Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@20:11:30 GMT

بازگشت مرد اعدامی از پای چوبه دار

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۱۴۱۲

بازگشت مرد اعدامی از پای چوبه دار

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، این حادثه حدود 6 سال قبل در یکی از روستاهای استان گلستان رخ داد و دو مرد جوان بر سر باربری با یکدیگر درگیر شدند و در یک لحظه عصبانیت یکی از آنها با هل دادن دیگری منجر به مرگ وی شد.

پس از دستگیری متهم به قتل اعتراف کرد اما مدعی شد که قصد کشتن مقتول را نداشته و بر اثر یک اشتباه باعث مرگ مرد جوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال به درخواست خانواده مقتول برای قصاص متهم وی محاکمه و به مجازات مرگ محکوم شد.

در حالی که حدود یک سال از این ماجرا گذشته بود واحد صلح و سازش شورای حل اختلاف زندان گرگان با بررسی پرونده این مرد جوان و با توجه به اینکه قتل ناخواسته رخ داده بود به سراغ این مرد در زندان رفته و در تحقیقات گسترده متوجه شدند وی در زندان نیز توبه کرده و رفتار مناسبی داشته است بنابراین اقدام خود را برای جلب رضایت اولیای دم آغاز کردند. اما خانواده مقتول همچنان خواهان اجرای حکم قصاص بودند. در حالی که این تلاش‌ها از سوی شورای حل اختلاف زندان گرگان ادامه داشت سرانجام صبح روز دوشنبه در حالی که مرد زندانی برای اجرای حکم اعدام پای چوبه دار رفته بود بار دیگر واحد صلح و سازش شانس خود را برای جلب رضایت اولیای دم به کار بست و این بار موفق شدند در آخرین لحظات قبل از اعدام رضایت خانواده مقتول را جلب کنند.

آنها نیز بدون دریافت دیه و فقط با این شرط که مرد جوان پس از آزادی از زندان دیگر در استان گلستان زندگی نکند از اعدام او چشم پوشی کردند.

احمد جعفری معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف گلستان در این باره گفت: محکوم به قصاص جوانی است که 6 سال پیش در پی یک اشتباه، جان یک انسان را گرفت. به درخواست اولیای دم حکم قصاص صادر شد و پس از انجام تشریفات قانونی، رأی نهایی شد و در نوبت اجرا قرار گرفت.

وی ادامه داد: پیش از اجرای حکم پرونده به واحد صلح شورای حل اختلاف زندان گرگان ارجاع و تلاش برای جلب رضایت اولیای دم آغاز شد. طی سال‌های گذشته اعضای شورای حل اختلاف بارها به همراه بزرگان دو خانواده به خانه مرحوم مراجعه کردند اما اولیای دم، همچنان بر قصاص اصرار داشتند. تا اینکه به لطف خداوند، صبح دوشنبه و دقایقی پیش از اجرای حکم، اولیای دم رأفت و گذشت را ترجیح دادند و بدون هیچ قید و شرطی از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و قاتل را بخشیدند.

پربیننده ترین خفت‌گیری یک سبیل کلفت با چادر! +عکس کفتارهای فریمان به دار مجازات آویخته شدند همسر صیغه‌ای طراح نقشه سرقت از خانه مرد تاجر عاملان تعرض به زن کوهنورد بالای چوبه دار درخواست عجیب متهم به همسرکشی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اعدام قصاص برجام شورای حل اختلاف اجرای حکم اولیای دم مرد جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد جدید زندانیان در فرانسه

بر اساس آمار وزارت دادگستری فرانسه، ازدحام بیش از حد زندان‌ها در فرانسه همچنان به رکوردشکنی خود ادامه می‌دهد و تا اول آوریل ۲۰۲۴، ۴۳۷۰ زندانی بیشتر از سال قبل است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت دادگستری فرانسه، تعداد زندانیان در فرانسه در اول آوریل به رکورد جدیدی رسید و به ۷۷۴۵۰ نفر رسید؛ بدین معنی که ۴۳۷۰ نفر بیشتر از سال قبل زندانی شدند.

به نقل از فیگارو، طبق آمار اداره زندان، با افزایش بسیار شدید افرادی که به دلیل کمبود جا مجبور به خوابیدن بر روی تشک روی زمین شده‌اند، بالاترین تعداد زندانیان ثبت شد.

در یک سال جمعیت زندانیان در فرانسه ۶ درصد افزایش یافت. از اول آوریل، زندان‌های فرانسه تنها ۶۱۵۷۰ مکان عملیاتی داشتند. تراکم کلی زندان‌ها ۱۲۵.۸ درصد است، اما در مراکز بازداشت که در آن بازداشت‌شدگان در انتظار محاکمه هستند و بنابراین بی‌گناه فرض می‌شوند و کسانی که به مجازات‌های کوتاه محکوم می‌شوند، این عدد به ۱۵۰.۴ درصد می‌رسد.

در مواجهه با این شلوغی مزمن زندان، شورای اروپا نگرانی عمیق خود را در اواسط ماه مارس ابراز کرد. مقامات فرانسه برای رفع این شلوغی زندان اقداماتی را انجام داده‌اند؛ ممنوعیت حبس کمتر از یک ماه و حبس خانگی تحت نظارت الکترونیکی.

شورای اروپا از مقامات فرانسوی دعوت کرد تا به‌طورجدی و سریع ایده معرفی مکانیسمی الزام‌آور مقررات ملی زندان را بررسی کنند. دولت فرانسه همچنان روی ساخت ۱۵۰۰۰ سلول نگهداری جدید تا سال ۲۰۲۷ حساب بازکرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • شرق: صدیقه وسمقی آزاد شد
  • صدیقه وسمقی آزاد شد
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • محمدجواد حسین‌ نژاد؛ بازگشت به آزادی با انگیزه انتقام