Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اقدامات و طرح‌های این سازمان در ایام نوروز گفت: در نوروز امسال سازمان امداد و نجات و جمعیت هلال احمر طرح نظارت بر مبادی ورودی و خروجی رسمی کشور شامل ۳۲ مرز کشور را بر عهده دارند. بر این اساس با حضور نیروهای هلال احمر و امدادگران در مرزهای کشور تست‌ها و اقدامات لازم در راستای قطع زنجیره شیوع کرونا انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی پور عنوان کرد: این وظیفه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا بر عهده جمعیت هلال احمر و سازمان امداد و نجات گذاشته شده و پس از پایان تعطیلات سازمان نیز در صورت اعلام ستاد ملی کرونا، همچنان در این زمینه ارائه خدمات خواهیم کرد.

رئیس سازمان امداد و نجات در خصوص اقدامات این سازمان در جاده‌های مواصلاتی کشور نیز تصریح کرد: سازمان امداد و نجات هرسال طرح امداد جاده‌ای را در جاده‌های کشور اجرا می‌کند امسال نیز این طرح در ۵۶۱ پایگاه ثابت جاده‌ای، ۳۱ مرکز استان و ۱۰۲۰ شعبه اجرا خواهد شد.

ولی پور افزود: طرح امداد جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۰ با مشارکت ۱۱ هزار نفر از امدادگران تا پایان فروردین ماه اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت جوی کشور، برای ایام نوروز آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه بحران و حوادث طبیعی را داریم. اقلام لازم، لوازم گرمایشی و تجهیزات امدادی مورد نیاز در پایگاه‌ها نیز ترمیم و تقویت شده است.

ولی پور در پاسخ به این سوال که در صورت وقوع حوادث طبیعی در ایام نوروز همچون سال‌های گذشته، سازمان امداد و نجات آمادگی مدیریت بحران را دارد یا خیر عنوان کرد: وظیفه سازمان امداد و نجات پاسخگویی به حوادث و سوانح است به همین منظور نیز تمام تمهیدات لازم در نظر گرفته شده تا در صورت وقوع هر گونه حادثه عملیات امداد و نجات به خوبی انجام شود.

رئیس سازمان امداد و نجات ابراز داشت: تاکنون هیچ گونه هشدار هواشناسی خاصی در موضوع وقوع حوادث جوی داده نشده و تنها هشدار موجود شیوع کرونا است. به همین منظور از هموطنان می‌خواهیم تا در صورت امکان از هرگونه سفر خودداری کند.

وی تاکید کرد: به علاوه هموطنان در صورت وقوع هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ تماس حاصل کرده تا امدادگران اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین مسافران لوازم امدادی، پتو و غیره را در سفر خود به همراه داشته باشند.

کد خبر 5171150

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مهدی ولی پور نوروز ۱۴۰۰ نوروز امداد رسانی سازمان امداد و نجات هلال احمر شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش حوادث چهارشنبه سوری نوروز کمیته امداد امام خمینی متروی تهران چهارشنبه سوري ویروس کرونا قوه قضاییه مدیریت بحران محسن هاشمی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان میادین میوه و تره بار سازمان امداد و نجات ولی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین

حمیدرضا ململی سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: ظهر امروز وقوع یک فقره حریق و انفجار گاز پیک نیک در طبقه سوم ساختمان مسکونی واقع در محله حکم آباد به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

وی افزود: به محض اطلاع از وقوع این حادثه تیم‌های عملیاتی آتش نشانی به محل اعزام شدند.

ململی بیان کرد: به دلیل وقوع انفجار صورت گرفته در این ساختمان، بخشی از دیوار‌ها تخریب شده و به وسایل منزل آسیب رسیده بود.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین عنوان کرد: در این حادثه به علت شدت انفجار سیلندر پیک نیک یک نفر خانم مصدوم شده بود که توسط عوامل اورژانس حاضردرمحل به بیمارستان منتقل شد.

ململی گفت: علت دقیق حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • انگلیس : یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده
  • انگلیس: یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده است
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • امداد رسانی به مصدومان واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر به شادمهر
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود