Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@21:57:23 GMT

آماده باش ۲۴ پایگاه امدادی در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۷۶۴۹

آماده باش ۲۴ پایگاه امدادی در خراسان جنوبی

۲۴ پایگاه امداد و نجات بین شهری هلال احمر خراسان جنوبی در ایام نوروز برای غربالگری مسافران در مرز ماهیرود در حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت : یک تیم سلامت در مرز زمینی ماهیرود برای مقابله با ویروس کرونا در زمینه قرنطینه مرز همکاری دارند.
محمدرضا رضایی با اشاره به اجرای طرح ۲۰ روزه امداد و نجات در خراسان جنوبی افزود : در اجرای این طرح امدادگران هلال احمر خدمات متنوع امدادی به آسیب دیدگان حوادث و سوانح غیر مترقبه ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر عامل هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در این طرح ۲۴ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت فعالیت دارند گفت : ۴۲ دستگاه خودروی امدادی ، ۷۰ خوردوی پشتیبان و یک فروند بالگرد در این ایام آماده بکارگیری برای امداد رسانی به حادثه دیدگان است.
وی با بیان اینکه در طرح نوروزی امسال نیز ۴۰۰ نجاتگر ارائه خدمت می‌کنند افزود : این نیرو‌ها در قالب ۳۰ تیم عملیاتی شامل تیم‌های مستقر در پایگاه‌های سطح استان ، امداد هوایی ، واکنش سریع ، آنست و ارتباطات ، به ارائه خدمات امدادی می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مردم باید از سفر‌های غیر ضروری اجتناب کنند، تأکید کرد: به همین منظور یک تیم سلامت در مرز زمینی ماهیرود برای مقابله با ویروس کرونا در زمینه قرنطینه مرز همکاری دارند.
مدیر عامل هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در بازارچه مرزی ماهیرود در روز‌های فعال بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه کامیون تردد و ۱۰۰ نفر هم بصورت مسافری از این مرز ورود و خروج دارند گفت : در این پایگاه‌ها تست سریع PCR انجام و مسافران بیمار با همکاری دستگاه‌های مرتبط به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند.
رضایی از استمرار طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در ایام نوروز با هدف بیماریابی ، جدا سازی و قرنطینه افراد بیمار یا مشکوک خبر داد و گفت : در این طرح تا کنون با مشارکت ۳ هزار و ۶۰۰ نفر روز جوانان این جمعیت بیش از ۲۷ هزار نفر در سطح استان تحت پوشش خدمات ارائه شده قرار گرفته اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایگاه امدادی خراسان جنوبی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۷۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد

به گزارش همشهری آنلاین، بابک محمودی با اشاره به هشدار چند روز پیش سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های شدید در اکثر استان‌های کشور گفـت: به دنبال این هشدار سازمان امداد و نجات امدادگران خود را به حالت آماده باش درآورد که این آماده‌باش همچنان و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از صبح امروز در هفت استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، همدان، خوزستان و اصفهان شاهد بارش شدید باران و آبگرفتگی بودیم، گفت: از میان این هفت استان تاکنون در مناطقی از چهار استان عملیات امدادی انجام شد که همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: بر این اساس در استان خوزستان با آبگرفتگی در مناطقی از شهرستان‌های دزفول، لالی و آغاجاری مواجه هستیم و امدادرسانی در این مناطق توسط تیم‌های امدادی در حال انجام است. در استان بوشهر نیز آبگرفتگی در مناطقی از شهرستان‌های دیلم، کنگان، گناوه، جم و دشتی گزارش شده که امدادرسانی در دیلم و گناوه که شدت حادثه بیشتر بوده، در حال انجام است.

محمودی افزود: همچنین در استان‌های اصفهان و فارس نیز امدادرسانی در شاهین شهر، سپیدان، فسا و بختگان ادامه دارد. گزارش نهایی از اقدامات انجام شده اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وضعیت بارش‌ها در کشور از شهروندان و مسافران خواست که از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه ۱۱۲ ندای امداد و نجات هلال‌احمر تماس بگیرند.

کد خبر 848939 منبع: ایسنا برچسب‌ها سيل استان بوشهر استان همدان خبر مهم آب و هوا - ایران هلال احمر استان‌ کرمان حوادث ایران

دیگر خبرها

  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد
  • هلال احمر آماده باش است
  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • حضور ۳۵۰ دانش آموز کاشمری در دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان