Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@00:20:32 GMT

سفر به شمال ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۲۳۷۴

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه طبق آخرین ابلاغیه های وزارت بهداشت محدودیت سفر به استان های شمالی همچنان برقرار است، گفت: خودروهای شخصی امکان سفر به استان های شمالی را ندارند. ناطقان: دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: روند بیماری در استان ثابت بوده و طی شبانه روز گذشته ۷۰ بیمار جدید را بستری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در مجموع ۳۰۳ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری بوده و حال ۷۰ نفر وخیم است، افزود: همه شهرستان های گیلان به جز املش و ماسال که دارای وضعیت آبی هستند، در وضعیت زرد قرار دارند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به برقراری سفرهای بین شهری در استان، یادآور شد: سفر به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز و سفر از این شهرها با ممنوعیت همراه است که خوشبختانه گیلان در حال حاضر شهر نارنجی و قرمز ندارد.

حیدرزاده، با بیان اینکه طبق آخرین ابلاغیه های وزارت بهداشت محدودیت سفر به استان های شمالی همچنان برقرار است، گفت: خودروهای شخصی امکان سفر به استان های شمالی را ندارند، اما وسائل نقلیه عمومی می توانند سفر کنند، زیرا امکان کنترل مسافران از نظر وسیله نقلیه و محل اسکان وجود دارد.

وی با اشاره به چگونگی مسافرت با تورهای مسافرتی، تصریح کرد: مسافرت با اتوبوس، قطار و هواپیما به استان برقرار است و مسافران می توانند در هتل ها و مراکز مشخص اسکان پیدا کنند و لذا دانشگاه علوم پزشکی استان از رفتارهای بهداشتی مسافران در تورها با خبر است.

معاون علوم پزشکی گیلان، نگرانی ها از سفرهای نوروزی را بیشتر متوجه خودروهای شخصی دانست و تصریح کرد: در جریان سفر با خودروی شخصی خطر کمتری سرنشینان را تهدید می کند و احتمال انتقال بیماری در طول سفر کمتر است، در حالی که در وسیله نقلیه عمومی تعدادی از افراد در یک هوای بسته تنفس می کنند و بیشتر در معرض انتقال ویروس قرار دارند، اما تبعات سفر با وسیله نقلیه عمومی قابل کنترل بوده و افراد در قالب تور قابل رهگیری هستند.

وی رهگیری مسافران خارج از تور را دشوار دانست و اضافه کرد: از افرادی که با وسیله نقلیه سفر می کنند، حتما تست می گیریم؛ همچنین باید تست ۹۰ ساعت گذشته آنان منفی باشد.

حیدرزاده، با اشاره به آغاز واکسیناسیون کادر درمان از ۲۱ بهمن با ۱۳۰ دوز، خاطرنشان کرد: تاکنون تزریق بیش از ۲۰۰۰ دوز واکسن به پزشکان در معرض خطر بالا انجام شده و روز گذشته ۸۰۰۰ دوز جدید دریافت کردیم و تزریق از امروز آغاز می شود.

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در ادامه فاز نخست واکسیناسیون به سراغ ۱۳۰۰ سالمند تحت پوشش مراکز نگهداری بهزیستی خواهیم کرد، یادآور شد: تزریق واکسن به سالمندان دارای بیماری های خاص در مرحله بعد قرار دارد. در فاز دوم واکسیناسیون نیز گروه های بیشتری را در مقابل بیماری ایمن خواهیم کرد.

وی با اشاره به پایش و رهگیری ۱۷۰ هزار خانوار اماکن مسکونی گیلان در قالب فاز نخست طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: در فاز دوم رهگیری ها تشدید شده و مجددا غربالگری را انجام خواهیم داد تا سلامت مردم حفظ شود. برای این منظور ۲۰ هزار تست جدید وارد استان شده و افراد دارای علامت را در خانه تست خواهیم کرد.

حیدرزاده، از مردم خواست از رد و بدل کردن اسکناس و سایر هدایای عیدی در ایام نوروز خودداری کنند و گفت: حتی المقدور دید و بازدید مجازی داشته باشید و عیدی ها را به حساب افراد واریز کنید، زیرا سالمندان استان هنوز واکسینه نشده اند و خطر انتقال بیماری به آنان وجود دارد. در صورت انجام دید و بازدید نیز فاصله فیزیکی و مدت زمان کوتاه لحاظ شود. منبع: ایسنا برچسب ها: خودروهای شخصی ، سفر ، شمال

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خودروهای شخصی سفر شمال علوم پزشکی گیلان خودروهای شخصی سفر به استان وسیله نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری

مصطفی گل شکن ، معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان  گفت:  بهداشت و درمان رسالت اول دانشگاه علوم پزشکی است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۱۲۰۰ نیرو پیمانی دارد گفت: در پرداخت حقوق این دانشگاه از بین ۶۷ دانشگاه رتبه ۱۱ کشور رل دارد.‌

 گل شکن افزود: ۱۶۸ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در دست اجرا دارد که از این مجموع۴۳ پروژه افتتاح شد و ۸۱ پروژه آماده افتتاح است و با حضور ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.‌ ‌ 

وی با بیان اینکه پروژه عمرانی بهداشت و درمان بسیار است، خاطر نشان کرد: برای ۸۱ پروژه ۳۱۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان به  بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی لاکان رشت اشاره و خاطر نشان کرد : این بیمارستان   ۸۶ درصدپیشرفت فیزیکی دارد.

گل شکن  اظهار داشت: با راه اندازی این بیمارستان ۱۳۰۰ نفر نیرو جدید جذب خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تردد از محور چالوس ممنوع شد/ مسافران شمالی احتیاط کنند
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی