جمعیت ۹ میلیون نفری شهر در آن زندگی می‌کنند را در بر گرفت.

بر اساس گزارش‌ها، حدود ۷۰۰ هزار خودرو با استاندار‌های طرح یولز سازگار نبودند و رانندگان این خودروها، در شرایط بغرنج اقتصادی و بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس، ناگزیر به تعویض خودرو‌های خود شدند.

«خان» دو سال پیش گسترش طرح یولز در سراسر لندن را به رای گذاشت و ۶۰ درصد از مردم مخالفت کردند. او، اما با ادعای دستکاری شدن آرا، اعلام کرد این طرح را مطابق با آنچه وظیفه خود برای مقابله با تغییرات اقلیمی نامید و به رغم مخالفت دولت، پیش خواهد برد.

آمار‌ها نشان می‌دهد که اجرای طرح یولز در مناطق مرکزی لندن طی سال‌های گذشته، میلیون‌ها پوند برای شهرداری لندن منفعت مالی به همراه داشته و این مساله حسن نیت طرح «صادق خان» را در شرایطی که سیستم حمل و نقل لندن با کمبود بودجه و اعتراض گسترده کارکنان آن مواجه است، زیر سوال برده است.

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که شهرداری لندن فقط در سال گذشته میلادی ۲۲۴ میلیون پوند درآمد از اجرای این طرح به جیب زده است. حدود یک سوم از این مبلغ از طریق جریمه و مابقی آن به واسطه شارژ روزانه تردد رانندگان حاصل شده است.

سوزان هال رقیب خان گفته بود که طرح یولز منصفانه نیست و از نخستین روزی که بر کرسی شهرداری لندن تکیه بزند، این طرح را ملغی و سایر سیاست‌های سختگیرانه علیه رانندگان را کاهش خواهد کرد. او، اما سومین نماینده حزب محافظه‌کار است که طی ۸ سال گذشته دربرابر خان شکست خورد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تساوی سرد و بی‌روح گل‌گهر و شمس آذر
  • رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز
  • صعود شهرداری گرگان به فینال لیگ برتر بسکتبال
  • صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد
  • درخشش بانوان یزدی در مسابقات پتانک کارگران کشور
  • بانوان یزدی حائز مقام سومی مسابقات پتانک کارگران کشور شدند
  • درخشش تیراندازان آذربایجان‌غربی در مسابقات آزاد کشور
  • بسکتبالیست های کردستانی در جایگاه سوم لیگ جوانان کشور ایستادند
  • درخشش بوکسور‌های جوان کردستانی در رقابت‌های قهرمانی کشور
  • بیانیه تند پرسپولیس در مورد اتفاقات بازی با سپاهان