Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نتایج سفر هیئت حزب‌الله به روسیه را در گفتگو با یکی از شبکه‌‌های این کشور تشریح کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان درباره سفر اخیر هیئت حزب الله به روسیه که به دعوت وزارت امور خارجه این کشور انجام شده است اعلام کرد، این سفر همراه با تحولاتی در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای صورت گرفته و برخی تلاش دارند این تحولات را در جهت منافع همپیمانان منطقه‌ای خود از جمله رژیم صهیونیستی مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رعد در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم اظهار داشت، آنچه که تاکنون در لبنان اتفاق می‌افتد فشار برای پیچاندن بازوی مقاومت با استفاده از روش‌هایی همچون تحریم، محاصره مالی و بانکی و اقتصادی است؛ چرا که دشمنان مقاومت بعد از شکست در روش‌های دیگر و نیز پس از همکاری مقاومت با دوستان خود و از جمله روسیه در مقابله با تروریسم و جلوگیری از نفوذ آن به لبنان به این گونه روش‌ها روی آورده‌اند. در سایه این تحولات ضروری است که تلاش‌‌های دوستان نیز تکمیل شده و کنار یکدیگر با چالش‌ها و خطرات مواجه شویم و ثبات کشور خود را حفظ کنیم تا سایه تجاوزات و انحصار طلبی رژیم صهیونیستی و ائتلاف بین المللی آن را دورکنیم.

حضور نمایندگان سیاسی به نفع دولت است/اصرار بر تشکیل دولتی با حضور 18 وزیر معنایی ندارد

نماینده حزب الله گفت، روسیه تمایل جدی به سرعت بخشیدن به روند تشکیل دولت در لبنان توسط «سعد حریری» نخست وزیر مکلف دارد و از طرف‌های لبنانی می‌خواهد که هر چه سریعتر این پرونده را به انجام برسانند؛ چراکه تشکیل دولت، کلید ثبات کشور در این مرحله است. ما نظر خود را درباره ساختار دولت اعلام کردیم و از نظر ما کابینه باید بزرگتر باشد و اصرار بر تشکیل دولتی با حضور 18 وزیر معنایی ندارد. همچنین حضور نیروها و نمایندگان سیاسی به نفع دولت است و موجب طولانی‌تر شدن دوره آن می‌شود؛ چراکه دولت نیاز به حمایت همه جانبه دارد.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تصریح کرد، از نیروهای سیاسی می خواهیم تا واقع‌بینانه عمل کنند. در حال حاضر کشور شرایط مناسبی ندارد و باید مقابل بحران های آن بایستیم، درک این موضوع از طریق تشکیل دولتی ممکن خواهد بود که در مرحله اول برنامه‌ای جهت جلوگیری از فروپاشی کشور داشته باشد. ما هرگز در انجام وظایف خود کوتاهی نکرده و نخواهیم کرد و برای ایجاد فضای مناسب جهت تشکیل چنین دولتی تلاش می کنیم.

رعد گفت، بر این اساس ما خواهان تسریع در روند تشکیل دولت هستیم و چشم‌انداز ما با دیدگاه دوستان روسی مطابقت دارد. بحرانی که اکنون لبنان از آن رنج می‌برد نیاز به یک رویکرد منطقی دارد، ما به هم زیستی معتقدیم و معنای واقعی همزیستی ما را ملزم به گسترش همکاری در منطقه شرق علاوه بر منطقه غرب می‌کند. اما این که بدون توجه به منطقه شرق تنها متمایل به غرب باشیم درست نیست و این موضوع نه وحدت ملت لبنان را نشان می‌دهد نه وحدت زندگی میان آنها.

لبنان| سید حسن نصرالله پنجشنبه سخنرانی می‌کندلبنان| قدردانی روسیه از موضع حزب‌الله در تشکیل دولت/ رابطه عون و حریری در نقطه صفر

وی همچنین به همکاری اقتصادی میان روسیه و لبنان اشاره و اعلام کرد، مسکو آماده همکاری لبنان در بسیاری از زمینه‌ها از جمله استخراج منابع طبیعی، مشارکت در بازسازی لبنان و همکاری در زمینه حمل و نقل و راه آهن و ... است.

مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی متوقف شد/ چیزی به نام عادی سازی با اسرائیلی‌ها وجود ندارد

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان درباره بحران اقتصادی لبنان اظهار داشت که سیستم بانکی کشور اکنون کاملاً در دست آمریکایی‌هاست و آنها مسئول این بحران‌ها هستند. آمریکایی‌ها این بحران‌ها را سازماندهی و هدایت می‌کنند. تحریم‌های اقتصادی آمریکا تاثیر منفی در میان ملت لبنان داشته و معیشت آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما آمریکایی‌ها نمی‌توانند به کرامت لبنانی‌ها آسیب زده و حاکمیت ملی آنها را از بین ببرند.

محمد رعد همچنین تاکید کرد که ما در حال مبارزه جدی با رژیم غاصب صهیونیستی هستیم که تهدید مداوم برای لبنان و ثبات و امنیت آن و نیز ثبات منطقه محسوب می‌شود. همچنین مذاکرات غیر مستقیم درباره ترسیم مرزهای دریایی به دلیل نارضایتی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها از پایبندی لبنان به حقوق خود متوقف شد و هم چنین چیزی به نام عادی سازی یا صلح با اسرائیلی‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکایی ها تشکیل دولت حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی

حزب الله لبنان امروز نیز عملیات هایی علیه مواضع نظامیان صهیونیست داشت و ضربات مهلکی به آنها وارد کرد.

به گزارش مشرق، منابع لبنانی از حمله های توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک راشیا الفخار در جنوب لبنان خبر دادند.

این درحالی است که حزب الله لبنان مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در الرادار در مزارع اشغالی شبعا هدف قرار داد.

همچنین مقاومت اسلامی لبنان مرکز نظامی صهیونیستها در الراهب را با موشک هدایت شونده هدف قرار داد.

خبرنگار الجزیره نیز از شلیک ۴ موشک به سمت مرکز نظامی الرادار در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مجدد حزب‌ الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند
  • حزب‌الله لبنان یک پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد