Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش نهایی سازمان هواپیمایی کشوری درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی که با دریافت نظرات کشورهای ذی مدخل در این سانحه، تدوین شده، امروز از سوی این سازمان به صورت رسمی منتشر خواهد شد.

کاپیتان تورج دهقانی زنگنه معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یکشنبه ۳ اسفند ماه در نشست خبری درباره آخرین وضعیت تهیه گزارش نهایی سانحه هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: طبق اَنکس ۱۳ و کنوانسیون شیکاگو، به کشورهای دخیل در سانحه اوکراین گزارش داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی در پرند تهران

به گزارش رکنا ، آنها نیز ۶۰ روز فرصت دارند تا به ما پاسخ بدهند. ۹ اسفند این فرصت تمام می‌شود. از چهار کشور که گزارش به آنها ارسال شده، سه کشور پاسخ داده‌اند که پاسخ‌ها کاملاً فنی، سازنده و در راستای گزارش کمیته سانحه سازمان هواپیمایی کشوری بوده است. منتظریم تا ۹ اسفند کشور چهارم نیز نظرش را ارائه دهد.

وی افزود: اگر کشور چهارم نظر خود را اعلام نکند، همکاران ما در تیم بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی، تا آخر امسال نتیجه را برای عموم مردم منتشر خواهند کرد.

وی نهم اسفند روز پایانی دریافت گزارش کشور چهارم، اعلام کرد: کشور چهارم هم نظر خود را ارائه داده؛ به هر حال زمان قانونی ۶۰ روزه، طبق انکس ۱۳ ایکائو است.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیش از این اسامی این ۴ کشور را شامل آمریکا به عنوان سازنده بوئینگ ۷۳۷ (هواپیمای اوکراینی که ۱۸ دی ماه سقوط کرده بود)، فرانسه به عنوان کشور همکار در زمینه خوانش جعبه‌های سیاه، اوکراین به عنوان کشور محل رجیستر هواپیما و کانادا به عنوان کشور دارای بیشترین اتباع متوفی در سانحه سقوط اعلام کرده بود.

یک کارشناس حقوق بین الملل هوانوردی نیز  گفته بود: درفت (پیش نویس گزارش نهایی) در ایران تهیه و برای کشورهای ذی نفع ارسال شد؛ کشورهای دریافت کننده درفت، ۳ ماه فرصت دارند تا گزارش را مطالعه کرده و نظر بدهند بر اساس نظری که سازمان هواپیمایی کشوری از کشورهای ذی نفع دریافت می‌کند، می‌تواند گزارش نهایی را تعدیل کند یا اگر نظر آنها را صائب نداند، گزارش خود را چاپ منتشر می‌کند ولی در گزارش نهایی می‌نویسد یکی از کشورهای ذی نفع در این پرونده، چنین نظری داشته اما نظرات این کشور را در گزارش نهایی خود دخیل نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: یا اینکه مثلاً در گزارشی که نهایتاً سازمان هواپیمایی کشوری ایران منتشر می‌کند، اعلام می‌کند که کشوری که در این پرونده ذی نفع بوده، نظراتی درباره ایمنی هوانوردی داشته ولی ما نظرات این کشور را در حدی نمی‌دانیم که باعث ارتقای ایمنی هوانوردی در دنیا باشد اما نظر این کشور، چنین بوده است.

بر اساس این گزارش، قرار است امروز سازمان هواپیمایی کشوری گزارش حدوداً ۳۰۰ صفحه‌ای را منتشر کند ولی خلاصه‌ای از آن هم در وب سایت سازمان هواپیمایی کشوری برای اعلام عمومی منتشر خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا سقوط هواپیمای اوکراینی اخبار حوادث سازمان هواپیمایی کشوری سانحه سقوط اوکراینی سقوط هواپیمای اوکراینی سهام عدالت قیمت خودرو کرونا کرونا عکس ایران فیلم تهران ازدواج خانواده چهارشنبه سوری بازداشت علی انصاریان سازمان هواپیمایی کشوری هواپیمای اوکراینی گزارش نهایی کشورهای ذی کشور چهارم ذی نفع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه‌ای روستایی در شمال این کشور، به کشته شدن تمام ۹ سرنشین آن منجر شد.

براساس بیانیه‌ای که ارتش کلمبیا منتشر کرده است، بالگرد MI-۱۷ ساخت روسیه در مسیر تحویل تجهیزات به سربازان در منطقه «سانتا روسا دل سور» واقع در بخش بولیوار در ساحل کارائیب، دچار سانحه شد و سقوط کرد.

این منطقه به‌تازگی صحنه درگیری سازمان چریکی ارتش آزادی‌بخش ملی و باند قاچاق مواد مخدر موسوم به «قبیله خلیج» بوده است. این باند یکی از سازمان‌های تبهکاری قدرتمند در کلمبیا محسوب می‌شود و گفته می‌شود که حدود ۶ هزار نیروی مسلح در اختیار دارد.

به گفته ارتش کلمبیا، این بالگرد در حال انجام عملیات معمول، ناگهان ارتباط خود را با پایگاه از دست داد و در نتیجه عملیات امدادونجات آغاز شد. علت این سانحه هنوز مشخص نشده است. ارتش آن را حادثه توصیف کرده است هرچند برخی مظنون به مشکلی فنی هستند.

کد خبر 6092768

دیگر خبرها

  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد