Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌اله غلامی سه شنبه شب در نشست خبری آنلاین در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری هفتاد و چهارمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان اصفهان و آخرین جلسه سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: امید داریم در این مدت با برگزاری جلسات مرتب ستاد توانسته باشیم رسالت خود را انجام دهیم؛ بر اساس آخرین گزارشی که دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد در شرایط فعلی تنها شهرستان گلپایگان در استان اصفهان نارنجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونای استان اصفهان افزود: بر اساس همین گزارش استان اصفهان همچنین ۴ شهرستان آبی شامل برخوار، بویین میاندشت، چادگان و خور و ۱۹ شهرستان زرد دارد؛ علاوه بر گلپایگان که الآن نارنجی است شهرهای نطنز، خوانسار، چادگان و نایین هم به سمت نارنجی شدن سوق پیدا کرده‌اند که اگر رعایت دقیق دستورالعمل‌ها در این شهرها انجام نشود قطعاً این شهرها هم به سمت نارنجی شدن پیش می‌روند.

وی ادامه داد: وضعیت شهرستان خوانسار نسبت به بقیه شهرها مشابه به گلپایگان است، بنابراین در جلسه امروز ستاد مصوب شد که اعمال شرایط نارنجی برای گلپایگان و خوانسار را داشته باشیم، بنابراین کلیه ترددها به سمت گلپایگان و خروج از گلپایگان کنترل می‌شود، همچنین برای مشاغل گروه‌های ۲ و ۳ در شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار با توجه به پروتکل‌های بهداشتی محدودیت اعمال خواهد شد.

غلامی همچنین مطرح کرد: در حال حاضر رعایت پروتکل‌ها در استان اصفهان حدود ۸۷ درصد است که باز وضعیت خوبی نیست و باید به این سمت برویم که تشدید نظارت‌ها را داشته باشیم تا این درصد به بالای ۹۰ درصد برسد.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونای استان اصفهان در ادامه بیان کرد: با توجه به تست‌هایی که این روزها گرفته می‌شود روزانه بین ۱۰ تا ۱۴ درصد تست‌ها مثبت هستند، این هم باز یک شاخص اعلان خطر است که اگر به همین صورت ادامه پیدا کند شاید تعداد زیادی از شهرهای استان به سمت نارنجی شدن پیش برود.

وی در رابطه با وضعیت کل کشور مطرح کرد: طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا در کل کشور ۹ شهرستان قرمز و ۳۱ شهرستان نارنجی هستند، سفر به این ۴۰ شهرستان و ورود خودروهای این ۴۰ شهرستان به استان اصفهان ممنوع است، بنابراین اگر سفر ضروری در دستورکار همشهریان است به این شهرستان‌ها سفر نکنند.

غلامی تأکید کرد: در مبادی ورودی استان خودروهای غیربومی کنترل شده و خودروهای با پلاک این شهرستان‌ها برگشت داده می‌شود اگر هم خودرویی از مبادی خاص وارد استان ما شود برای خودروهای واردشده از شهرهای قرمز جریمه یک میلیون تومانی و برای خودروهای شهرهای نارنجی جرائم ۵۰۰ هزار تومانی را اعمال خواهیم کرد.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونای استان اصفهان اضافه کرد: توصیه ستاد ملی و ستاد استانی مقابله با کرونا به همه مردم این است که از سفر در ایام نوروز پرهیز کرده و سفرهای خود را به زمان مناسبی در آینده موکول کنند، همچنین سعی کنند از حضور در اماکن سرپوشیده به خصوص تالارها، رستوران‌ها، هتل‌ها و مراسمات عقد و عروسی و عزاداری و بازارچه‌های شلوغ خودداری کنند.

وی همچنین عنوان کرد: همچنین با توجه به در پیش داشتن اعیاد شعبانیه برگزاری مراسم این اعیاد در فضای سرپوشیده ممنوع بوده و باید در فضاهای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با زمان محدود و با تعداد محدود برگزار شود.

غلامی در رابطه با سفرها خاطرنشان کرد: مسافران در مبدأ در فرودگاه‌ها و پایانه‌های حمل و نقل زمینی کنترل شده و کسانی می‌توانند سفر کنند که از تست کرونای منفی آن‌ها بیش از ۷۲ ساعت نگذشته باشد، بنابراین مردم در سفرها دقت کنند، مردم همچنین به طور ویژه به خوزستان و بوشهر سفر نکنند چون وضعیت این ۲ استان خوب نیست و بیشتر شهرهای خوزستان قرمز هستند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونای استان اصفهان همچنین به مردم توصیه کرد که دورهمی‌ها را به حداقل برسانند، در مکان‌های شلوغ حضور پیدا نکنند، رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند؛ با رعایت این دستورالعمل‌ها ایام و نوروز خوبی را برای همگان از خداوند بزرگ خواهانیم.

وی در ادامه ابراز کرد: در جلسات قبلی ستاد مصوب کردیم که فقط می‌توانیم در هتل‌ها و مکان‌هایی که به تأیید بهداشت و درمان رسیده است و گواهی ایمن دریافت کنند پذیرای مسافران باشیم، بنابراین با همه شکل‌های اقامتی برخورد خواهد شد، در جلسه قبل مصوب شد پلیس فتا و نیروی انتظامی با سایت‌ها و افرادی که به صورت فیزیکی در معابر عمومی تبلیغ مکان‌های غیرمجاز را می‌کنند برخورد کنند، گشت‌های ویژه‌ای را شهرداری اصفهان هماهنگ کرده است که از دیروز در سطح شهر فعال شده‌اند، قطعاً در مبادی ورودی گشت‌ها با این گونه افراد برخورد خواهند کرد.

غلامی تصریح کرد: از پذیرش مسافر در مهمانسراها و مهمانپذیرهایی که گواهی ایمن ندارند، مراکز دولتی، مدارس، کمپ‌های نوروزی و خانه‌های استیجاری جلوگیری می‌شود، بنابراین تعداد سفرهایی که به استان اصفهان انجام می‌شود محدود به ظرفیت تعداد هتل‌های مجاز آن هم با رعایت دستورالعمل‌ها است که ظرفیت هتل‌ها هم بین ۳۰ تا ۵۰ درصد است.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونای استان اصفهان در رابطه با برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در اعیاد شعبانیه بیان کرد: کلاً آنچه که مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی نباشد تعطیل است، معمولاً با توجه به اینکه در این گونه مراکز امکان رعایت دقیق دستورالعمل‌ها وجود ندارد، نباید فعالیت داشته باشند.

وی در رابطه با ترددها در شهرستان‌های استان اصفهان گفت: به جز شهرستان گلپایگان و خوانسار که در داخل استان اجازه سفر به این شهرستان‌ها را نداریم تردد خودروها بین بقیه شهرستان‌های استان آزاد است، البته این به معنای این نیست که مردم سفرهای غیرضروری انجام دهند بلکه برای سفرهای ضروری به دلیل مشابه بودن وضعیت شهرستان‌های استان مشکلی نیست.

غلامی تأکید کرد: رنگ‌بندی اعلام شده برای مدت تا پایان سال است، مقرر شده است چنانچه وضعیت رنگبندی استان ما و سایر استان‌ها تغییر کرد بلافاصله بعد از اعلام به اطلاع کلیه مردم رسانده شود و حتی جلسات ستاد استانی متناسب با شرایط خاصی که در استان پیش می‌آید در ایام نوروز برگزار شود و تصمیمات جدیدی را برای وضعیت جدید اتخاذ کنیم.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونای استان اصفهان در پایان ابراز امیدواری کرد که وضعیت تغییر رنگ اتفاق نیفتد و استان ما همچنان در شرایط زرد و آبی باقی بماند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/

منبع: فارس

کلیدواژه: ستاد کرونا استان اصفهان دستورالعمل ها شهرستان ها پروتکل ها هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان پایان هفته بارانی است

آفتاب‌‌نیوز :

مینا معتمدی با اشاره به اینکه تا اواسط روز سه‌شنبه جوی پایدار در اصفهان حاکم است، اظهار داشت: از شامگاه سه شنبه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب به تدریج وقوع ناپایداری‌هایی را تا پایان هفته انتظار داریم.

وی ادامه داد: از اواخر وقت سه شنبه تا پایان هفته ابرناکی، گاهی وزش تند باد لحظه‌ای و از روز چهارشنبه بارش باران و رعد و برق به ویژه در غرب و جنوب استان پیش بینی می‌شود که به تدریج از بعدازظهر اکثر مناطق استان را فراخواهد گرفت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه از امروز تا سه شنبه وضعیت جوی صاف و گاهی افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر گاهی وزش تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود، افزود: دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق بین ۲ تا سه درجه افزایش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی، مهاباد با بیشینه دمای ۳۳ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای ۲ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز