Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@09:22:04 GMT

سومین شب اعتراضات لندن علیه قتل یک زن توسط پلیس

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۵۶۱۲

سومین شب اعتراضات لندن علیه قتل یک زن توسط پلیس

صدها نفر از مردم لندن سه شنبه شب در اعتراض به قتل یک زن جوان توسط یک مامور پلیس در اطراف ساختمان پارلمان و اداره پلیس تجمع و تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کردند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در سومین شب اعتراضات مردم لندن علیه قتل سارا اورارد زن جوان توسط یک مامور پلیس، صدها نفر در اطراف ساختمان های پارلمان و اداره پلیس تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، وین کوزنس مامور پلیسی که در خصوص قتل این زن جوان متهم شناخته شده است، سه شنبه برای دومین بار در دادگاه حاضر شد.

صادق خان شهردار لندن نیز نارضایتی خود را از عملکرد پلیس این شهر در برخورد قهرآمیز و خشن با اعتراضات شنبه اعلام کرده است. در اعتراضات شنبه حداقل ۴ زن بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: موافقت مجلس عوام با لایحه جنجالی افزایش قدرت پلیس لندن درسرکوب معترضان

بیش از ۶۰۰ معترض در تظاهرات شب گذشته در لندن با سر دادن شعارهایی خواستار برکناری رئیس پلیس این شهر و وزیر کشور انگلیس شدند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز در اظهاراتی در واکنش به سرکوب اعتراضات لندنی ها توسط پلیس، گفت: از دیدن تصاویر مربوط به سرکوب اعتراضات مردم لندن علیه قتل یک زن توسط پلیس، عمیقا نگران شدم.

جانسون از مقام های ارشد پلیس لندن خواسته است تا اقدامات ماموران پلیس در جریان اعتراضات اخیر را مورد بررسی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: تداوم اعتراض‌ها به ناامنی زنان در انگلیس

معترضان لندنی که از خشونت مردان علیه زنان پس از قتل سارا اورارد زن جوان به دست یک مامور پلیس به شدت خشمگین بودند، روز دوشنبه نیز در مقابل ساختمان های اداره پلیس، پارلمان و نخست وزیری انگلیس تجمع و تظاهرات کردند.

تجمع معترضان در برابر ساختمان پارلمان انگلیس در حالی برگزار شد که نمایندگان بحث و مذاکره درباره طرحی را آغاز کرده‌اند که به گفته مخالفان به پلیس قدرت و اختیارات بیشتری برای محدودکردن اعتراضات مسالمت آمیز خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اعتراض انگلیسی‌ها به قتل زن جوان توسط پلیس لندن

سارا اورارد زن ۳۳ ساله بریتانیایی است که ۳ مارس ناپدید شد و بعدا بقایای جسد وی پیدا شد. پس از آنکه مشخص شد یک مامور پلیس لندن متهم اصلی قتل این زن جوان است، اعتراضات سراسری در پایتخت انگلیس شنبه شب به اوج خود رسید.

شبکه سی‌ان‌ان نیز گزارش داده است که "وین کوزنس" مامور پلیس لندن اصلی ترین مظنون به ربایش و قتل این زن جوان شناخته شده است.

پلیس مدعی شده است که این تجمع ناامن بوده و به خاطر شیوع ویروس کرونا، پروتکل های بهداشتی رعایت نشده است.

معترضان در این تظاهرات از عملکرد پلیس و سایر نهادهای اجتماعی در ناتوانی در تامین امنیت زنان به شدت انتقاد کرده‌اند.

وین کوزنس در سال ۲۰۱۸ میلادی به نیروی پلیس بریتانیا پیوسته و اخیرا در یگان حفاظت از ساختمان های پارلمانی و سفارتخانه های خارجی مشغول به خدمت شده بود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا پارلمان انگلیس انگلیس لندن بوریس جانسون پلیس لندن پلیس بریتانیا یک مامور پلیس توسط پلیس زن جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۵۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ عکس‌ها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد این اسب‌ها با زین و لجام که یکی از آنها غرق خون است سراسیمه در خیابان‌های شلوغ اطراف کاخ باکینهام به این سو آن سو می‌دوند و موجب نگرانی مردم از بیم برخورد با آنان شده است.

گفته شده یکی از این اسب‌ها پس از پرتاب سوار خود هنگام تمرین پا به فرار گذاشته اند و چهار اسب دیگر هم رم کردند. گفته شده دست کم یکی از نظامیان زخمی شده است.

برخی از اسب‌ها نیز در برخورد شدید با خودروها زخمی شدند از جمله یک اسب در پی برخورد شدید با یک دستگاه اتوبوس دو طبقه که منجر به خرد شدن شیشه این اتوبوس شد به شدت زخمی و خون آلود شد و به تعدادی از خودروهای دیگر نیز در مسیر حرکت شان خسارت وارد کردند.

شماری از نیروهای پلیس به همراه چندین آمبولانس و امدادگر به محل تمرین نظامیان اعزام شده اند.

خیابان‌های اطراف کاخ باکینگهام موقتا بسته شده اند و نیروهای ارتش و پلیس در تلاشند مهار این اسب‌ها را به دست گیرند.
هنوز آماری از دیگر زخمی‌های احتمالی این واقعه و نیز میزان خسارات وارده گزارشی منتشر نشده است.

کد خبر 847013 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها انگلیس خبر ویژه

دیگر خبرها

  • اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • تصاویر عجیب از یورتمه اسب‌های زخمی در خیابان‌های لندن!
  • صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | عکس
  • آرسنال، چلسی را به خاک و خون کشید
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد
  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس