Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام لونی طی سخنانی در حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: نگرش‌های تربیتی موجود در متن جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باکمی تأمل و تفکر سه نوع نگرش در جامعه با درجات متفاوت یافت می‌شود.

وی افزود: عده‌ای با دقت تمام متمرکز در تربیت دینی فرزندان می‌شوند و این تمرکز به حدی است که حق اختیار و انتخاب و اراده فرد تربیت شونده نادیده گرفته می‌شود که درنتیجه نوعی جمود در نگرش تربیتی ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: عده‌ای دیگر بر گروه اول ایراد وارد می‌کنند و مدعی هستند در این نوع تربیت، اراده تربیت شونده سلب شده است به همین خاطر به‌شدت به تربیت شونده به‌ویژه به فرزندان آزادی محض می‌دهند و افراطی و منفعلانه عمل می‌کنند.

لونی تأکید کرد: در تربیت نوع اول مسئولیت صددرصدی ایجاد می‌شود و در نگرش تربیتی نوع دوم اصلاً والدین و مربیان مسئولیتی برای خود قائل نیستند و از مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

وی یادآور شد: در تربیت نوع دوم به‌جای والدین که از عوامل مهم تربیتی هستند دوستان و محتوای فضای مجازی که مخرب هستند جای والدین را خواهند گرفت که این بسیار خطرناک است.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: نگرش تربیتی گروه سوم این است که والدین بااحساس مسئولیت درست برای تربیت شونده اراده و انتخاب نیز قائل هستند که این گروه منعطف بوده و با مشاوره و استفاده از اندیشه دیگران یک روش درست تربیتی را به فرزندان ارائه می‌دهند.

لونی در ادامه گفت: گروه سوم در ضمن عدم سلب آزادی تربیت شونده زمینه انتخاب راه درست را برای تربیت شونده فراهم می‌کنند که این روش مطابق با روش و سیره تربیتی اهل‌بیت (ع) است.

وی تأکید کرد: عدم توجه به ظرفیت‌های تربیت شونده می‌تواند تنفر نسبت به تربیت‌کننده ایجاد کند و در روش‌های اول و دوم انسان‌های ضعیف و ناتوان و کم تدبیر به جامعه تحویل داده خواهند شد و این اشخاص هیچ‌گاه زندگی‌های استواری نخواهند داشت و در جامعه نیز نمی‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های تربیتی نرم‌خویی نبی خدا به دستور قرآن کریم این است که رسول گرامی اسلام باید مردم را مورد عفو و بخشش قرار دهد که این‌یک روش تربیتی جذب است.

لونی یادآور شد: دلسوزی و خیرخواهی با فطرت انسان و عواطف توحیدی انسان سازگار است و خودبه‌خود ایجاد جذب می‌کند و از فراری شدن انسان‌ها جلوگیری خواهد کرد.

وی در پایان گفت: در نظام‌های تربیتی یکی از روش‌های تربیتی درست، تربیت تفکر محور است که در نظام آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها آموزش تفکر محور بسیار مهم می‌باشد چراکه نتیجه آن پژوهش و تولید است.

کد خبر 5170817

منبع: مهر

کلیدواژه: حرم حضرت معصومه س تربیت کودکان تربیت دینی خانواده قرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی قرآن انقلاب اسلامی ایران ماه شعبان شورای عالی انقلاب فرهنگی قرآن کریم حجت الاسلام محمد قمی سازمان اوقاف و امور خیریه فعالیت های قرآنی سازمان صداوسیما ماه رجب شبکه قرآن و معارف سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیأت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیأت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیأت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نایب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نایب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

کد خبر 6094118 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود