Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دادستان تهران از کاهش ۴۰ درصدی پرونده‌های زندانیان اجرای احکام در این ناحیه از دادسرای تهران خبر داد. خبرگزاری میزان - محمد پیرگزی، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۸ تهران با تشریح سیاست‎‌های کلی قوه قضاییه به منویات ریاست قوه قضاییه و تأکیدات دادستان عمومی و انقلاب تهران مبنی بر کاهش پرونده‎‌های اجرای احکام حداقل به میزان ۱۰ درصد در سال گفت: با به کارگیری از تمامی ظرفیت نهاد‌های ارفاقی و با لحاظ ضرورت حفظ امنیت اجتماعی و پیشگیری از ارتکاب مجدد جرم و تجری مجرمان حرفه ‎ای و سابقه دار علاوه بر زندانیان دارای حبس، بیش از ۲۰ تن از محکومان مالی زیر ۲۰۰ میلیون ریال که به دلیل عجز از پرداخت ردمال در زندان بوده اند با کمک خیرین و ایجاد صلح و سازش آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون دادستان تهران در خصوص عملکرد دادسرای شهید مطهری تهران در زمینه پایش زندانیان کثیرالشاکی که میزان رد مال آن‌ها مجهول است، اظهار کرد: با بررسی مجدد پرونده‌ها و دعوت از شکات و انجام کارشناسی ‎های لازم و با بهره‎ گیری از همکاری مددکاران پویش بسیج حقوقدانان اقدامات مفیدی برای تعیین تکلیف رد مال این دسته از زندانیان صورت گرفته و ادامه موضوع در دست پیگیری است.   بیشتر بخوانید: تعیین تکلیف ۷۹ درصد پرونده‌های معوق در دادگستری کرمانشاه سرپرست دادسرای ناحیه ۱۸ تهران از کاهش ۴۰ درصدی پرونده‌های زندانیان اجرای احکام در این ناحیه از دادسرای تهران خبر داد و در خصوص ادغام پرونده‌های زندانیان گفت: با اقدامات انجام شده در خصوص زندانیان دارای پرونده‎‌های متعدد که نیاز به ادغام و اعمال ماده ۵۱۰ قانون آیین دادرسی کیفری دارند، اکثر پرونده‌ها منجر به صدور دادنامه ادغامی، کاهش پرونده‌ها و تعیین تکلیف زندانیان شده است.

وی با بیان این که حدود ۷۰ نفر از زندانیان شعبه اجرای احکام ویژه زندانیان دادسرای شهید مطهری، با محکومیت‌های بالای ۲۰۰ میلیون ریال صرفا به علت عجز از پرداخت رد مال و پرداخت دیه در زندان به سر می‌برند، افزود: با تعامل با معاون دادستان در امور زندان‎‌ها و بهره گیری از ظرفیت‎‌های واحد مددکاری زندان‌ها و شورای حل اختلاف مستقر در زندان و با کمک پویش بسیج حقوقدانان و خانواده زندانیان، نسبت به دعوت مجدد از شکات اقدام شده و راهکار‌های ممکن جهت ایجاد صلح و سازش و اخذ رضایت، مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته پیرگزی مهم‌ترین اقدامات دادسرای شهید مطهری تهران برای کاهش آمار زندانیان ناتوان از رد مال، برگزاری جلسات صلح و سازش و ایجاد مصالحه میان طرفین پرونده و جلب مشارکت خیرین و همکاری نهاد‌های مربوطه و همچنین ارشاد زندانیان و خانواده آن‌ها جهت ارائه دادخواست اعسار از پرداخت محکوم به به منظور تقسیط دیون و بدهی‌ها و رد مال پس از آزادی زندانی است که با جدیت پیگیری می‌شود و به نتایج خوبی هم رسیده است.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادستان تهران اجرای احکام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان تهران اجرای احکام پرونده های زندانیان دادستان تهران معاون دادستان اجرای احکام پرونده ها رد مال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر فتحی از فراهم بودن شرایط ادامه تحصیل برای زندانیان این استان در تمام مقاطع تحصیلی به همت اداره فرهنگی و تربیتی این اداره کل خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری ۶۷۴ زندانی در مقاطع سوادآموزی، تحکیم و انتقال در حال ادامه تحصیل هستند که در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۰ برابری داشته است.

مدیرکل زندان‌های استان البرز بیان کرد: در مقطع متوسطه اول و دوم نیز پس از چهار سال وقفه ۳۰ زندانی از طریق مدرسه آموزش از راه دور موفق به ادامه تحصیل شدند که شهریه این دانش آموزان از طریق اداره کل زندان‌های البرز پرداخت می‌شود. در حال حاضر یک زندانی خانم نیز در رشته روانشناسی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در حال تحصیل است.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های انجام شده نمایندگان این دانشگاه جهت اخذ امتحانات به ندامتگاه فردیس مراجعه می‌کنند، گفت: تمام تلاش ما بر آن است که زندان فرصتی باشد برای بازگشت دوباره زندانیان به زندگی اجتماعی و ادامه تحصیل یکی از اولویت‌های مهم فرهنگی و تربیتی ما در زندان‌هاست که در یک سال گذشته با رشد قابل تأملی روبرو بوده است.

کد خبر 6094648

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • بازدید دادستان کل کشور از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس
  • دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • احضار  فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطلب درباره نیکا شاکرمی
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند