Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@13:49:48 GMT

لزوم افزایش مشارکت مردم در انتخابات 1400

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۵۵۴۷

لزوم افزایش مشارکت مردم در انتخابات 1400

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته پور ظهر امروز در آئین معارفه فرماندار شهرستان ویژه شاهرود که در فرمانداری شاهرود برگزار شد، اظهار کرد: سال ۱۳۹۹، سال بسیار سختی برای کل جهانیان به‌واسطه شیوع یک بیماری مهلک و ناشناخته بود و بسیاری از انسان‌ها را در کشورهای مختلف گرفتار و به کام مرگ نشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه ملت ایران تحریم‌های آمریکا را از ابتدای انقلاب تجربه کرده و با آن مقابله کرده‌اند، بیان کرد: ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا تمام تلاش خود را بکار گرفت تا با اعمال تحریم‌های ظالمانه و اعمال فشار اقتصادی مردم را بی‌تاب کرده و به اعتراض مجبور کند، اما مشاهده کردیم که تمام مسؤولان تلاش خود را به کار گرفتند تا آلام مردم را کاهش دهند.‌

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: تجربه برگزاری بیش از 40 انتخابات در کشور نشان از روح مردم‌سالاری دینی در بطن نظام است.

خجسته‌پور اظهار کرد: در یک انتخابات، جریانات سیاسی تأثیرگذار هستند و در دیگری موضوعات محلی و شهری و خدمات شهری و روستایی اثرگذار است.

وی بابیان اینکه انتخابات ناظر جداگانه دارد و برگزاری این انتخابات شرایط خاص خود را می‌طلبد، افزود: همه باید فارغ از نتیجهٔ انتخابات، تلاش کنیم تا انتخاباتی با مشارکت بالا و در تراز نظام جمهوری اسلامی در آغاز گام دوم انقلاب اجرا کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: برگزاری این دوره از انتخابات همزمان با شیوع کرونا بوده و این دو بر یکدیگر تأثیرگذار خواهند بود، بنابراین باید تلاش کرد تا پروتکل‌های بهداشتی در بالاترین سطح رعایت شود.

خجسته پور بیان کرد: کرونا، مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها نباید مانع از مشارکت بالای مردم در انتخابات شود و بنابراین باید بسترسازی مناسب جهت حضور گسترده مردم در این دوره از انتخابات با رقابت‌های سیاسی بین نخبگان برقرار شود تا هر فرد بداند که نماینده‌ای در این انتخابات دارد.‌

وی بابیان اینکه وزارت کشور وظیفه تأمین امنیت در انتخابات را بر عهده‌دارد، افزود: هم‌افزایی خوبی بین اعضای شورای تأمین استان وجود دارد که این اتفاق‌نظر منجر به اجرای انتخاباتی با امنیت بالا، همراه با سلامت و رعایت بی‌طرفی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: نخستین دلیل بر لزوم رعایت سلامت انتخابات، ادله دینی و قرآنی است که بر این اساس باید امانت را به اهل آن بسپاریم و از آنجا که آرای مردم به‌عنوان امانتی بزرگ محسوب می‌شود، بنابراین همه باید تلاش کنیم تا امانت‌داران خوبی در این عرصه باشیم.

خجسته پور افزود: بر اساس فرمودهٔ امام راحل (ره) «میزان رأی ملت است» و بنابراین میزان نباید گرایش سیاسی و دخل و تصرف در آن باشد.

وی گفت: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب که رأی مردم را حق‌الناس می‌دانند ما امیدواریم کسی آخرت خود را به‌منظور دنیای دیگری نفروشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت چهار کلیدواژه مهم انتخابات است که در سرفصل همه برنامه‌ریزی‌هاست.‌

خجسته پور گفت: فرماندار شهرستان ویژه شاهرود دارای سابقه مدیریتی بالایی بوده و در طول مدت سرپرستی فرمانداری شهرستان شاهرود، توانمندی خود را اثبات کرده و نشان دادند که ویژگی‌های لازم برای سکان‌داری فرمانداری منطقه مهم در شرق استان و کشور را دارا هستند.

وی بیان کرد: استاندار سمنان با مشورت بزرگان و معتمدین شهرستان نسبت به معرفی ابوطالب جلالی به‌عنوان فرماندار شاهرود به وزیر کشور اقدام و حکم صادر شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه فرماندار شاهرود باید در راه خدمت به مردم سیره اهل‌بیت (ع) را همچون گذشته مدنظر قرار دهد، گفت: فرمانداران طبق قانون، دو وظیفه مهم نظارت و هماهنگی را بر عهده‌ دارند و جدای از بحث انتخابات که تنها وظیفه اجرایی فرمانداران است، بقیه وظایف در این دو ویژگی عبارت از هماهنگی میان مدیران و نظارت بر انجام کار آنان است.

خجسته‌پور اظهار کرد: فرمانداران بعد از هماهنگی و تقسیم وظایف، عهده‌دار نظارت بر حسن انجام وظایف دستگاه‌های اجرایی هستند و بدین منظور تعامل با گروه‌های ذی‌نفوذ در شهرستان و در رأس همه آنان، ارتباط مؤثر با امام‌جمعه به‌عنوان محور وحدت و راهبری معنوی شهرستان امری ضروری و لازم است.

وی گفت: تعامل مناسب با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، احزاب و گروه‌های سیاسی، رسانه‌ها و عموم مردم، دیگر انتظار مدیر ارشد استان از فرمانداران است.‌

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، مسؤولان باید بین مردم رفته و حرف آن‌ها را شنیده و در رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

خجسته پور بابیان اینکه باید تلاش کنیم تا شأن و جایگاه شهر باصفای شاهرود روزبه‌روز افزوده شود، گفت: از نادر فخری که بیش از یک سال سکان فرمانداری این شهرستان را به عهده داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی، امام ‌جمعه شاهرود در این آیین گفت: فعالیت‌های آقای جلالی در دوران سرپرستی فرمانداری خوب درخشیدند و فعالیت‌های خوبی انجام دادند.

وی افزود: امیدوارم در ادامه راه که دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را داریم نیز با کمک مسؤولان استان و شهرستان در دوران گذار سیاسی موفق شوند.

امام ‌جمعه شاهرود بیان کرد: گاهی انسان گناه کبیره انجام می‌دهد و گاهی صغیره که فردی است و باید استغفار و توبه کند اما در حوزه مسئولیتی نیز ممکن است اولویت‌ها رعایت نشود و مسئله شناسی به‌وقت انجام نشود و به هنگام اقدام نکند که استغفار لازم است.

امینی گفت: رهبر انقلاب در سفر خراسان شمالی درس خوبی دادند که فرمودند توبه می‌کنم در مورد کنترل جمعیت که نمی باید ادامه می‌یافت و اگر این‌گونه است همه باید استغفار کنیم.

وی اظهار کرد: گناهان حاکمیتی و مسؤولیتی و حتی ترک فعل هم استغفار دارد و سرّ استغفار رجب و شعبان، پاک شدن برای ورود به ماه رمضان است.

امام‌ جمعه شاهرود گفت: فخری، فرماندار سابق شاهرود، منشأ خدماتی در شهرستان بودند که در سنگر دیگری خدمت می‌کنند و آرزوی توفیق برای وی داریم و برای آقای جلالی نیز که تجربه مدیریت دارند و سرپرستی فرمانداری را نیز برعهده داشتند آرزوی توفیق داریم.

ابوطالب جلالی فرماندار شهرستان ویژه شاهرود نیز در این آیین اظهار کرد: امیدواریم در طول مدت خدمت به مردم شهرستان شاهرود به‌عنوان فرماندار این شهرستان، شرمنده مردم و خانواده معظم شهدا نباشم.

وی افزود: در مدت مسؤولیت معاونت فرمانداری و سرپرست فرمانداری شهرستان برنامه‌های خوب فرماندار قبلی، نادر فخری را دنبال کرده‌ایم.

فرماندار شهرستان ویژه شاهرود گفت: از خدمات و زحمات فخری، در مدت تصدی فرمانداری شهرستان تقدیر و تشکر می‌کنم و تلاش خواهم کرد تا تجربیات گذشته را استفاده کرده و با عنایت خداوند و حمایت مسؤولان و مردم شهرستان در اعتلای هر چه بیشتر شهرستان در زمینه‌های مختلف تلاش کنیم.

جلالی بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و را در پیش رو داریم که امیدواریم بتوانیم با کمک همه مسؤولان شهرستان در این عرصه نیز تلاش کرده و صادقانه برای مردم خدمت کنیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات مشارکت سمنان تحریم ها معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان فرماندار شهرستان ویژه شاهرود معاون سیاسی خجسته پور تلاش کنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ ولی پوری در مراسم روز ملی شورا‌ها گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا امروز مشاوران مسئولان اجرایی استان هستند امروز نقش شورا‌ها در تصمیم گیری‌ها بسیار مشخص است.   او ادامه داد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی هستند، زیرا به نقش مردم در تصمیم گیری برای تمامی نقاط کشور حتی روستا‌ها اشاره دارند.   ولی پوری اضافه کرد: نقش شورا‌ها در مسائل سیاسی هم بسیار مهم است. حدود یکسال دیگر قرار است انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در کشور برگزار شود و تا کمتر از دو هفته دیگر هم مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برگزار می‌شود و ما در ستاد انتخابات استان به کمک شورا‌های اسلامی برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور نیاز داریم.   معاون سیاسی اجتماعی استاندار البرز گفت: دور دوم انتخابات با حضور ۱۷ هزار نیروی آموزش دیده انجام می‌شود و به عنوان یک رویداد بزرگ سیاسی اجتماعی همه ما برای برگزاری هرچه بهتر آن وظیفه داریم.   ولی پوری گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی متعلق به گروه خاصی نیست و صاحب اصلی آن مردم هستند. در انتخابات مردمی ایران دولت نقش مجری را دارد و برگزاری آن به عهده مردم است.

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند