Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان فرهنگی شهرداری مشهد در مورد مختصات و ویژگی‌های المان‌های نوروزی در مشهدمقدس توضیحاتی داد.

به گزارش قدس آنلاین، صدرا یوسفی اظهار داشت: در حال حاضر در راستای استقبال از بهار خیابان‌های شهر مشهد این روزها به طرح‌ها و المان‌هایی مزین شدند که آمدن بهار و نوروز ۱۴۰۰ را نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: بنای ما بر این بوده مطابق ۱۲ سال گذشته با ذوق و هنر هنرمندان جشنواره خانه بهار، مشهد ۱۴۰۰ را با یکدیگر زیبا و چشم نوازتر از قبل ببینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تاکید کرد: زیباسازی شهر می‌تواند در التیام بحران‌ها و آرامش بصری شهروندان نقش مؤثری داشته باشد و علاوه بر ایجاد پویایی و سرزندگی، پیامدهای مثبت روحی و فکری نیز برای آن‌ها به ارمغان آورد.

یوسفی تصریح کرد: چهارمین دوره از جشنواره خانه بهار با هدف افزایش نشاط و روحیه بخشی به شهر، ارتقا سطح سیمای منظر شهری، حرکت از سمت ارایه موقت به ثابت، استفاده از آرایه‌های ماندگار، توزیع عادلانه نصب المان‌های هنری و فرهنگی، پرهیز از سلیقه‌ای بودن جریان و ایجاد بستر شفاف در فرآیند فراخوان و داوری آن‌ها، به عنوان خطوط اصلی و کلی در دستور کار مدیریت هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد قرار گرفت و تلاش ما بر این بود که از تمامی ظرفیت ‌های شهر، استان و کشور استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: در سال گذشته برای این جشنواره از مرداد ماه فراخوان منتشر شد و به صورت ملی قریب ۷۰۰ هنرمند و سه هزار و ۵۰۰ اثر در قسمت‌ های مختلف جشنواره شرکت کردند و از ۴۰ شهر سراسر کشور نیز متقاضی شرکت در جشنواره داشتیم که ۴۱۶ نفر از مشهد و ۳۶۳ نفر از سایر شهرها حضور پیدا کردند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: حال با توجه به سپری کردن واپسین روزهای سال ۹۹ و مشخص شدن محل جانمایی المان‌ها و کار ساخت و اتمام مراحل فنی و... در منطقه یک شهرداری ۲۰ المان و ۵ نقاشی دیواری با حدود ۱۵۰۰ متر مربع جانمایی شده، همچنین ۵ المان و پنج نقاشی دیواری با ابعاد با ابعاد ۳۰۰ متر مربع در منطقه دو و سه به اجرا در آمده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: در مناطق ۴ و ۵ شهرداری تعداد ۷ المان و پنج نقاشی دیواری با ابعاد ۵۰۰ متر مربع جا خوش می‌کنند و ۱۰ المان و ۴ نقاشی دیواری با ابعاد ۷۰۰ متر مربع در مناطق ۶، ۷ و هشت جانمایی شده است.

وی اضافه کرد: منطقه ۹ و ۱۰ با ۷ المان و ۱۴ نقاشی دیواری با ابعاد هزار و ۸۰۰ متر مربع نیز در چهارمین جشنواره خانه بهار حضور پر رنگ دارد و در مناطق ۱۱، ۱۲ و ثامن ۱۱ المان و ۶ نقاشی دیواری در ابعاد یک هزار متر مربع به اجرا در آمده است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: همچنین تعداد ۱۵۰ المان از سال های گذشته با تعمیر و مرمت، شست و شو و رنگ آمیزی مجدد برای جانمایی جدید در شهر آماده شده‌اند که تا هم اکنون در حال نصب است. در کل تعداد ۲۰۶ المان جدید و قدیمی را در نوروز ۱۴۰۰ در مشهد مشاهده خواهیم کرد، تعداد ۱۵ طرح پوستر گرافیکی که نیز در جشنواره خانه بهار حائز رتبه شده بودند نیز از موضوعات قابل اکران خواهند بود.

یوسفی گفت: علاوه بر این موارد تعداد ۱۱ عدد بشقاب عیدانه که توسط ۶ هنرمند نقاش در بوستان کوهسنگی در مدت یک هفته به اجرا در آمده بود نیز در سطح شهر نصب و جانمایی خواهد شد تا در کنار ۳۹ نقاشی دیواری دیگر سطح شهر، جلوه‌ای از نوروز و بهار را برای مشهد به ارمغان بیاورد، همچنین تعداد ۷ طرح نورآرایی جذاب در ایستگاه های قطارشهری توسط هنرمندان شرکت کننده در چهارمین دوره از جشنواره خانه بهار مشهد ۱۴۰۰ به اجرا در خواهد آمد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: المانهای نوروزی هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد جشنواره خانه بهار متر مربع المان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی

استاندار کردستان و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان با ارسال لوح سپاس از اقدام‌های مدیر و کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان برای ارائه خدمات و تسهیلات به مسافران نوروزی تشکر و قدردانی کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، در این لوح منصور مهرزاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان و اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار و رئیس ستاد خدمات سفر این استان از تلاش جهانبخش نوکانی، مدیر منطقه کردستان قدردانی کردند.

دیگر خبرها

  • شیرآلات اهرمی استاندارد باید چه ویژگی‌های داشته باشند؟
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد
  • کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری
  • فصول مناسب برای سفر به مشهد چه زمانی است؟