Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@03:36:26 GMT

درباره دلال‌ها فقط می‌توانیم انتقاد کنیم!

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۲۰۴۵

درباره دلال‌ها فقط می‌توانیم انتقاد کنیم!

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: وجود دلال‌ها مساله واضح و مشخصی است. اگر سری به میدان مرکزی زده شود به راحتی معلوم خواهد شد که چه کسی دلال است و چه کسی دلال نیست.

به گزارش مشرق، اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره تمهیدات صورت گرفته برای عرضه محصولات به مناسبت عید نوروز گفت: اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی باید آمادگی پیدا کند که اگر نیاز شد در این قضیه وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چون برای تنظیم بازار میوه‌ها و محصولات دیگر را به میادین می‌دهند.

بیشتر بخوانید: سلف‌خران وتوزیع کنندگان میوه باید ساماندهی شوند

وی درخصوص مساله شفاف نبودن قیمت‌ها و کیفیت محصولات عرضه شده در بازارهای میوه و تره بار گفت:، چون اتحادیه ما وارد این موضوع نشده نمی‌توانیم در این باره اظهار نظر کنیم. ما هر ساله توزیع میوه و سبزی داشتیم. امسال، اما از ما خواسته شد آماده باشیم تا در صورت نیاز در این مساله ورود کنیم. البته ما الان آمارمان را هم ارائه داده ایم و آمادگی لازم را داریم. در واقع بستر کار آماده است و به محض اینکه احساس نیاز بکنند به ما اعلام خواهد شد. اما فعلا اتحادیه میوه و تره باردر این قضیه وارد شده است.

کارگر درباره مساله برخورد با دلال‌ها و واسطه گران در بازارهای میوه و تره بار گفت: در این زمینه اتحادیه بارفروشان باید نظارت کند. ما در اتحادیه میوه و سبزی گله‌مند هستیم و بابت وجود دلال‌ها انتقاد داریم. اما اینکه دلال‌ها جمع آوری بشوند یا تذکر داده شود یا مسوولیتی برای برخورد با دلال‌ها متوجه صنف ما باشد چنین چیزی نیست. ما فقط می‌توانیم انتقاد کنیم و از مسوولان بخواهیم که جلوی فعالیت دلال‌ها را بگیرند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره چگونگی شناسایی دلال‌ها و واسطه گران در بازارهای میوه و تره بار گفت: وجود دلال‌ها مساله واضح و مشخصی است. اگر سری به میدان مرکزی زده شود به راحتی معلوم خواهد شد که چه کسی دلال است و چه کسی دلال نیست. اینکه چه کسانی فاکتور خرید را نشان می‌دهند یا نمی‌دهند همه چیز را روشن می‌کند. آن‌هایی که فاکتور را نشان می‌دهند حجره دارها هستند. کسانی هم که حاضر نیستند برای عرضه بار فاکتور بدهند روشن است که دلال هستند.

کارگر درباره گمانه‌های مطرح شده درباره طراحی لباس متحد الشکل برای فروشندگان میوه و سبزی اظهار داشت: این مساله به اتحادیه ما مربوط نمی‌شود. اگر منظور بازارهای میوه و تره بار سطح شهر هستند که این‌ها به شهرداری مربوط می‌شود. اما اگر میدان مرکزی میوه و تره بار مدنظر باشد مسوولیت با اتحادیه عمده فروشان است. ما نظارت هایمان مربوط به سطح شهر است.

وی درباره امکان فراهم شدن شرایط برای خریدآنلاین میوه و سبزی توسط شهروندان گفت: هرکسی که پروانه کسب داشته باشد می‌تواند فروش آنلاین را هم در برنامه اش قرار دهد. ما از هرچیزی که بتواند به تکنولوژی کمک کند حمایت می‌کنیم. البته این کار نیاز به برنامه ریزی ویژه‌ای ندارد. چون خیلی‌ها در بخش خصوصی درحال انجام فروش آنلاین محصولاتشان هستند.

کارگر با بیان اینکه اتحادیه فروشندگان میوه  و سبزی سطح شهر را پوشش می‌دهد افزود: در سطح شهر هم مغازه داران مشغول فعالیت هستند که هر مغازه داری اگر پروانه کسب داشته باشد در صورت ایجاد آمادگی‌های لازم می‌تواند محصولاتش را به صورت آنلاین به فروش برساند. اما مساله فروش محصولات عمده به صورت آنلاین به اتحادیه ما ارتباطی ندارد.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اسدالله کارگر میدان مرکزی اتحادیه بار فروشان عید نوروز میوه قیمت میوه اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی بازارهای میوه و تره بار چه کسی دلال سطح شهر دلال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۲۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه

مسائل مختلفی این روز‌ها بر تحولات منطقه سایه انداخته است. اما در این بین می‌توان به سه مساله که به نظر می‌رسد تاثیر بیشتری بر تحولات منطقه دارند، اشاره کرد. یکی از این مسائل تجمعات اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا، اروپا، استرالیا و کاناداست که موجی جهانی را علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و سیاست‌های آمریکا ایجاد کرده است. تاثیر اعتراضات دانشجویی به حدی است که مقامات آمریکایی نمی‌توانند، بی‌تفاوت از کنار آن عبور کنند. به همین دلیل رئیس جمهور آمریکا نیز به مهم واکنش نشان داده است. 

‌نباید فراموش کرد که تحت تاثیر اعتراضات دانشجویی و مردمی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه اقدامات مناسبی نیز در برخی کشور رقم خورد است. برای نمونه اعتراضات در ترکیه سبب شد، مقامات این کشور تصمیم بگیرند تا روابط تجاری خود را با اسرائیل قطع کنند. علاوه بر این کلمبیا نیز چنین رویکردی را در پیش گرفته است.
مساله دوم که تحولات منطقه تحت تاثیر آن قرار دارد، عملیات «وعده صادق» است. برای نمونه این اقدام ایران واکنش آمریکا و متحدانش را در پی داشته است و اثرات آن را در سفر وزیر امورخارجه آمریکا به منطقه و تحرکات مربوط به آتش‌بس می‌توان دید. افزون بر این گروه‌های مقاومت نیز در سایه عملیات وعده صادق اقدامات گسترده‌تر و جدی‌تر را علیه جنایات رژیم صهیونیستی در دستور کار قرار داده‌اند. برای نمونه یمنی‌ها وارد چهارمین مرحله از برنامه‌های‌شان برای حمایت از مردم غزه شده و اعلام کرده‌اند که حوزه عملیاتی آن‌ها به مدیترانه نیز گسترش پیدا کرده است. حزب الله لبنان نیز این روز‌ها مراکز جدی‌تری را مورد حمله قرار می‌دهد. 

در این بین مسائل داخلی رژیم صهیونیستی را باید سومین مساله‌ای دانست که این روز‌ها روی تحولات منطقه سایه انداخته است. به عبارت دیگر موج استعفا‌هایی که رژیم صهیونیستی با آن رو به رو است در کنار گسترش تظاهرات علیه کابینه بنیامین نتانیاهو از دیگر مسائلی است که این روز‌ها روی تحولات منطقه تاثیر گذار است.

‌در این بین اظهار نظر‌ها درباره برقراری آتش بس نیز بیش از گذشته منتشر می‌شود و می‌توان گفت احتمال برقراری آتش بس در حدود ۲۱۰ روزی که از جنگ در غزه می‌گذرد این روز‌ها بیشتر است. اما توقف جنگ برای نتانیاهو به معنای سقوط و شکست در جنگ است. در واقع این روز‌ها آمریکایی‌ها در حال بررسی این مساله است که بین بنیامین نتانیاهو و برقراری آتش بس کدام یک را انتخاب کنند؟
این در حالی است که در این شرایط حماس توانمندتر از گذشته در‌صحنه مذاکرات غیر مستقیم ظاهر شده است و پذیرش آتش بس به معنای پیروزی حماس و مقاومت است. این مساله نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در عرصه دیپلماسی نیز بسیار ضعیف است.

دیگر خبرها

  • آموزش روز چهارم، پخت مرغ با سبزی معطر
  • ۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه
  • سبزی‌های بی‌نظیر برای کنترل قند خون
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • دستگیری دلال قراردادهای واهی زمین در اردبیل
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • فوت‌وفن تهیه دلمه برگ مو / ترکیب سبزی دلمه برگ مو؛ برای نرم و ترد شدن برگ‌های مو چه کنیم؟
  • ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی