Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تغییر سبک مصرف گرا در زندگی و گسترش فرهنگ قناعت و ساده‌زیستی از موازین دینی و گام نخست توسعه اقتصادی است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی، افزود: روزانه بیش از ۱۳۵ میلیون تن انواع کالای اساسی در کشور تولید می‌شود که با مصرف بهینه و پرهیز از اسراف می‌توان بخش عمده‌ای از نیاز کشور را با این میزان کالا تامین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تفکر مصرف گرا در هر جامعه‌ای متاثر از عوامل متعدد از جمله فرهنگ عمومی ، هنجارها و ارزش های حاکم است و از جنبه های منفی و ضد اقتصادی مصرف محسوب می‌شود که با تغییر در الگوی مصرف یک کشور و تمایل به تجملات ، زمینه مشکلات بسیاری را فراهم می‌کند، بنابراین باید با تغییر الگوی مصرف و گسترش فرهنگ قناعت از بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه جلوگیری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: مقام معظم رهبری از سال های گذشته نسبت به جنگ اقتصادی غرب علیه ایران اسلامی هشدار داده‌اند و در یک حلقه به هم پیوسته با ارائه شعارهایی که از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی بوده سعی در مقاوم سازی پایه‌های اقتصادی کشور کردند و  پیاده‌سازی نظرات و منویات معظم له در این خصوص مانند تمام عرصه‌ها راهگشا است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی نسبت به تنظیم بازار کالاهای اساسی به خصوص در آستانه سال نو  تاکید کرد و گفت: با افزایش تیم‌های بازرسی و نظارت گسترده بر فعالیت اصناف مختلف باید از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری و متخلفان برابر قانون برخورد شود.

وی اظهار داشت: مصرف گندم، گاز، روغن و بنزین در کشور به‌هیچ عنوان معقول نیست و اصلاح الگوی مصرف باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چرا که کشور در شرایط تحریم قرار دارد و باید با قناعت و ساده زیستی و مصرف بهینه توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

امام جمعه اراک نسبت به شیوع ویروس کرونا در نتیجه آمد و شدهای غیر ضرور هشدار داد و افزود: سال گذشته و در موج نخست ویروس کرونا استان مرکزی از استان‌های موفق کشور در مقابله با این ویروس منحوس بود بنابراین امسال نیز با همراهی مردم و تلاش‌های کادر درمان می‌توان با آن مقابله کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به انتخابات سال ۱۴۰۰ نیز گفت: حضور هر چه بیشتر مردم در این فرآیند ملی تثبیت اقتدار نظام را به دنبال خواهد داشت و مسئولان وظیفه دارند در این خصوص برنامه‌ریزی کنند.

وی بیان کرد: توسعه زنجیره تولید، حل مشکلات صنایع، راه‌اندازی صنایع راکد، نقش آفرینی آحاد جامعه در فرآیند تولید از مهمترین مسائلی است و که می تواند زمینه ساز تقویت بنیه اقتصادی استان باشند و باید سرلوحه امور آحاد مردم و مسئولان در سال آینده باشد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 ساده زیستی آیت الله دری نجف آبادی توسعه اقتصادی گام اول توسعه اقتصادی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 دری نجف آبادی استان مرکزی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۳۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال

کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی بعد از ۱۰ سال، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، به عنوان روسای ایرانی و اماراتی این کمیسیون در تاریخ سه شنبه و چهارشنبه (11 و 12 اردیبهشت ماه 1403) در ابوظبی؛ برگزار می‌شود.

این نشست پس از گذشت 10 سال، به منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار می‌شود. توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدور‌های ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالا‌های اماراتی به سمت کشور‌های آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

در حاشیه این اجلاس همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز برگزار خواهد شد. در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود بصورت رو در رو مذاکره خواهند نمود. همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب وکار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه گذاری و تجارت و فرایند‌های مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند نمود. پیش بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امارات متحده عربی یکی از شرکای اصلی کشورمان در تجارت است. تجارت ایران و امارات در سال گذشته حدود 27 میلیارد دلار بوده، که سهم صادراتمان به این کشور حدود 6.5 میلیارد دلار بود و سهم واردات کالا از این کشور هم به بیش از بیست میلیارد دلار رسید. این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»