Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان از لغو مرخصی زندانیان و سارقان پرخطر در ایام نوروز خبر داد. - اخبار استانها -

مهدی شمس‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  زاهداناظهار داشت: با توجه به اینکه در ایام نوروز معمولاً برخی افراد به مسافرت می‌روند و منازل زیادی خالی از سکنه می‌شود طبیعتاً دغدغه‌ای برای خانواده‌ها نسبت به احتمال سرقت از منازل برای آنها به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان افزود: به همین منظور و در راستای اطمینان‌بخشی و آسوده‌خاطر کردن شهروندان، به تمامی زندان‌ها ابلاغ شده که از 26 اسفندماه تا 14 فروردین‌ماه سال آینده همه سارقان خرد و مسلح که با رأی باز آزاد هستند باید به زندان بازگردند و هیچ‌کدام از زندانیان پرخطر در این ایام  اجازه مرخصی ندارند.

زندانیان بی‌خطر برای اجرای خدمات عام المنفعه رایگان به کار گرفته می‌شونداستفاده از ظرفیت زندانیان با ایجاد خانه‌های خلاق و نوآوری/ فاز آزمایشی طرح زندان هوشمند به زودی اجرا می‌شودآزادی 90 زندانی در آستانه نوروز؛ 1750 نفر از زندانیان به واحدهای تولیدی استان فارس معرفی شدند

وی ادامه داد: همچنین به پلیس آگاهی و نیروی انتظامی نیز اعلام کردیم نسبت به افزایش گشت‌های خود اقدام کنند و در آینده نیز در نظر داریم تا سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسنامه‌دار کرده و برای آنها پرونده‌ ویژه تشکیل دهیم تا در مواقع سرقت‌های احتمالی، دسترسی به آنها و شناسایی مجرمان با سرعت بیشتری اتفاق بیفتند.

شمس‌آبادی گفت: ارسال پیامک‌های فرهنگی و مذهبی و بصیرتی به شماره تلفن همراه زندانیانی که از بند رهایی یافته‌اند از دیگر مواردی است که در دستور کار قرار گرفته و هدف از انجام این کار حمایت‌های لازم فرهنگی بعد از آزادی است و اینکه افراد بدانند همواره تحت نظارت و کنترل هستند.

دادستان زاهدان تصریح کرد: هر چند به دلیل شیوع ویروس کرونا از میزان مسافرت‌های برون شهری تا حد زیادی کاسته می‌شود اما این اقدام در راستای امنیت خاطر بیشتر شهروندان با قوت کامل تا پایان ایام نوروز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/393/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس ایام نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا از دستگیری بیش از ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر آنان در سراسر کشور خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدرضا اکبری با اشاره به اجرای مرحله اول طرح سراسری مبارزه با سارقان مغازه در کشور گفت:‌در جریان این طرح بیش از ۱۵۰ سارق و مالخر از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر و بیش از ۱۵۰ فقره سرقت نیز کشف شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از سرقت‌های مغازه در مراکز استان‌ها و کلان‌شهرها اتفاق می‌افتد، گفت:  معمولا این سرقت‌ها از سوی سارقان حرفه‌ای صورت می‌گیرد. در همین راستا نیز ما اولین مرحله از طرح مبارزه با سارقان مغازه در استان های سراسر کشور را به مدت سه روز متوالی در هفته اول اردیبهشت ماه سال جاری اجرا کردیم.

اکبری با بیان اینکه از حدود ۱۵۰ سارق و مالخر دستگیر شده، ۳۱ نفر مالخر و ۱۲۱ نفر نیز سارق بودند، گفت:  سرقت از مغازه به جهت داشتن برخی ویژگی ها و وجود اموال باارزش و گران قیمت و سهولت در سرقت نسبت به دیگر سرقت های مشابه همواره در کانون توجه سارقان است.  از جمله تاثیرگذارترین عوامل در گرایش و رویکرد به سرقت مغازه؛ کم توجهی مالباختگان به نکات ایمنی مانند نصب دزدگیر و آژیر خطر، وجود نقص در درها و قفل در ها، پایین بودن ضریب ایمنی، وجود خلاء های قانونی در برخورد با سرقت ، پایین بودن هزینه ارتکاب جرم و ... است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه افزایش ضریب ایمنی مغازه در کاهش وقوع سرقت ارتباط مستقیمی دارد، به صاحبان مغازه‌ها توصیه کرد: استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب مانند دوربین های مداربسته، دستگاهای هشدار دهنده و ... می تواند سارقان را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • گره اندر گره
  • موافقت با مرخصی و اشتغال به کار جمعی از زندانیان خدابنده
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • بازداشت بیش از ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • بازداشت ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی