Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تراشه‌های رایانه‌ای (یا نیمه هادی ها) به بخشی جدایی ناپذیر از صنعت خودرو تبدیل شده‌اند، خصوصاً اینکه این روز‌ها اتومبیل‌ها حجم عظیمی از فناوری را به عنوان امتیاز فروش خود معرفی می‌کنند.

با این اوصاف، کمبود جهانی تراشه در حال حاضر در مقیاس گسترده‌ای بر صنعت تأثیر گذاشته است و باعث توقف تولید چندین خودروساز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین اواخر، جنرال موتورز از تعطیلی موقت کارخانه خود در لانسینگ، میشیگان که ساخت شورولت کامارو را دارد و همچنین کادیلاک CT۴ و CT۵ به دلیل کمبود تراشه خبر داد.

در همین راستا، در گزارش‌ها آمده است که جنرال موتورز در حال ساخت کامیون‌های انتخابی ۲۰۲۱ بدون سیستم مدیریت سوخت فعال (AFM) است. این نکته از سوی سخنگوی جنرال موتورز تایید شده است، در همین زمینه میشل مالچو گفت که مدل‌هایی را که از موتور ۵.۳ لیتری EcoTec۳ V۸ استفاده می‌کنند، تحت تاثیر قرار داده اند تا به دلیل کمبود AFM، مصرف سوخت کمتری داشته باشند.

همسو با اعتیاد آمریکا به کامیون‌ها، مالچو تاکید می‌کند که جنرال موتورز هنوز در حال ساخت همه کامیون‌ها است و این شرکت از تولید وانت‌های خود محافظت می‌کند، زیرا این خودرو یکی از مدل‌های سودآور شرکت است.

کاهش تولید جنرال موتورز به دلیل کمبود تراشه

با این حال مالچو از اظهار نظر در مورد حجم تاثیر تغییر تولید وسایل نقلیه خودداری کرد. توجه به این نکته مهم است که این تغییر در ابعاد تولید مدل سال ۲۰۲۱ کامیون‌های جنرال موتورز اعمال خواهد شد.

پیش بینی می‌شود که جدا از تأثیر اقتصادی و اشتغال، کمبود تراشه‌های جهانی و خاموش شدن نسبی تولید، منجر به از دست رفتن تولید حدود ۲۱۶ هزار وسیله نقلیه شود که رقمی معادل ۲ میلیارد دلار درآمد را مورد هدف قرار می‌دهد.

هنوز مشخص نیست که آیا این صنعت می‌تواند تغییر روند در تولید داشته باشد یا خیر، اما پیش بینی می‌شود کمبود عرضه تراشه ها، تا نیمه دوم سال ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

برندگان و بازندگان بازار جهانی خودرو در سال ۲۰۲۰

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنرال موتورز بحران جهانی دلیل کمبود جنرال موتورز کمبود تراشه کامیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۰۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 یک کیلوگرم مواد مخدر که به شکل ماهرانه‌ای در زیر شاسی یک کامیون خروجی جاسازی شده بود، با هوشیاری مأموران گمرک بازرگان کشف شد. تصاویر جاساز خاص این کامیون را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • برقراری نخستین ارتباط بلوتوثی با فضا/ مقرون به‌صرفه و کارآمد
  • ببینید | کامیون بستنی بدون راننده!
  • پردازنده اختصاصی کامپیوتر ۲۰۲۴ هواوی هم‌سطح M2 اپل و 13700H اینتل ظاهر شد
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • تبلت جدید HTC باتری بزرگ و اندروید ۱۴ دارد
  • فیلم| کامیون بستنی در قرقیزستان ۲۹ کودک را زیر گرفت
  • کامیون بستنی در قرقیزستان ۲۹ کودک را زیرگرفت
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • ببینید | لحظه در هوا ماندن کامیون حین تخلیه بار!
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟